לקסוס LM. מיניוואן הדגל המפואר החדש
באפריל 2023 התקיימה הבכורה העולמית של המיניוואן החדש מבית לקסוס, LM המפואר החדש. עבור מותג היוקרה זהו סוג רכב חדש לחלוטין, שמשלב פאר מרבי של לימוזינה עם פורמט של מיניוואן מרווח. ספינת הדגל נועדה לספק ללקסוס גישה לפלח האירופי של שוק המיניוואנים היוקרתיים. הדגם החדש מוצע בשתי גרסאות: עם ארבעה או שבעה מושבים. תשומת הלב העיקרית הוקדשה לנוחות הנוסעים: מושבי "קפטן" גדולים שיכולים לעבור למצב אופקי, מסך HD רחב בגודל 48 אינץ', מקרר ושליטה נוחה בפונקציות רבות באמצעות "כפתור אחד".
זהו כבר הדור השני, הראשון שוחרר בשנת 2020 בסין. האות "M" בשם מייצגת MPV (Multi-Purpose Vehicle). האות "L" מבהירה שמדובר ברכב גדול ומפואר. בשוק הסיני לקסוס LM הוצע בגרסה היברידית, LM300h, המשלבת מנוע גז בנפח 2,5 ליטר ומנוע חשמלי. המחיר התחיל מ-1 מיליון 166 אלף יואן (כ-170 אלף דולר לפי שער החליפין העדכני). הדור החדש של המיניוואנים יהפוך לגלובלי. השיווק באירופה יחל בסתיו 2023.
עיצוב חיצוני
לקסוס LM החדש מבוסס על טויוטה אלפארד, לשני המיניוואנים בסיס גלגלים זהה באורך 3,000 מ"מ וסידור פנימי דומה, אך בשל ההבדלים בחלקים החיצוניים הלקסוס ארוך ב-65 מ"מ. מימדי המרכב: 5130×1890×1945 מ"מ (אורך x רוחב x גובה). ה-LM נבדל מאלפארד בעיצוב המקורי של חזית המרכב וחלקו האחורי, ביחידות תאורה מקוריות, בפגושים ובגריל שונים. מאחור ומלפנים מותקנים פנסי לד. לרכב יש מסגור כרום רחב סביב חלונות הצד, חצאיות צד מצופות כרום וג'נטים מרובי חישורים. הקווים הזורמים של ה-LM מודגשים על ידי קורות המרכב האחוריות והקדמיות הכהות, ושטח הזיגוג הגדול יוצר תחושה של מרחב פתוח. דלתות ההזזה הגדולות בצדדים מספקות גישה נוחה. קוטר הגלגלים: 17 או 19 אינץ'.
חלל פנימי
לקסוס השתדלו לעשות כך שהמיניוואן יתמקד כולו בנוסע: "כל פרט פותח באופן שיאפשר לנוסעים להרגיש כמו בבית". בתא הנוסעים מנוטרות הטמפרטורה, איכות האוויר והתאורה; מסופקת גישה פשוטה ואינטואיטיבית לכל הפונקציות; בידוד הרעשים שופר. פילוסופיית האירוח המיוחדת של לקסוס "Omotenashi" מקלה על האינטראקציה עם הטכנולוגיות: האקלים בתא הנוסעים, התאורה, הוילונות והמושבים נשלטים באמצעות "כפתור אחד" ב"נגיעה אחת". המושבים עצמם פותחו תוך התחשבות בתמיכה ורמת נוחות מרביות. הריפוד מבוצע מעור אנילין עם קווי מתאר קונטרסטיים. הגימור דמוי העץ מוצע עם עיטור "אשוחית" יפני מסורתי, שנוצר באמצעות הדפסה תלת-מימדית. אמצעי התפעול מסודרים לפי עיקרון Tazuna: זוהי מילה יפנית המתארת את אותו סוג השליטה האינטואיטיבית שהרוכב מקבל על סוסו על-ידי כוונון עדין של המושכות.
מערכת המדיה בעלת מסך HD רחב בגודל "48 מציעה 3 מצבי תצוגה: גודל מלא, קולנוע ומסכים נפרדים משמאל וימין המציגים תוכן עצמאי (עם אוזניות שמאל/ימין נפרדות). ניתן להקרין תוכן ישירות מהסמארטפון או להתחבר למסך דרך שתי יציאות HDMI. לדגם בגרסת 7 מושבים יש מסך מולטימדיה אחורי בגודל "14 הנשלט ללא תלות במסך הקדמי. מפרט האבזור כולל מערכת שמע Mark Levinson 3D Surround Sound ו-23 רמקולים. תאורת האווירה בעלת 14 גוונים מציעה 5 מצבי רוח שונים: "ריפוי", "הרפיה", "ריגוש", "התמקדות" ו"השראה".
בדגם 7 מושבים שורת ה-VIP האמצעית קיבלה עדיפות מבחינת מרווח וכמות פונקציות. המושבים בשורה השלישית נשענים ומתקפלים כאשר יש צורך בנפח מטען נוסף. גרסת ה-4 מושבים היא שיא היוקרה: בסך הכל 2 מושבים אחוריים רב-פונקציונליים ושפע של פונקציות. המושבים נועדו לצמצם את כל ההשפעות הקינטיות האפשריות, כולל צידיות, ולספק תמיכה מקסימלית ליציבה נכונה. ניתן להעביר אותם למצב אופקי, כמו במטוס, וכן ישנן משענות רגליים נשלפות. בנוסף לכוונון חשמלי, חימום ואוורור, יש להם מערכת פנאומטית לתמיכת הגב התחתון, בעלת ארבע הגדרות המאפשרת למלא את הרווח בין המושב לגופו של הנוסע ולספוג רעידות. בגרסת ה-4 מושבים ישנה מחיצת זכוכית בין התא הקדמי והאחורי שניתן להרים/להוריד ולהחשיך כדי לספק פרטיות.
פאנל הבקרה הרב-תכליתי מעוצב בסגנון של סמארטפון. בעזרתו ניתן לשלוט במערכת השמע, בבקרת האקלים, בפונקציות של המושבים, בתאורת האווירה ובחלונות. פונקצית הזיהוי הקולי מגיבה לפקודות הנוסעים במושבים האחוריים. בחלק האחורי של תא הנוסעים יש קונסולה משלו על התקרה, הכוללת את השליטה בדלתות, תא אחסון לחפצים קטנים וחיישני בקרת טמפרטורה. לנוסעים בגרסה היוקרתית מוצעים שולחנות מתקפלים, מטענים אלחוטיים, אחסון לחפצים קטנים, יציאות קישוריות, אורות קריאה ומראות איפור. יש גם תאי כפפות נפרים מימין ומשמאל למקרר במחיצה המרכזית. ליד דלתות ההזזה יש מחזיק מטרייה נוח.
מערכת הנעה
לקסוס LM החדש מבוסס על פלטפורמת GA-K המספקת רמת קשיחות גבוהה ומרכז כובד נמוך יותר. נכון לעכשיו ישנה רק גרסה אחת לשוק האירופי: היברידית פלאג-אין LM 350h. מערכת הנעה כזו כבר מותקנת בדגמי NX 350h ו-RX 350h ומורכבת ממנוע 2,5 ליטר, מנוע חשמלי וגיר רציף אלקטרומכני. ההספק המרבי עומד על 250 כ"ס, בעת מומנט מרבי של 239Nm. הגרסה הבסיסית מגיעה עם מערכת הנעה כפולה E-Four ומערכת מתלים אדפטיבית AVS.
בטיחות
המצלמה הפנורמית ל-360 מעלות מספקת מבט מסביב או מלמעלה כדי לסייע בתמרון מדויק במקומות צרים. לקסוס LM החדש מצויד במערכת הבטיחות של לקסוס מהדור האחרון: התרעה על התנגשות, היגוי חירום ובקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לנהיגה בתנועה עירונית איטית. מערכת ניטור הנהג עוקבת כל הזמן אחר הערנות שלו, עוצרת את המכונית בצורה עדינה ומפעילה את מערכת ה-eCall להזעקת עזרה. כל הדלתות, כולל דלתות ההזזה, מצוידות במערכת אלקטרונית לפתיחה רכה עם בריח אלקטרוני ומערכת סיוע ביציאה בטוחה, המתריעה מפני רכב שמתקרב מאחור ומונעת פתיחה לא מכוונת. בין אופציות נוספות: בקרת נתיב אוטומטית (LCA) ו-Front Cross-Traffic Alert, המשתמשת בניטור מכ"ם כדי לזהות ולהזהיר את הנהג על כלי רכב מתקרב מכל צד בעת יציאה מצומת במהירות נמוכה.