ליפמוטור C10 הוא הדגם ההמוני הראשון של יצרנית הרכב הסינית Leapmotor שפותח מלכתחילה עם התמקדות בשוק האירופי. אפילו הופעת הבכורה התקיימה לא בסין, אלא בגרמניה – בתערוכת הרכב במינכן בספטמבר 2023. הקרוסאובר החשמלי החדש מכוון ברצינות לכבוש את אירופה.
ליפמוטור C10: קרוסאובר חשמלי חדש שנועד לכבוש את אירופה
AUTOBOOM

ליפמוטור C10: קרוסאובר חשמלי חדש שנועד לכבוש את אירופה

ליפמוטור C10: קרוסאובר חשמלי חדש שנועד לכבוש את אירופה

ליפמוטור C10 הוא הדגם ההמוני הראשון של יצרנית הרכב הסינית Leapmotor שפותח מלכתחילה עם התמקדות בשוק האירופי. אפילו הופעת הבכורה התקיימה לא בסין, אלא בגרמניה – בתערוכת הרכב במינכן בספטמבר 2023. הקרוסאובר החשמלי החדש מכוון ברצינות לכבוש את אירופה.

תאריך תחילת המכירות עדיין לא ידוע

מועדים

החברה הצעירה ליפמוטור מהעיר האנגג'ואו (מחוז ג'ג'יאנג) נוסדה בשנת 2015, כבר ב-2018 היא הציגה את הרכב החשמלי הראשון שלה. בשנתיים הקרובות, יצרנית הרכב מתכננת להיכנס לשווקים בינלאומיים, כולל אירופה, אזור אסיה-האוקיאנוס השקט, המזרח התיכון ואמריקה. בכוונתה להציע 5 רכבים שפותחו על הפלטפורמה החדשה. הראשון ברשימת הדגמים הגלובליים יהיה הקרוסאובר C10.

ליפמוטור C10 מבוסס על פלטפורמת Leap 3.0 המבטיחה, בנוסף למערכות בטיחות מתקדמות, קשיחות מרכב גבוהה. במהלך ההצגה במינכן צוין הנתון 40,000Nm/מעלה. מימדי המרכב של הקרסאובר הבינוני הם 4,739 × 1,900 × 1,680 מ"מ (אורך x רוחב x גובה), אורך בסיס הגלגלים הוא 2,825 מ"מ.

קבוצת סטלנטיס משקיעה בליפמוטור באופן פעיל במטרה לרכוש את פלטפורמת Leap 3.0. פולקסווגן החליטה גם לרכוש רישיון לטכנולוגיות של החברה עבור הג'טה שלה

מעניין
ליפמוטור. לוח מחוונים.

תא הנוסעים של C10 הוא די טיפוסי לרכב סיני מודרני. במקום פתחי אוורור מובהקים, יש רק חריץ דק מתחת למסך המרכזי הגדול. כל הפונקציות העיקריות, כולל בקרת אקלים, נמצאות בתפריט המולטימדיה. על חישורי ההגה, בנוסף למקשים, יש שני בקרים מסתובבים רב-תכליתיים, כמו במכוניות של טסלה.

יתרון נוסף של פלטפורמת Leap 3.0 הוא המערכת האינטראקטיבית על בסיס שבב Qualcomm 8295. מערכת ההפעלה תומכת ב-Face ID, AR-HUD ופונקציות אחרות. מערכת הנהיגה האוטונומית משתמשת ב-LiDAR, מצלמות דיוק גבוה וחיישנים אחרים. כוח המחשוב מגיע ל-254 TOPS עם Nvidia Drive Orix SoC.

ליפמוטור C11 שנת 2020. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

הקרוסאובר קיבל מערכת חשמלית 800 וולט ותאי סוללה ליתיום-ברזל-פוספט (LFP) מבית CALB. ליפמוטור אורזת אותם לתוך הסוללה בעצמה. סביר להניח שליפמוטור C10 יוצע בשתי גרסאות – חד-מנועית בהספק 231 כ"ס ודו-מנועית עם הנעה כפולה והספק של 340 כ"ס. ככל הנראה, הדגם החדש, כמו גם ליפמוטור C11, יצויד במתלי עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ובמערך רב-חיבורי מאחור.

ליפמוטור T03 שנת 2020. מיני 5 דלתות, דור 1.

מכל הדגמים של ליפמוטור בישראל נמכר רק אחד – המיני החשמלית ליפמוטור T03 באורך 3,620 מ"מ. מנוע חשמלי אחד בסרן הקדמי מפיק 108 כ"ס. הסוללה בקיבולת 41 קוט"ש מספקת 280 ק"מ של טווח נסיעה

להזכירכם
רוצים שיביאו את ליפמוטור C10 לארץ?
10 קולות