חוץ ממחיר הקנייה ועלות ההחזקה, המדדים החשובים ביותר עבור בעלים של רכב חשמלי הם טווח נסיעה ומהירות טעינת הסוללה – ולא בתיאוריה, אלא בפועל. לכן כאשר מתבצעים מחקרים אמיתיים של דגמים חשמליים מאת יצרניות שונות, אנו משתפים אתכם מיד בתוצאות. לא מזמן החטיבה האמריקאית של P3 Group (גרמניה) בחנו את מהירות הטעינה של הרכבי
לוסיד vs טסלה. מהירות טעינה: מי ינצח?
AUTOBOOM

לוסיד vs טסלה. מהירות טעינה: מי ינצח?

לוסיד vs טסלה. מהירות טעינה: מי ינצח?

חוץ ממחיר הקנייה ועלות ההחזקה, המדדים החשובים ביותר עבור בעלים של רכב חשמלי הם טווח נסיעה ומהירות טעינת הסוללה – ולא בתיאוריה, אלא בפועל. לכן כאשר מתבצעים מחקרים אמיתיים של דגמים חשמליים מאת יצרניות שונות, אנו משתפים אתכם מיד בתוצאות. לא מזמן החטיבה האמריקאית של P3 Group (גרמניה) בחנו את מהירות הטעינה של הרכבים החשמליים הנפוצים ביותר בארה"ב. שני המשתתפים הראשיים שלנו הם לוסיד וטסלה. מי ינצח?

דירוג טרי של הרכבים החשמליים עם הטעינה המהירה ביותר ובעלי טווח הנסיעה הרחוק ביותר.

זהו המחקר הראשון מסוג זה עבור P3. שלושת הקודמים נערכו עם רכבים חשמליים מהשוק האירופאי, בהם נבדק טווח הנסיעה המרבי.

לפרוטוקול

בתחרות הרכבים החשמליים לקחו חלק שלוש טסלות (מודל 3, מודל Y ומודל S), לוסיד אייר, ב.מ.וו iX וב.מ.וו i4, פורד מוסטנג Mach-E ופורד F-150 לייטנינג, פולסטאר 2, פורשה טייקן, ריביאן R1T ופולקסווגן ID.4.

ב.מ.וו i4 שנת 2021. סדאן, דור 1.

מהות המחקר היא כדלקמן: רכבים חשמליים עם סוללה מרוקנת ל-10% חוברו לתחנת טעינה Electrify America בהספק 350 קילוואט למשך 20 דקות. הגדירו את הזמן ומדדו – מה יהיה טווח הנסיעה של כל משתתף לאחר הטעינה.

חמישיית המובילים

מקום ראשון. לוסיד אייר.

את המקום הראשון תפסה לא טסלה, אלא דווקא ה"טסלה קילר"! מכונית היוקרה החשמלית הגדולה במרכב סדאן לוסיד אייר בגרסת GT הצליחה תוך 20 דקות לצבור אנרגיה המספיקה ל-335 ק"מ של דרך. להזכירכם: בגרסה הבכירה Dream Edition טווח הנסיעה של אייר לפי הדרכון הוא 832 ק"מ.

הודות למערכת ההנעה המפיקה 1,100 כ"ס, אייר יכולה להתמודד על תואר המכונית החשמלית המהירה ביותר בעולם. אך זה לא הספיק כדי לעקוף את מודל S פלייד בעלת שלושת המנועים. לכן, Lucid Motors הציבו מטרה להתקין שלושה מנועים במקום שניים ולהגביר את ההספק ל-1,200 כ"ס. כך נולדה לוסיד אייר Sapphire: האצה ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-2 שניות, מהירות מרבית מעל 322 קמ"ש.

מעניין
מקום שני. טסלה מודל S פלייד.

במקום השני עומדת מודל S בגרסת פלייד עם תוצאה של 310 ק"מ תוך 20 דקות. גרסת הטווח הארוך Dual motor Long Range Plus יכולה לעבור עד 670 ק"מ בין טעינות. טווח הנסיעה של הגרסה הבכירה Tri motor Plaid הוא מעט נמוך יותר – 600 ק"מ. עם זאת, גרסה זו של המכונית במרכב ליפטבק מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 2,1 שניות בלבד ומשיגה מהירות מרבית של 322 קמ"ש. לטענת החברה זוהי המכונית החשמלית הסדרתית המהירה ביותר בעולם.

בשנת 2023 לישראל הגיעה הגרסה הבסיסית Dual motor: יחידת כוח דו-מנועית בשילוב עם הנעה כפולה המפיקה 670 כ"ס. זמן האצה ל-100 קמ"ש – 3,2 שניות, מהירות מרבית – 250 קמ"ש. טווח נסיעה בין טעינות – 634 ק"מ (לפי שיטת EPA האמריקאית).

דרך אגב
מקום שלישי. קיה EV6

את המקום השלישי לקח הקרוסאובר הקוריאני קיה EV6 (בגרסה עם מנוע אחד) שלא נבהל מהמתחרים היקרים והשיג תוצאה של 307 ק"מ. לפי נתוני החברה, הגרסה בעלת הטווח הכי הארוך Long Range עוברת עד 510 ק"מ בין טעינות.

טסלה מודל 3 שנת 2017. סדאן, דור 1.

את המקומות הרביעי והחמישי חלקו שתי טסלות: מודל 3 במרכב סדאן וקרוסאובר מודל Y. מודל 3 בגרסת Long Range AWD מציע טווח נסיעה מרבי של 614 ק"מ, טווח הנסיעה המקסימלי של מודל Y עומד על 533 ק"מ (גרסת Long Range עם הנעה כפולה). דרך אגב, לא מזמן טסלה הורידה את המחירים בישראל: מודל 3 הוזלה ב-37,000 שקלים ומודל Y הוזלה ב-80,000 שקלים.

בדיקת ה-10 דקות

אבל לא הכל כל-כך פשוט ומובן מאליו. החוקרים הפדנטיים ערכו בדיקה נוספת: הם צמצמו את זמן הטעינה ל-10 דקות. הרי יש מקרים שונים בחיים, לדוגמה, מאחרים לשדה התעופה…

יונדאי וקיה. הבעלים מאוכזבים מהמטען של הרכבים החשמליים

במבחן ה-10 דקות למוביל הבלתי מעורער הפך הקרוסאובר החדשני קיה EV6, שהצליח למלא אנרגיה המספיקה ל-204 ק"מ בזמן כה קצר. על כך יש להודות לפלטפורמה המודולרית Electric-Global (E-GMP) שפותחה במיוחד לרכבים חשמליים. לוסיד הייתה בפיגור של 4 ק"מ וטסלה מודל S הייתה 6 ק"מ מאחורי הדגם הקוריאני. דרך אגב, באמריקה EV6 עולה 100 אלף דולר פחות מלוסיד אייר… ונטען מהר יותר!

קיה EV6 ‏2021. הרכב מכונית. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
הפלטפורמה המודולרית Electric-Global (E-GMP)

בישראל מוצעות שתי גרסאות של קיה EV6 שנת 2023: עם מנוע אחד והנעה אחורית בהספק 229 כ"ס או שני מנועים והנעה כפולה בהספק 325 כ"ס. שתי הגרסאות מצוידות בסוללה בקיבולת 77,4 קוט"ש. הרכב תומך בטעינת DC מהירה בהספק עד 350 קילוואט ובטיענת AC איטית מרשת ביתית בהספק עד 11 קילוואט. מחיר הגרסה הבסיסית מתחיל ב-249,000 שקלים, הגרסה הבכירה תעלה מ-299,000 שקלים (נתונים ליוני 2023).

להזכירכם
ובצד של מי אתם?
13 קולות