לקסוס LC. עידן חדש למכוניות ספורט.
Lexus LC – מכונית ספורטיבית קטגוריית S מאת מותג הפרימיום Lexus – חטיבת רכבי יוקרה של יצרנית הרכב היפנית Toyota Motor Corporation. הרכב זמין בשני סוגי מרכב – "קופה" החל משנת 2017, ו"קבריולט" החל מ- 2019. נכון ל- 2020, בשוק ניתן לרכוש את שתי הגרסאות לדור הראשון של קופה לקסוס LC.
דור ראשון
הפרזנטציה הרשמית של קופה LC התרחשה בתחילת 2016. לקסוס LC החדש בנוי על פלטפורמת GA-L עם מיקום מנוע רוחבי והנעה אחורית. לרכב העניקו עיצוב בסגנון הקונספט LF-LC. מבחינת מימדים, LC דומה לב.מ.וו סדרה 6. באביב 2016, בג'נבה הוצגה לראשונה הגרסה ההיברידית של הדגם – LC500h. בשוק הגלובאלי, קופה LC נעמד כנציג קטגוריית גראן-טוריסמו.
חברת טויוטה טוענים כי הקופה לקסוס LC המפואר הינו התחלה של עידן חדש המתבסס על קונספט פיתוח רכבים מהפכני. "דגם LC יצא לאור הודות לפתרונות יצירתיים וקונספטים חדשים לגמרי. למרות שלמעצבים העניקו חופש פעולה מוחלט, הם נאלצו לפתור בעיות רציניות:"איך ליצור גג נמוך, אך באותו הזמן לספק ישיבה נוחה לארבעה אנשים?". מעצבי לקסוס שאפו לשלמות ללא פשרות, לכן שום פרט בלקסוס LC לא חמק מעיני המומחים.
לקסוס LC 500 שנת 2020 נמצא בליגת רכבי קופה קטגוריית GT, אמנם הוא בהחלט מסוגל להתחרות עם ניסאן GT-R ופורשה 911. לכל הפחות, מהסיבה שמעטים מאוד עדיין מצטיידים במנוע 5 ליטר אטמוספרי אמיתי. דגם LC 500 יכול להפוך לאלטרנטיבה פחות יקרה למרצדס AMG GT ו- S-Class קופה, ב.מ.וו סדרה 6 ויגואר F-Type.
מראה חיצוני
ההופעה הבולטת של לקסוס LC מגלמת את הפרשנות הייחודית של פילוסופיית העיצוב Lexus L-finesse. הצללית האתלטית מובהקת על ידי העיצוב הייחודי של הגג. החזות האגרסיבית של לקסוס LC מושכת מבטים רבים. גריל בצורת שעון חול בשילוב עם "להבי" הפנסים תורמים למראה הראוותני. עוד אלמנטים ראויים לציון הם מראות הצד הנעמדות על רגליות אלגנטיות, ידיות המתמזגות בתוך דופן הדלת, ופנסים אחוריים בעלי עיצוב לא שגרתי. ספוילר אקטיבי נשלף באופן אוטומטי במהירות של 80 קמ"ש ומתקפל בחזרה בעת ירידה ל- 40 קמ"ש. לתא הנוסעים השתמשו אך ורק בחומרים איכותיים ביותר: עור ואלקנטרה, פלסטיק יקר, שטיח צמר ואלומיניום מוברש.
מאפייני מבנה
לקסוס LC מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית מודולארית GA-L, בחלק הקדמי התקינו עצמות עצה כפולות ומאחורה – מתלה רב חיבורי. לשיפור הביצועים חטיבת הכוח הוזזה ב- 5 ס"מ אחורה, ואת המצבר מיקמו בתא המטען. הודות לשינויים אלו, חלוקת המשקל ברכב היא – 52:48. המרכב מיוצר מחומרים קלים בעלי חוזק גבוה. לשלדת המרכב השתמשו בפלדה, ולשאר המרכיבים באלומיניום ובסיבי פחמן.
מנועים
בליבו של דגם LC 500 עומד מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 5 ליטר המייצר 477 כ"ס. הפיתוח של חטיבת כוח זו התבסס על נתונים אשר נאספו במהלך מרוץ 24 שעות במסלול נורבורגרינג ובמרוץ טיפוס לפסגת "פייקס פיק". מנוע V8 זה, המורכב באופן ידני, מצויד בתיבת 10 הילוכים ומציג תאוצה מרשימה וצליל מנוע פשוט מדהים. בגרסה ההיברידית – LC500h – מותקן מנוע 3,5 ליטר V6 בהספק 299 כ"ס, ובשילוב עם המנוע החשמלי מסוגל להפיק 359 כ"ס. הדגם ההיברידי מזנק מאפס למאה קמ"ש בחמש שניות, ומהירות מרבית שלו – 250 קמ"ש. צריכת דלק בעת שילוב בין המנועים – 6,4 ליטר למאה ק"מ בממוצע.
חברת טויוטה טוענים כי הקופה לקסוס LC המפואר הינו התחלה של עידן חדש המתבסס על קונספט פיתוח רכבים מהפכני.
לקסוס LC הינו דגם לקסוס הראשון אשר צויד בתיבת 10 הילוכים אוטומטית, המספקת החלפת הילוכים במהירות הבזק. למעשה, המערכת בוחרת הילוך אופטימאלי בהתאם לעדיפויות ולכוונות של הנהג, אשר נקבעות לא רק על בסיס המהירות, אלה גם על בסיס נתוני נסיעות קודמות. מערכת המתלים האדפטיבית מסוגלת להוסיף רכות או קשיחות לנסיעה בהתאם לסגנון הנהיגה ותנאי הכביש, עבור ארבעת בולמי הזעזועים קיים ספקטרום מרשים של 650 הגדרות שונות.