קיה EV6 הוא קרוסאובר מאת חברת Kia שהורכב על בסיס פלטפורמה מודולרית חדשה Electric-Global (E-GMP שפותחה במיוחד עבור הרכבים החשמליים (היצרנית מסמנת אותם באותיות BEV). זהו הרכב הראשון מסוג זה של המותג והוא פותח את עידן הרכב החשמלי. עד שנת 2026, חברת קיה מתכננת להרחיב את היצע שלה ב-11 דגמים חדשים מסדרת BEV. שבעה דגמי
קיה EV6 ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קיה EV6. גבולות חדשים בעולם של רכבים חשמליים

קיה EV6 ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

קיה EV6 הוא קרוסאובר מאת חברת Kia שהורכב על בסיס פלטפורמה מודולרית חדשה Electric-Global (E-GMP שפותחה במיוחד עבור הרכבים החשמליים (היצרנית מסמנת אותם באותיות BEV). זהו הרכב הראשון מסוג זה של המותג והוא פותח את עידן הרכב החשמלי. עד שנת 2026, חברת קיה מתכננת להרחיב את היצע שלה ב-11 דגמים חדשים מסדרת BEV. שבעה דגמים מתוכם יורכבו על בסיס פלטפורמת E-GMP וארבעה נוספים יורכבו על בסיס דגמים קיימים. הרכב הוצג בסוף מרץ בשנת 2021 וחלק את אותה הפלטפורמה עם יונדאי איוניק.

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני של קיה EV6 דגם שנת 2021 פותח תחת פיקודו של כרים חביב (שהיה קודם אחראי על העיצוב של ב.מ.וו. ואינפיניטי) בהשתתפותם של מרכזי לעיצוב הרכב של קיה בקוריאה, בגרמניה ובקליפורניה. הדגם מגלם בתוכו קונספט עיצובי חדש בשם Opposite United (''שילוב המנוגדים''). הפלטפורמה E-GMP היא בעלת פריסת המרכיבים שונה בהשוואה לדגמים הקלאסיים והיא הטילה על המעצבים ומהנדסים דרישות מיוחדות. הרכב יצא שונה מהרגיל: תא מנוע נמוך, בסיס גלגלים ארוך (2,900 מ''מ). זהו רכב יחסית גדול: אורך המרכב עומד על 4,680 מ''מ, הרוחב - 4,880 מ''מ, הגובה - 1,550 מ''מ.

עיצוב פמים

קיה EV6 החדשה מאובזרת בשני מסכים (לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה) המחוברים ליחידה אחת. תחתיהם נמצאים פתחי אוורור מרכזיים צרים, תחתיהם - לוח שליטה במגע בבקרת האקלים, "המוזיקה" והניווט, אמנם נוספו לו שתי ידיות מסתובבות. יש גם תצוגת עילית עם פונקצית "מציאות רבודה" שמשדרת את ההמלצות של מערכת הניווט על השמשה מול הנהג. על גבי ההגה נשארו כפתורי לחיצה וכן על יחידת הבקרה מימין ועל הטונל המרכזי. מעניין, כי תא הנוסעים מרופד בשימוש בחומרי מיחזור.

בזכות הבסיס הגלגלים הארוך, קרוסאובר EV6 מגיע עם תא נוסעים מרווח ויש לו רצפה שטוחה בשורת המושבים השנייה. אבל תא המטען הוא לא מרווח במיוחד: הנפח הכללי עומד על 520 ליטר, לאחר קיפול המושבים הנפח גדל ל-1,300 ליטר. תא אחסון נוסף בחלק הקדמי בנפח 52 ליטר (בגרסאות בעלות הנעה אחורית) או 20 ליטר (בגרסאות בעלות הנעה כפולה) לא תורם במיוחד לצרכי הובלת המטענים. מצד שני, הרכב מאובזר בדבר שימושי - שקע ביתי בעלת הספק עד 3.6 קילוואט שיכולה אפילו להטעין רכב חשמלי אחר.

אבזור טכני ורמות הגימור

הפלטפורמה E-GMP מספקת לרכב יכולת טעינה מיחידות הטעינה החזקות ביותר בעלות מתח 800 וולט והספק של 350 קילוואט. בתחנות טעינה מסוג זה, סוללה נטענת לטווח הנסיעה של 100 ק''מ תוך 5 דקות, טעינה עד 80% לוקחת 18 דקות. בנוסף, יש אפשרות של טעינה משקע עם מתח 400 וולט ומשקע ביתי.

הרכב בתצורת קרוס-האצ'בק מגיע במספר גרסאות:

  • הגרסה הבסיסית Standard Range: סוללה עם קיבולת 58 קילוואט ומנוע חשמלי אחורי (עם הספק 170 כ''ס ו-350 נ''מ). טווח הנסיעה המרבי בטעינה אחת עומד על 400 ק''מ.
  • הגרסה בעלת הנעה כפולה: שני מנועים (ההספק הכולל בסך 235 כ''ס ו-605 נ''מ). טווח הנסיעה המרבי בטעינה אחת עומד על 380 ק''מ.
  • הגרסה Long Range: סוללה עם קיבולת 77,4 קילוואט, הנעה אחורית (228 כ''ס ו-350 נ''מ). טווח הנסיעה המרבי בטעינה אחת עומד על 510 ק''מ.
  • הגרסה עם הנעה כפולה מפיקה 325 כ''ס ו-605 נ''מ. טווח הנסיעה המרבי הוא 490 ק''מ.

כל הגרסאות האלו יגיעו ברמת הגימור GT Line בעלת ערכת גוף אווירודינמית מתקדמת, שלדה ספורטיבית יותר והגדרות היגוי שונות. רמת הגימור המעניינת ביותר היא GT העוצמתית בעלת מנוע קדמי עם הספק 218 כ''ס ומנוע אחורי בעל הספק 367 כ''ס. ההספק המרבי הכולל עומד על 585 כ''ס ו-740 נ''מ. הדבר מספק את התאוצה מ-0 ל-100 קמ''ש המהירה במיוחד ב-3.5 שניות, המהירות המרבית מוגבלת ב-260 קמ''ש. הרכב מצויד בנעילת דיפרנציאל אחורי מדומה אלקטרונית ומצב ספורט, סוללה עם קיבולת 77.4 קילוואט שמספק טווח הנסיעה המרבי של 400 ק''מ.

יש להוסיף, שקיה EV6 דגם שנת 2021/2022 תצטייד בנהג אוטומטי רמה שניה מלאה. פירוש הדבר הוא בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת עם פונקציות שמירה על נתיב וזיהוי הולכי רגל וכן חנייה אוטומטית עם שליטה מרחוק. הרכב החשמלי יגיע לאירופה בסתיו בשנת 2021.

מה דעתכם על השימוש בחומרי המיחזור לצורך עיטור של תא נוסעים?
13 קולות