למבורגיני סיאן FKP 37 – מכונית על בעלת מנוע מרכזי והנעה כפולה, הראשונה בקו הדגמים של המותג האיטלקי שזכתה לחטיבת כוח היברידית, וכלל לא פשוטה: במקום סוללות ליתיום-יון הותקן קבל על. היתרון העיקרי של טכנולוגיה זו בהשוואה לסוללות – יחס הספק עצום ליחידת משקל עצמי של הקבל. וגם אם הם לא אוגרים כמות רבה של אנרגיה כמו בסוללות
למבורגיני  סיאן FKP 37 ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

למבורגיני סיאן. "ברק" היברידי

למבורגיני  סיאן FKP 37 ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

למבורגיני סיאן FKP 37 – מכונית על בעלת מנוע מרכזי והנעה כפולה, הראשונה בקו הדגמים של המותג האיטלקי שזכתה לחטיבת כוח היברידית, וכלל לא פשוטה: במקום סוללות ליתיום-יון הותקן קבל על. היתרון העיקרי של טכנולוגיה זו בהשוואה לסוללות – יחס הספק עצום ליחידת משקל עצמי של הקבל. וגם אם הם לא אוגרים כמות רבה של אנרגיה כמו בסוללות, הם מסוגלים לייצר זרמים אדירים תוך שניות ספורות ולהיטען באותה המהירות. זה בדיוק מה שצריכים דגמי ספורט עוצמתיים שמהם דורשים האצה מהירה ובלימה אינטנסיבית. קבל על – תוצאה של שתי שנות עבודה שלמבורגיני ביצעה בשיתוף פעולה עם האוניברסיטה הידועה ביותר בארה"ב MIT (המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס), ספציפית, עם הצוות של הפקולטה לכימיה תחת פיקודו של פרופסור מירצ'ה דינק. למבורגיני סיאן החדשה יצאה לאור בספטמבר 2019. כמות היחידות במהדורה – 63, נמכרו כבר כולן. על פי נתונים לא רשמיים, מחיר של כל עותק – לא פחות מ- 2,5 מיליון דולר.

נכון לרגע הופעתו, סיאן היה הדגם המהיר והכוחני ביותר שאי פעם עזב את המפעל בסנט'אגטה בולונזה. בשנת 2020 את התואר חטפה אסנצה. Sián היא ברק בניב הבולונזי ומשקפת במלואה את האישיות המרהיבה של מכונית העל, כולל את יכולתה להשיג מהירויות מעל 350 קמ"ש. האותיות FKP בשם – ראשי התיבות של יו"ר Volkswagen Group פרדיננד קארל פייח, המספר "37" – שתי הספרות האחרונות של שנת הולדתו. וזו רק דוגמה אחת מבין רבות לאופן בו האיטלקים מביעים מחוות זיכרון.

מעניין

חזות

למבורגיני סיאן FKP 37. קופה.

עם קווים מעודנים וחדים המגדירים את היופי החיצוני המדהים שלה ואת האווירודינמיקה היוצאת מן הכלל, למבורגיני סיאן החדשה מזכירה את התדמית האגדית של מכונית העל Countach. מנוקוק המיוצר מסיבי פחמן, גג אלקטרוכרומי ואלמנטים חיצוניים מכווננים אקטיביים – פרי של טכנולוגיות חכמות החדישות ביותר. העיצוב הבולט של פנסי החזית בבירור הושאל מהקונספט המטורף טרזו מילניו. סיאן – נאה במיוחד! על עיצובו טרח מיטה בוקרקט, מנהל מרכז העיצוב Centro Stile Lamborghini. דרך אגב, סיאן – אינו רק קופה, אלא גם רודסטר – 19 עותקים. הרודסטר הופיע ביולי 2020, שנה לאחר מכן הקופה, המפרט הטכני של שני הדגמים כמעט זהה. ההבדל של סיאן נטול גג (במלוא המובן: הגג אינו קיים בכלל!) הוא בכך שהוא כבד יותר מהקופה, לכן מהירות ההאצה ל- 100 קמ"ש גדלה ב- 0,1 שניות. הבדל מזערי.

למבורגיני סיאן FKP 37. רודסטר.

תא נוסעים ואבזור

בתא הנוסעים של למבורגיני סיאן שנת 2019/2020 – פאר אמיתי, איכות חומרים גבוהה הולכת יד ביד עם טכנולוגיות מתקדמות ואף עם נוחות מסוימת (במובן של מילה זו בעשיית מכוניות העל). חלל הפנים מעוצב כך שלא יסיח את דעתו של הנהג, ועם זאת לא ייתן אפילו לשנייה לשכוח שאת חוויה מופלאת זו מעניקה לכם דווקא למבורגיני. ישנם אלמנטים עיצוביים רבים בצורת Y ומשושה.

הקופה שווק במהדורה של 63 עותקים, הרודסטר – 19. ביחד ספרות הללו יוצרות את המספר 1963, כלומר השנה בה נוסדה חברת למבורגיני.

פרט נחמד

מנועים ושאסי

לב המכונית – V12 היקר ערך שלמבורגיני מכנה "חמדתינו". כיום כולם צועדים בשביל צמצום ההספק של מנועים, אך רק לא למבורגיני. אכן, למה לעבור למנועים קטנים אם אפשר להמציא איזו חתיכה אולטרה-מודרנית! והפתרון נמצא: קבל על. הוא לא רק פועל מהר, אלא גם עומד במחזורי טעינה והתרוקנות רבים ונטען במלואו במהלך כל בלימה באמצעות מערכת הרגנרציה. שוקל הוא 33 ק"ג בלבד, עם זאת הוא עוצמתי פי שלושה בהשוואה לסוללה באותו משקל. בכדי לספק את כוחו באופן יעיל יותר עבור מנוע 48 וולט החשמלי, אשר מפיק 33 כ"ס, הוא קשור לתיבת ההילוכים. ליתר דיוק, הוא מובנה לתוך תיבת ההילוכים ISR. המשמעות היא שלמנוע החשמלי קשר ישיר עם הגלגלים, מה שמעניק לו את היכולת לבצע תמרונים באופן עצמאי בעת מהירות נמוכה – במהלך חנייה או נהיגה ברוורס.

למבורגיני  סיאן FKP 37 ‏2019. מנוע. קופה, 1 דור

מנוע בנזין 6,5 ליטר האהוב זכה לשסתומי יניקה מטיטניום ומפיק 774 כ"ס בעת 8500 סל"ד. הודות לתוספת של 33 סוסים מאת היחידה ההיברידית מתקבל הספק כולל של 807 כ"ס. ההנעה של למבורגיני סיאן – כפולה, וכתוצאה מכונית העל מזנקת ל- 100 קמ"ש תוך 2,8 שניות ומשיגה מהירות מרבית של 350 קמ"ש. במקביל, היא מייצרת צליל שמיימי של מקהלת תריסר הצילינדרים, דבר שלא יהיה זמין במקרה של דאונסייזינג.

"דאונסייזינג" (downsizing) בתרגום מילולי – הקטנת גודל. כיום זו המגמה העיקרית בהנדסת מנועים – כמעט כל יצרנית רכב מנסה להשוויץ בכמות ה"סוסים" שהצליחה להפיק מנפח המנוע.

לפרוטוקול
מה דעתכם על היבריד כזה?
14 קולות