Lightyear 0 היא מכונית חשמלית בעלת צורת מרכב ליפטבק המצוידת בארבעה מנועים חשמליים ובסוללה הנטענת מלוחות סולאריות בשטח כולל של 5 מ"ר על פני מכסה המנוע, הגג ומכסה תא המטען. הדגם מיוצר על-ידי החברה ההולנדית Lightyear שפיתחה את המוצר הייחודי שלה במשך 6 שנים. המכונית הסולארית הסדרתית הראשונה שהוצגה בסתיו של 2022 יצאה ד
Lightyear 0. המכונית הסולארית הראשונה
AUTOBOOM

Lightyear 0. המכונית הסולארית הראשונה

Lightyear 0. המכונית הסולארית הראשונה

Lightyear 0 היא מכונית חשמלית בעלת צורת מרכב ליפטבק המצוידת בארבעה מנועים חשמליים ובסוללה הנטענת מלוחות סולאריות בשטח כולל של 5 מ"ר על פני מכסה המנוע, הגג ומכסה תא המטען. הדגם מיוצר על-ידי החברה ההולנדית Lightyear שפיתחה את המוצר הייחודי שלה במשך 6 שנים. המכונית הסולארית הסדרתית הראשונה שהוצגה בסתיו של 2022 יצאה די יקרה, המחיר שלה מתחיל מ-250,000 יורו, בסך הכל ייצאו 946 יחידות. בתור ההתחלה ייווצר עותק אחד בלבד של Lightyear 0 בשבוע, אך מתחילת 2023 קצב הייצור יתחיל לעלות. ההרכבה מתבצעת באופן ידני בפינלנד, במפעל Valmet.

Quiet Achiever
רכב סולארי – Quiet Achiever

רכב סולארי זהו רכב חשמלי שמונע על-ידי אנרגית השמש שאותה מקבל באמצעות לוחות סולאריים. הלוחות מספקים אנרגיה למנועים החשמליים ומטעינים את הסוללות. בלילה הרכב יכול לנוע רגיל על-ידי שריפת הדלק (במידה ויש מנוע בעירה פנימית) או לקבל אנרגיה מהסוללות וביום הוא משתמש באנרגית השמש. זאת לא המצאה חדשה: עוד בשנת 1982 הממציא הנס טולסטרופ חצה את אוסטרליה ממערב למזרח במהירות של 20 קמ"ש ברכב הסולארי "Quiet Achiever" ("אלוף שקט"). כיום, בנוסף ל-Lightyear 0, ישנם לפחות שני רכבים סולאריים נוספים שאותם מפתחים Sono Motors מגרמניה ו-Aptera Motors מארה"ב.

הידעתם?

מאפיינים טכניים

בסרטון: לייטאר 00 2022 שנת. סדאן.

נתחיל מזה שהליפטבק שלנו יצא גדול: אורך 5,083 מ"מ, רוחב 1,972 מ"מ, גובה 1,445 מ"מ. הוא פותח במשך 6 שנים והפך לרכב הסדרתי האווירודינמי ביותר בעולם שמאובזר במקדם גרר שובר שיאים של 0,175 בלבד. תא הנוסעים מיישב חמישה נוסעים. יחידת הכוח של הרכב הסולארי מורכבת מארבעה מנועים חשמליים בהספק כולל של 177 כ"ס (130 קילוואט), כלומר ההנעה היא כפולה. Lightyear 0 מאיץ ל-100 קמ"ש תוך 10 שניות, המהירות המרבית שלו מוגבלת ל-160 קמ"ש. מאפיינים דינמיים די שגרתיים.

Lightyear 0 מתאים באופן מושלם למדינות חמות דוגמת ישראל

אבל העיקר הוא לא במהירות, אלא בידידותיות לסביבה ובחסכוניות. Lightyear ציידה את היצירה שלה בסוללה בקיבולת 60 קוט"ש, סוללה מלאה (אפילו אם לא לקחת בחשבון את הטעינה מהשמש) תספיק ל-625 ק"מ (WLTP). הודות ללוחות השמש שמיוצרים על-ידי החברה עצמה באורך 5 מ"ר, כשהשמש חזקה, ניתן לקבל תוספת של כ-70 ק"מ ביום לטווח הנסיעה ובערך 35 ק"מ במזג אוויר מעונן. הקילומטראז' על האנריגה הסולארית יכול להגיע ל-11,000 ק"מ בשנה. מיותר לציין ש-Lightyear 0 מתאים באופן מושלם למדינות חמות דוגמת ישראל.

התוכניות (המעודדות) לעתיד

לייטאר ‏2022. מרכב, צורה. ליפטבק, 1 דור
עד כה פורסם רק טיזר, הבכורה מתוכננת ל-2025.

בעוד כמה שנים Lightyear מתכננת להתחיל את הייצור של הדגם השני שלה, Lightyear 2, שמובטח להיות זול משמעותית מקודמו. המחיר המוערך הראשוני הוא 30,000 יורו, אבל סביר להניח שהמחיר לרגע ההשקה יהיה גבוה יותר. היקף הייצור השנתי הרצוי צריך לעלות על 100,000 יחידות. החברה מתכננת למכור את Lightyear 2 לא רק באירופה, אלא גם בצפון אמריקה ובכמה מדינות באסיה. הדגם יתחרה ב-Sono Sion הגרמני שאמור לעלות 29,900 יורו.

רוצים מכונית שנטענת מהשמש?
15 קולות