מאזדה 2 היא מכונית מסוג סופרמיני עם 5 דלתות מאת יצרנית הרכב היפנית מאזדה. מיוצרת משנת 2003 עד כה בצורות מרכב סדאן והאצ'בק 5 דלתות. נכון להיום בשוק הישראלי מוצעת גרסת הדור השלישי של המכונית הקטנה לאחר מתיחת פנים שנת 2019 (נתונים לשנת 2022). בשנת 2022 כבר החל הייצור של הדור הרביעי שמוצע בשתי גרסאות: בנזין או היברידית
מאזדה 2 היבריד ‏2022. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

מאזדה 2 היברידית. דור 4 שנת 2022

מאזדה 2 היבריד ‏2022. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 1 דור

מאזדה 2 היא מכונית מסוג סופרמיני עם 5 דלתות מאת יצרנית הרכב היפנית מאזדה. מיוצרת משנת 2003 עד כה בצורות מרכב סדאן והאצ'בק 5 דלתות. נכון להיום בשוק הישראלי מוצעת גרסת הדור השלישי של המכונית הקטנה לאחר מתיחת פנים שנת 2019 (נתונים לשנת 2022). בשנת 2022 כבר החל הייצור של הדור הרביעי שמוצע בשתי גרסאות: בנזין או היברידית. מאזדה 2 ההיברידית יצאה בדצמבר 2021. ההיברידית החדשה היא למעשה ההעתק של טויוטה יאריס הקטנה והפופולרית במיוחד במרכב האצ'בק. ומה שמעניין: במדינות אירופה בהן מוצעת הגרסה ההיברידית של מאזדה, היא עולה פחות מדגם המקור של טויוטה! עם זאת, היקף המכירות שלה נמוך משמעותית מזה של הסופרמיני מאת טויוטה, שנכנסת לרשימת עשרת הרכבים הנמכרים ביותר. מאזדה 2 היברידית החדשה הגיעה לסוכנויות באירופה באביב 2022. בארה"ב הכל הפוך: החל משנת 2019 תחת השם יאריס נמכרת מאזדה 2 בדגם שנת 2014.

מאזדה 2 החדשה שנמכרת בישראל שייכת לדור השלישי, היא מיוצרת משנת 2014 ועברה מתיחת פנים ב-2019. המכונית מוצעת במרכבי סדאן והאצ'בק 5 דלתות, מצוידת במנוע בנזין 1.5 Skyactiv בהספק 116 כ"ס בשילוב עם מתנע-גנרטור עם מנגנון רצועה. המחיר מתחיל מ-107,240 ₪. טויוטה יאריס החדשה מוצעת בארץ במרכב 3 או 5 דלתות, עם מנועים בנפח 1,5 ליטר וגיר רציף, ישנן גם גרסאות היברידיות. המחיר ההתחלתי של גרסת 3 הדלתות מתחיל מ-107,519 ₪, ההיברידית תעלה לפחות 116,429 ₪ (נתונים לשנת 2022).

עובדה חשובה
מאזדה 2 ההיברידית היא אכן העתק של יאריס, ששונה ממנה רק בסמלי המותג ובמרכב שהוא קצת יותר רחב.

בהמשך, שיתוף הפעולה בין טויוטה למאזדה, שהחל עוד לפני זמן רב ועלה רמה בשנת 2015, יתקיים בהתאם לקונספט "Sustainable Zoom-Zoom 2030" המשקף את חזון ההתפתחות הטכנולוגית לטווח ארוך. יותר מכך, מוצבת מטרה מדויקת: להפחית את פליטת הפחמן הממוצעת מתהליכי ייצור ב-50% עד שנת 2030 ולהשיג נייטרליות בפליטת הפחמן עד 2050.

העיצוב החיצוני

מאזדה 2 ההיברידית היא אכן העתק של יאריס, ששונה ממנה רק בסמלי המותג ובמרכב שהוא קצת יותר רחב: 1,745 מ"מ לעומת 1,695 מ"מ. זוהי התוצאה של הגדלה בנפח הכנפיים. מיתר הבחינות, מדובר באותה מכונית האצ'בק קטנה באורך 3,940 מ"מ עם 5 דלתות (ליאריס יש גרסה עם 3 דלתות). הדגם נשען על פלטפורמת TNGA של טויוטה, המרכב קיבל סמלי מאזדה במקום טויוטה ואפילו ההחלפה הזו התבררה כפשוטה: שני הסמלים הם בצורת אליפסה.

חלל הפנים

תא הנוסעים הועתק מטויוטה ללא שינויים, פרט ללוגו על ההגה. אותם חומרים איכותיים ומפרט אבזור עשיר, אותה ארגונומיה והסגנון החינני שאפשרו ליאריס לקחת את המקום הראשון בתחרות "מכונית השנה 2021" באירופה. אורך בסיס הגלגלים הוא 2,560 מ"מ. שתי הסופרמיני מציעות ארבעה מקומות ישיבה ותא מטען בנפח 286 ליטר. מאזדה 2 היבריד החדשה זמינה בשלוש רמות גימור (Pure, Agile ו-Select), בנוסף לכך מוצעות מספר חבילות של אופציות. המכונית קיבלה הציון מרבי של 5 כוכבים בדירוג האמינות של Euro-NCAP.

יחידת כוח ושאסי

מאזדה 2 היבריד ‏2022. מנוע. מיני 5 דלתות, 1 דור

מאזדה 2 ההיברידית שנת 2022/2023 מוצעת באירופה עם יחידת כוח המשלבת מנוע אטמוספרי בנזין 3 צילינדרים בנפח 1,5 ליטר (92 כ"ס), גיר רציף אלקטרו-מכני ומנוע חשמלי בהספק 80 כ"ס. ההספק המרבי של יחידת הכוח מגיע ל-116 כ"ס. המכונית מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 9,8 שניות, המהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש. במצב נהיגה משולב המכונית צורכת 3,8-4,0 ליטר ל-100 ק"מ (לפי מחזור WLTP). רמת פליטת CO2 נעה בין 87 – 93 קג"ם בהתאם לגודל הגלגלים (15 או 16 אינץ'). המכונית מזנקת ממקום באמצעות המנוע החשמלי, דבר שמספק תנועה חלקה ושקטה. עם המעבר להנעה ההיברידית מתחברת האלקטרוניקה שלוקחת על עצמה את חלוקת ההספק בין שני המנועים.

מה דעתכם על החילוף בין הדגמים?
21 קולות