לוטוס אמיה היא המכונית החשמלית הראשונה של לוטוס במרכב ליפטבק וכבר הדגם החשמלי השלישי של המותג הבריטי שנמצא בבעלות התאגיד הסיני ג'ילי. החשיפה התקיימה ב-7 בספטמבר 2023 בניו-יורק. המכונית החשמלית מבוססת על פלטפורמת EPA, מצוידת במתלי אוויר, במערכת 800 וולט וביחידת כוח דו-מנועית.
לוטוס אמיה. הליפטבק החשמלי הראשון של לוטוס
AUTOBOOM

לוטוס אמיה. הליפטבק החשמלי הראשון של לוטוס

לוטוס אמיה. הליפטבק החשמלי הראשון של לוטוס

לוטוס אמיה היא המכונית החשמלית הראשונה של לוטוס במרכב ליפטבק וכבר הדגם החשמלי השלישי של המותג הבריטי שנמצא בבעלות התאגיד הסיני ג'ילי. החשיפה התקיימה ב-7 בספטמבר 2023 בניו-יורק. המכונית החשמלית מבוססת על פלטפורמת EPA, מצוידת במתלי אוויר, במערכת 800 וולט וביחידת כוח דו-מנועית.

לוטוס אלטרה שנת 2022. קרוסאובר קופה, דור 1.

אמיה חולקת את הפלטפורמה עם לוטוס אלטרה וזיקר 001.

"קרובי משפחה"
לוטוס אוויה 2019. קופה, דור 1.

לייצר מכוניות עם 4 או 5 דלתות הוא דבר כלל לא אופייני ללוטוס. לפני כ-30 שנה הייתה קרלטון במרכב סדאן, ב-2020 הופיעה מכונית ההיפר החשמלית לוטוס אוויה במרכב קופה, ובשנת 2022 יצא הקרוסאובר אלטרה. לוטוס אמיה החדשה היא המכונית החשמלית השלישית של החברה, ששמה מתחיל באות "E", בהתאם למסורת. הייצור של הליפבטק החשמלי יחל בשנת 2024 במפעל לוטוס בווהאן, סין.

עיצוב חיצוני

לוטוס אמיה החדשה היא מכונית במרכב ליפטבק 5 דלתות באורך של כחמישה מטרים עם תא נוסעים בעל 4 מקומות. לדגם העניקו מראה בולט: קווים כפולים מעוקלים של אורות היום והאיתותים, פנסי החזית הראשיים המתחבאים מתחת, מכסה מנוע משופע, גג מקושת וכנף דו-קומתית נשלפת המשולבת בדלת החמישית. בחלק הקדמי מותקנים דמפרים שמטרתם לשפר את הקירור של הבלמים ומכלולים אחרים. בתחתית הפגוש האחורי יש דיפיוזר עם שני קטעים צדדיים זחיחים המייצרים כוח הצמדה. קופצים לעין הגלגלים העצומים עם צמיגי חתך נמוך ועיצוב אז'ורי, קו התאורה המעודן מאחור ומראות הצד הזעירות. בתוך הגג מסתתר לידאר.

הכנף הפעילה הדו-קומתית מספקת עד 215 ק"ג של כוח הצמדה במהירויות גבוהות. פתח הטעינה, הדלת החמישית, ידיות הדלת הנשלפות והדלתות עצמן מצוידות במנגנוני סגירה/פתיחה חשמליים. במכונית יש הרבה חלקים נעים.

מעניין

חלל פנימי

תא הנוסעים של לוטוס אמיה שנת 2023/2024 דומה לזה של הקרוסאובר אלטרה ושונה רק בפרטים נפרדים. הסגנון הכללי הוא מינימליסטי, כמקובל כיום. את לוח המחוונים ה-OLED הצר משלים צג תצוגה עילית בגודל "55 על השמשה הקדמית. ישנו מסך מרכזי גדול, גם OLED. ההגה קטום מלמעלה ומלמטה. יש שני מחזיקי כוסות נסתרים, שהם די עמוקים. הרכב מגיע עם 4 או 5 מושבים: בשורה השנייה מותקנים שני מושבים נוחים נפרדים או מושב אחיד לשלושה. הגימור הוא יוקרתי, בעוד ניתן לבחור בין עור מסורתי שהופך יותר ויותר נדיר כיום לבין ריפוד סינתטי מחומרים ממוחזרים. תא המטען הוא קטן, אך על כך מפצה חלקית העובדה שהוא דו-קומתי.

מערכת הנעה

פלטפורמת ה-EPA (Electric Premium Architecture), שעליה מבוססת הלוטוס אמיה שנת 2023/2024, הינה הגרסה הקיצונית ביותר של ארכיטקטורת SEA מאת Geely.

זיקר. הרכב מכונית.
פלטפורמת EPA, פותחה על בסיס ארכיטקטורת SEA מאת Geely.

הרכב החשמלי העוצמתי ביותר המבוסס על פלטפורמת SEA הוא זיקר 001 FR החדש, שבזכות מערכת ההנעה שלו המרוכבת מארבעה מנועים, הוא מסוגל להפיק 1,265 כ"ס.

מעניין
הרכב החשמלי העוצמתי ביותר המבוסס על פלטפורמת SEA הוא זיקר 001 FR.

אמיה היפהפיה קיבלה מערכת הנעה דו-מנועית. אמיה S הבסיסית מפיקה 612 כ"ס ו-710Nm. הגרסה העליונה אמיה R מפיקה כבר 675 קילוואט (918 כ"ס) ו-985Nm. מכונית כזו דורשת 2,78 שניות כדי להאיץ ל-100 קמ"ש. המהירות המרבית מוגבלת ל-256 קמ"ש. מתח מערכת החשמל הוא 800 וואט, קיבולת הסוללה היא 102 קוט"ש. טווח הנסיעה על טעינה בודדת לפי הדרכון הוא 600 ק"מ לגרסת S ו-489 ק"מ לגרסת R. מטען DC תומך בהספק של עד 350 קילוואט, תוך 5 דקות של טעינה ניתן להוסיף 150 ק"מ של טווח.

תא נוסעים. זיקר 001 FR

מתלי אוויר אדפטיביים ובלמים קרבון-קרמיים מבית ברמבו יותקנו כברירת מחדל. השלדה הונדסה וכווננה ​​באופן שיספק את התנהגות הכביש האגדית של לוטוס, כלומר, ההנאה מאחורי ההגה תעלה בקנה אחד עם עוצמת המנועים. בנוסף לכך, יש מכלול שלם של מערכות בטיחות אלקטרוניות מודרניות.

המחירים המדויקים טרם פורסמו, אך גרסת הכניסה של אמיה צפויה לעלות לפחות 100,000 פאונד. היצרנית כבר מקבלת הזמנות מוקדמות.

מחירים
פורשה טייקן שנת 2019. סדאן, דור 1.

למתחרים של לוטוס אמיה נחשבים פורשה טייקן וטסלה מודל S.

את מי יותר אהבתם?
10 קולות