מקסוס e-Deliver 3 – ואן מסחרי חשמלי המיוצר תחת המותג Maxus על ידי יצרנית רכב הסינית SAIC. הדור הראשון שהופיע בשנת 2021 מיובא רשמית לישראל. לכן כדאי להכיר אותו מקרוב.
מקסוס eDeliver3 2021. מרכב, צורה. מסחרית, 1 דור
AUTOBOOM

LCV מקסוס e-Deliver 3. יותר מטען, יותר חיסכון

מקסוס eDeliver3 2021. מרכב, צורה. מסחרית, 1 דור

מקסוס e-Deliver 3 – ואן מסחרי חשמלי המיוצר תחת המותג Maxus על ידי יצרנית רכב הסינית SAIC. הדור הראשון שהופיע בשנת 2021 מיובא רשמית לישראל. לכן כדאי להכיר אותו מקרוב.

Maxus EV30 2019–н.в.

נגלה לכם סוד גדול. למעשה, מקסוס e-Deliver 3 החדש הוא גרסתו של הוואן העירוני LDV EV30 (הושק על ידי SAIC עוד בשנת 2019) פשוט תחת שם אחר. היצרנית הסינית הכינה את הדגם שלה לתחרות בשוק האירופאי עם ואנים מפורסמים כמו רנו Kangoo ZE, פיג'ו e-Partner וסיטרואן e-Berlingo, פולקסווגן ABT eTransporter, מרצדס-בנץ eVito ווקסהול Vivaro-e. ככל הנראה, זוהי הייתה המטרה בשינוי השם - להציג את הטנדר תחת המותג Maxus, שהוא מותג ידוע בעל מעמד מבוסס באירופה.

חזות וחלל הפנים

הוואן העירוני החשמלי לחלוטין e-Deliver 3 שנת 2021/2022 הינו משהו שנמצא בין מסחרית קטנה לבין הבינונית, הוא קצר יותר מרוב מתחריו אך גבוה יותר, מה שמקנה לו יתרון תחרותי בסדרת ענפי לוגיסטיקה. e-Deliver זמין עם שתי אפשרויות אורך בסיס גלגלים ומימדי מרכב. מקום הנהג ממוקם גבוה, מה שמספק ראות היקפית. אם זה לא מספיק, ישנה גם מצלמת חנייה אחורית, ללא התרעה קולית.

חברת SAIC מאמינה שהיתרון הראשי של מקסוס e-Deliver 3 בהשוואה למתחריו, הוא מרווח ההטענה וכושר ההעמסה – 4,8 קוב ו-905 ק"ג בגרסה הבסיסית. לשם ההשוואה, Kangoo מציע 4,6 קוב ו-650 ק"ג. רוב הדגמים המסחריים האחרים מפסידים גם הם מבחינות אלו למקסוס הסיני.

יחידות כוח ושאסי

מקסוס e-Deliver 3 החדש מצויד במנוע חשמלי המפיק 120 כ"ס ו-255Nm של מומנט. יחידת הכוח מובאת לידי תנועה באמצעות סוללת ליתיום-יון בקיבולת 52,5 קוט"ש. דרך אגב, יחסית לפרמטרים שלו הוא זריז למדי, מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 11 שניות. מהירות כזו עלולה להיות מסוכנת עבור הוואן, במיוחד כאשר הוא עמוס, לכן ב-e-Deliver ישנה אופציית התרעה – המערכת משמיעה צליל כאשר הרכב משיג מהירות של 70 קמ"ש. המהירות המרבית, לצורך העניין, היא 120 קמ"ש.

תמוכות מק'פרסון וקפיצי העלים שלו מיועדים יותר לנשיאת עומסים כבדים, מאשר לסיפוק הנוחות או המהירות, לכן אם הנהג ישתמש ברכב המסחרי למטרות אחרות הוא יחווה את מקסימום העוצמה של פסי ההאטה ואת מלוא העומק של בורות. אך בתור ואן שמיועד לעבודה בתוך העיר, e-Deliver מאוזן היטב, בעל כושר תמרון טוב והוא בטוח בעת ביצוע פניות חדות. על פי הביקורות, ההיגוי בו קל, בזכות להגה כוח האלקטרוני ויש אפשרות לבחור בין שתי הגדרות מצערת ושלוש רמות רגנרציית אנרגיה.

הוואן מסוגל להעביר סחורות למרחקים עד 240 ק"מ, ולמען האמת, זה טווח די צנוע. למרות שבתנאי העיר, על המסלול אופטימלי לאורך יום עבודה אחד, זה בהחלט עשוי להספיק – זוהי עמדתה של היצרנית. ניתן להשאיר אותו להיטען בלילה והוא שוב יהיה מוכן לעבודה תוך 8 שעות. כמו כן, למקסוס זמינה טעינה מהירה – עד 80% תוך 45 דקות.

מקסוס e-Deliver 3 או מתחרה? בחירתכם המקצועית!
50 קולות