בסין, רכב החשמלי המופלא בתצורת ליפטבק זיקר 001, שמחזיק בשני שיאי עולם ונכנס לספר גינס בתור רכב חשמלי המהיר ביותר בדריפט וסלאלום, קיבל גרסה חדשה המסוגלת לעבור על טעינה אחת מעל 1,000 ק"מ. כיום, גרסה בעלת טווח הנסיעה המרבי של זיקר 001 מצוידת בסוללה חדשה עם קיבולת 140 קילוואט מאת CATL בעלת טווח הנסיעה המרבי כ-1,032 ק"מ
זיקר 001 הנפלא: טווח נסיעה מרבי על טעינה אחת מעל 1,000 ק"מ
AUTOBOOM

זיקר 001 המופלא: טווח נסיעה מרבי על טעינה אחת מעל 1,000 ק"מ

זיקר 001 הנפלא: טווח נסיעה מרבי על טעינה אחת מעל 1,000 ק"מ

בסין, רכב החשמלי המופלא בתצורת ליפטבק זיקר 001, שמחזיק בשני שיאי עולם ונכנס לספר גינס בתור רכב חשמלי המהיר ביותר בדריפט וסלאלום, קיבל גרסה חדשה המסוגלת לעבור על טעינה אחת מעל 1,000 ק"מ. כיום, גרסה בעלת טווח הנסיעה המרבי של זיקר 001 מצוידת בסוללה חדשה עם קיבולת 140 קילוואט מאת CATL בעלת טווח הנסיעה המרבי כ-1,032 ק"מ. כמובן, לא שוכחים שהמדד נבדק לפי התקן הסיני האופטימלי CLTC, אבל אף אם טווח הנסיעה המרבי האמיתי של רכב בתצורת ליפטבק הוא מעט מתחת ל-1,000 ק"מ (אף אם הוא עומד על 800 ק"מ), זהו עדיין מדד מעולה.

Zeekr logo
זיקר. מותג רכבים הסיני ששייך לGeely Automobile Holdings. הוא נוסד בשנת 2021 ומתמחה בייצור רכבים חשמליים.

זיקר זוהי החברה הרביעית כבר לייצור רכבים חשמליים של התאגיד הסיני Geely. המותג הזה מיועד לכבוש את סגמנט הפרימיום בשוק הסיני, אבל לא רק. בזמן הקרוב צפויה הוצאתו של הדגם לשוק העולמי. הדגם הראשון של המותג השאפתני החדש הוא רכב חשמלי גדול בתצורת ליפטבק זיקר 001. הייצור התחיל באוקטובר בשנת 2021. הדגם כבר מסופק לשווקים חיצוניים.

תזכורת

זיקר 001. הפרטים

רכב חשמלי גדול בתצורת ליפטבק, שאורכו עומד על 4.9 מטר ובסיס הגלגלים הוא 3.0 מטר, הורכב על בסיס הפלטפורמה המודולרית SEA. לפי המימדים והסגנון הכללי של המרכב זיקר 001 מזכיר את פורשה פנמרה. החברה הצהירה , שלרכב החשמלי יש "ביצועים של טסלה מודל X תמורת חצי מחיר". עם זאת, המחיר של הדגם עם מפרט האבזור הטוב הוא גבוה לא רק יחסית לשוק הסיני, אלא גם לפי הסטנדרטים העולמיים: המחיר המשוער נע בין 97 לבין מאה אלף דולר, בסין, את הרכב בתצורת ליפטבק אפשר לרכוש במחיר שנע בין 45 לבין 48 אלף דולר.

Zeekr 001 2021. Liftback.

המכונית החשמלית מגיעה בשלוש גרסאות:

  • גרסה בעלת הנעה אחורית מצוידת במנוע אחד עם הספק 273 כ"ס וסוללה עם קיבולת 100 קילוואט. זוהי גם גרסה בעלת טווח הנסיעה המרבי הגבוה ביותר שעומד על 700 ק"מ (לפי המחזור NEDC). גרסה כזאת בתצורת ליפטבק מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות.
  • גרסה בעלת הנעה כפולה צוידה בשני מנועים עם הספק כולל בסך 545 כ"ס. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש של הגרסה הזאת לוקחת 3.8 שניות. הסוללה עם קיבולת 86 קילוואט מספקת טווח הנסיעה המרבי על טעינה אחת מעל 500 ק"מ.
  • הגרסה הבכירה מצוידת בשני מנועים, הנעה כפולה וסוללה עם קיבולת 100 קילוואט המספקת טווח נסיעה המרבי בטעינה אחת בסך 656 ק"מ.
זיקר 001 ‏2021. מרכב, צורה. ליפטבק, 1 דור

הגרסה החדשה של זיקר 001 שנת 2023 צוידה בשני מנועים וסוללה חדשה עם קיבולת 140 קילוואט מאת CATL. זוהי לא סוללה רגילה, אלא פיתוח של הדור החדש בשם Qilin ("צילין"). המאפיין המרכזי שלה הוא צפיפות ההספק הגבוהה (עד 255 וואט לק"ג) ואפשרות הטעינה מ-10% ל-80% תוך 10 דקות. דרך אגב, גם המיניוואן היוקרתי זיקר 009 ישתמש בסוללה מסוג זה. בשלב זה, הגרסת לטווח הארוך מוצעת בתפוצה מוגבלת של 1,000 יחידות הרכב.

זיקר 001 ‏2021. מושבים קדמיים. ליפטבק, 1 דור

חידוש נוסף הוא חיישן LiDAR (מכ"מ אופטי) שהורכב על הגג של ליפטבק החדש. חיישנים כאלה נחשבים למתקדמים ביותר והופכים לפופולריים בקרה החברות הסיניות. נחשב, כי בזכות "לידאר", מערכת נהיגה אוטומטית מזהה טוב יותר את מכשולי דרך. חיישנים כאלה כבר מרכיבים על הרכבים של מותגים ניו ואקספנג. מובן, שזיקר החליטה לא לפגר מאחורי סטארטאפים ובקרוב כל הגרסאות שלה יצטיידו בחיישן הטרנדי והמורכב מבחינה הטכנית.

הייתם רוצים שזיקר 001 יייובא לישראל?
360 קולות