מרצדס AMG GT. יותר ממכונית ספורט
מרצדס AMG GT – מכונית ספורט מאת המותג הגרמני Mercedes-Benz. מיוצרת משנת 2014. מגיעה בגרסאות בעלות מרכב קופה, רודסטר וליפטבק. בשנת 2002 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור הראשון של המכונית לאחר מתיחת הפנים של שנת 2017.
מרצדס AMG GT מיוצג על-ידי היצרן כמתחרה של פורשה 911, יגואר F-Type ומזראטי גראן טוריסמו. במרוצי פורמולה-1 AMG GT מגלם את תפקיד הרכב הבטיחותי – מה שנקרא "safety-car". זוהי מכונית ספורט ייחודית המשמשת במקרה של היווצרות מצבים מסוכנים בכביש במהלך ביצוע המרוץ.
דור ראשון
מיוצר משנת 2014 ועד היום. בשנת 2017 עבר מתיחת פנים (נכון לשנת 2020). הצגת AMG GT נערכה ב-9 בספטמבר 2014. ההשקה העולמית הרשמית לקהל הרחב נערכה באוקטובר 2014 בתערוכת המכוניות בפריז. כל הדגמים מורכבים במפעל בעיר זינדלפינגן הגרמנית.
גרסאות
בתחילת שנת 2017 היו קיימות מספר גרסאות של המכונית: גרסאות קופה GT / GT S, GT3, GT R וגרסאות רודסטר GT Roadster ו-GT C Roadster. בהתחלה הושקו שתי גרסאות של הדגם. גרסאת קופה GT בעל מנוע עם הספק בסך 476 כ"ס ועם מומנט סיבובי בסך 600 נ"מ וגרסאת קופה GT S עם מנוע בעל הספק בסך 510 כ"ס ומומנט סיבובי מרבי בסך 650 נ"מ. בשנת 2015 בתערוכת המכוניות בז'נבה Mercedes-AMG הציג רשמית את GT3 – גרסת המרוצים של GT המאובזרת במנוע אטמוספרי V8 עם נפח אקטיבי בסך 6,208 סמ"ר. מנוע זהה מותקן בגרסת SLS AMG GT3. מרכב, העשוי בעיקר מפולימר מחוזק בסיבי פחמן, הגדיל את משקלה של גרסת הספורט עד 1,300 ק"ג. החיזוק התאים את המכונית לתנאי המרוצים. בשנת 2016 יצא דגם קופה AMG GT R. הדגם צויד במנוע בנפח 4 ליטר עם מגדש טורבו כפול בעל הזרקה ישירה. ההספק שלו היה בסך 585 כ"ס. עם המנוע ותיבת 7 הילוכים רובוטית, דגם AMG GT R זינק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 3.6 שניות. המהירות המרבית – 318 קמ"ש. ראש מחלקת הספורט של חברת Mercedes-Benz הודיע, כי גרסת GT R שונה מגרסאות GT / GT S לא רק בעוצמה ובמתלים משודרגים, אלא גם בנתונים אווירודינמיים פעילים.
מרצדס AMG GT מיוצגת כמתחרה של פורשה 911, יגואר F-Type ומזראטי גראן טוריסמו.
באותה שנה בתערוכת המכוניות בפריז, התאגיד הגרמני השיק שתי גרסאות AMG GT בעלות מרכב רודסטר: GT Roadster ו-GT C Roadtser. הדגם היה מצויד ברשת גריל גדולה עם סורגים אנכיים ועם מרכב מחוזק. מבנה אדני הדלת מעובה, קורות רוחביות נוספות וקשתות הבטיחות. הדגם צויד באותה סוג מנוע טורבו כפול, כמו גרסת קופה, אך עם הגדרות משודרגות. השדרוג הוביל לצמיחה בביצועים ובהספק עד 476 כ"ס בגרסת הבסיס ו-557 כ"ס בגרסה בעלת סימון "C". בשנת 2017 החברה הכריזה על השקת גרסת מהדורה מוגבלת של Mercedes-AMG GT3 – "Edition 50" בעלת צבע מרכב אפור ייחודי, פס שחור עטום עם הכיתוב "50 Years AMG" לאורך המרכב, אדני הדלת מסיבי פחמן ולוגו AMG גדול על הכנף הנגדי ועל השמשה.
חזות ואבזור הפנים
המראה החיצוני של AMG GT הושאל מהדגם SLS AMG. יש להם קשתות הגלגלים רחבות והן החלק התחתון, אך הדלתות מבוצעת בסגנון שונה מ"כנף השחף". חלק קדמי הגדול וזיגוג השמשה הדק נשארו זהים. המרכב של גרסת הספורט ב-93% מורכב מאלומיניום. המודול הקדמי מבוצע בעיקר ממגנזיום.
ריפוד המכונית עשוי מעור נאפה. גרסאות רודסטר ברמת הגימור הבסיסית מרופדות גם הן בעור. הקונסולה המרכזית ומרכיבי העיצוב העיטוריים עשויים מעור ומפולימר פחמן והופכים את גרסת מרצדס AMG GT שנת 2019\2020 ליוקרתית ולייחודית במינה. תא הנוסעים של המכונית יכול להכיל מזוודה בגודל בינוני. המנוע, ההגה והמתלים ניתנים להגדרה בהתאם למצב הנהיגה.
מתיחת פנים של שנת 2017
בתחילת שנת 2017 AMG GT עבר מתיחת פנים. הוחלפה רשת הגריל, שודרגו המנועים ונוספו אופציות חדשות. מאוחר יותר בוצע חידוש מסוג אחר. מבחינת העיצוב והאבזור, קופה ורודסר מקורבים לליפבטק 5 דלתות החדש בעל אותו שם AMG GT. גרסאות בעלות 2 דלתות לאחר מתיחת הפנים הושקו בתערוכת המכוניות בלוס-אנג'לס. מבחינה טכנית לא בוצעו שינויים משמעותיים. מעט השתנה כיול המתלים ובוצעה התאמת אווירודינמקה כדי להגביר את כוח הכבידה. ההספק של מנוע טורבו כפול V8 בעל 4 ליטר לא השתנה. הסדרה עדיין כוללת ארבע גרסאות עיקריות: GT הבסיסית עם הספק בסך 476 כ"ס, GT S עם הספק בסך 522 כ"ס, GZT C עם הספק 557 כ"ס וגרסת האקסטרים GT R עם הספק בסך 585 כ"ס.
העיצוב החזותי עבר שינוי משמעותי לאחר מתיחת הפנים. גרסאות קופה ורודסטר המחודשים של שנת 2018\2019 מאופיינים בפנסים שונים עם תוספת אורות ניווט היום הגדולות בצורת V עם שני צינורות פליטה חצויות. האחרונים משתנים בהתאם לגרסה. תא הנוסעים השתנה עוד יותר. המכשור האנלוגי הוחלף במסך מתכוון בגודל 12.3 אינץ'. צג מערכת המולטימדיה התרחב משמעותית (10.25 אינץ'), ההגה החדש מצויד בלחצני מגע המותקנים בחישורים והלחצני הקונסולה שינו את צורתן למלבנית במקום עגולה. בנוסף הופיעה אופצית AMG Dynamics המבקרת את רמת ההתערבות של ESP בהתאם למצב הנהיגה הנבחר (Basic, Advanced, Pro ו-Master).