מאזדה Iconic SP: קונספט חשמלי עם מנוע רוטורי מרמז על מאזדה MX-5 העתידית
בתערוכת הרכב בטוקיו הציגה החברה היפנית קונספט חשמלי של מכונית ספורט קומפקטית – מאזדה Iconic SP. מכונית הקופה הדו-דלתית הקונספטואלית מרמזת על הדור הבא של MX-5, שעשוי לקבל מנוע רוטורי אחד או אפילו שניים ללא חיבור ישיר לגלגלים: הם מסובבים על-ידי המנועים החשמליים.
אנו לא יכולים לומר חד-משמעית שמאזדה Iconic SP היא אב-טיפוס של MX-5. ייתכן שמדובר בהחייאה של ה-RX-7. או בדגם חדש לחלוטין…
בעת מימדים של 4,180 × 1,850 × 1,150 מ"מ (אורך x רוחב x גובה) ובסיס גלגלים באורך 2590 מ"מ, מאזדה Iconic SP החדשה תופסת עמדת ביניים בין מאזדה MX-5 הנוכחית לבין RX-7 הקודמת, שיוצרה על-ידי החברה היפנית בין השנים 1978 – 2002.
מכונית הספורט הקונספטואלית מאופיינת בעיצוב מאופק בעל גריל ייחודי חדש ויחידות תאורה מקוריות. החלל הפנימי מעוצב בסגנון מינימליסטי והינו מרופד בבד. את שני המסכים הקטנים ואת ההגה הלא שגרתי משלים בורר ההילוכים המקורי בצורת מספר סליידרים.
מערכת ההנעה של מאזדה Iconic SP תהיה היברידית רציפה. הרוטורים אינם מחוברים לגלגלים, אל רק מטעינים את הגנרטור. לתנועה אחראים המנועים החשמליים. לא מצוין כמה מנועים חשמליים נכללים ביחידת הכוח, אך הספק הכולל שלהם ידוע – 370 כ"ס.
במקום מנוע רוטורי אחד מותקנים שניים, כדי שיוכלו להטעין את הסוללה מהר יותר, תוך שמירה על רמת ביצועים גבוהה לאורך זמן. הרוטור עצמו בנפח 1,6 ליטר יכול לצרוך מספר סוגי דלק בנוסף לבנזין: מימן וביו-דלק סינתטי המתקבל ממקורות אנרגיה מתחדשים.
הסוללה ושני הרוטורים מותקנים במרכז המכונית, מאחורי הנהג, והמנוע החשמלי הראשי מותקן בסרן האחורי. הסוללה מסוגלת להזין אנרגיה למכשירי חשמל חיצוניים.
למרות הסוללה, המנוע החשמלי ושני המנועים הרוטוריים, המפתחים דאגו לכך שמשקל המכונית ייצא נמוך יחסית: 1,450 ק"ג בלבד. מאזדה לא סיפקה נתונים בנוגע לביצועים, אך בעת יחס משקל להספק של 3,9 ק"ג ל-1 כ"ס אפשר לצפות להאצה מ-0 ל-100 קמ"ש באזור של 4,0 שניות.
לטענת החברה, מאזדה Iconic SP מתאימה הן לנהיגה ספורטיבית גרידא והן לשיוט נעים ונוח.
באוקטובר 2023 בשוק הביתי הוצגה מאזדה MX-5 המעודכנת, שנקראית ביפן מאזדה רודסטר: היא קיבלה תאורת LED חדשה, מולטימדיה מודרנית, בקרת שיוט אדפטיבית ועדכונים אחרים