מרצדס eSprinter הוא ואן חשמלי קומפקטי מבית Mercedes, נמצא בייצור סדרתי החל משנת 2019, מבוסס על דגם ספרינטר הסטנדרטי המוכר לכולם. תחילה יצאו לשוק שתי גרסאות קצרות-בסיס עם גג גבוה, בעלות הנעה קדמית. ספרינטר החשמלי כבר נמכר באופן מוצלח במיוחד באירופה ועם הזמן התחדש בגרסאות חדשות. בגרמניה, למשל, הדגם משמש כבסיס למכוניו
מרצדס ספרינטר ‏2019. מרכב, צורה. מסחרית, 3 דור
AUTOBOOM

מרצדס eSprinter. ואן חשמלי מבטיח

מרצדס ספרינטר ‏2019. מרכב, צורה. מסחרית, 3 דור

מרצדס eSprinter הוא ואן חשמלי קומפקטי מבית Mercedes, נמצא בייצור סדרתי החל משנת 2019, מבוסס על דגם ספרינטר הסטנדרטי המוכר לכולם. תחילה יצאו לשוק שתי גרסאות קצרות-בסיס עם גג גבוה, בעלות הנעה קדמית. ספרינטר החשמלי כבר נמכר באופן מוצלח במיוחד באירופה ועם הזמן התחדש בגרסאות חדשות. בגרמניה, למשל, הדגם משמש כבסיס למכוניות אמבולנס. מחירו של eSprinter בגרמניה הוא 51,000 יורו – תמורת מסחרית במשקל כולל של 3,5 טון ונפח מטען של 11 קוב. כמו כן, הוא מסוגל לשרת בתור משאית, כרכב הובלת נוסעים, ולשמש כרכב לשירותים מיוחדים.

התאגיד Daimler נדרש להרחיב את נתח הדגמים החשמליים בהיצע, שכן תקן זיהום האוויר האירופאי החדש מחייב להפחית במידה חדה את רמת פליטת ה-CO2 ומאיים בקנסות בסדר גודל של מיליונים. הגרמניים משתדלים לעמוד בדרישות. כבר היום הרכבים המסחריים של מרצדס תופסים מעל 30% מנתח השוק בקטגוריה. עם השקת eSprinter הגרמנים התחילו התפשטות נמרצת לעבר שווקי ארה"ב, סין וקנדה. בעוד ש-eSprinter – רק ההתחלה, בהמשך מתוכננת ההתפתחות של הדגם.

מרצדס ספרינטר זוהי משפחה גדולה של דגמי LCV מאת מרצדס-בנץ. קיימות ארבע אפשרויות אורך מרכב, שלוש אפשרויות בסיס גלגלים, שלוש אפשרויות גובה הגג, גלגלים אחוריים רגילים או כפולים. כושר ההעמסה של השלדה הוא 3,350 ק"ג. זמינות כמה גרסאות לבחירה: מיניבוס, מונית שירות (19+7 מקומות), מיניבוס בינעירוני (עד 20 מקומות), ואן מסחרי, משאית קלה, מסחרית קירור, רכבים מיוחדים (אמבולנס, מפקדה ניידת, מניפולטור, מנוף) וכו'. זמינות גרסאות בעלות הנעה כפולה וגיר אוטומטי. בנוסף, ניתן לרכוש את השאסי בנפרד ולהשתמש בו כבסיס להרכבת רכב המתאים לצרכים האישיים שלכם, לדוגמה, בית על גלגלים.

הידעתם?

נציגי מחלקת Mercedes-Benz Vans כבר הכריזו כי ספרינטר החשמלי הבא יתבסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין Electric Versatility Platform שעבורה יוקצבו השקעות בגודל 350 מיליון יורו. היא תבטיח יעילות רבה יותר ללקוחות, היצע גרסאות וחטיבות כוח רחב יותר וכן עלויות ייצור נמוכות יותר.

המבנה המסחרית החשמלית החדשה יחולק לשלושה חלקים. הקדמי מוקצה לאלקטרוניקה המרכזית, לכבלי מתח גבוה ולבלוק בקרה, האמצעי – לסוללות הממוקמות מתחת לפנל הרצפה, האחורי – למנוע החשמלי. הגרמנים מבטיחים לספק לרוכשים בחירה בין שני בסיסי גלגלים ושלושה סוגי סוללה השונות זו מזו בקיבולת, שישפיעו באופן ישיר על כושר ההעמסה (אצל eSprinter העכשווי הוא נע בין 891-1045 ק"ג).

מרצדס. מערכות עזר לנהג.
האפלקיציה החינמית eVAN Ready.

על מנת להבין אם מאפייני הוואן מתאימים לעסק שלכם, מרצדס-בנץ פיתחה אפליקציה מיוחדת חינמית לנייד eVAN Ready. התוכנה מתעדת את כל הנסיעות, מנתחת אותן ומשווה את הפרמטרים של דגמי eVito או eSprinter

השוואה בין eVito לבין eSprinter

Mercedes-Benz E Sprinter 2019.

בהיצע של מרצדס כבר נוכחת מסחרית חשמלית דומה – eVito ועכשיו הצטרף גם eSprinter. בואו נראה במה הם נבדלים זה מזה.

Mercedes-Benz E Vito 2018.
  • ספרינטר גדול יותר מויטו. הקיבולת והמימדים של eSprinter: נפח תא מטען – 10,5 קוב, משקל כולל – 3,500 ק"ג, מרחק בין פגוש לפגוש – 5,923 מ"מ, בסיס גלגלים – 3,924 מ"מ.
  • יחידת הכוח של eSprinter זהה לזו של eVito: בסרן הקדמי מותקן מנוע המפיק 114 כ"ס ו-295Nm של מומנט, מתחת לרצפה ממוקמת הסוללה בקיבולת 41 או 55 קוט"ש. מהירות מרבית – 120 קמ"ש.
  • בחברה מאמינים כי טווח הנסיעה בסך 150 ק"מ מספיק עבור מסחריות חשמליות: מאחר והן מיועדות לנסיעות ברחובות העיר בלבד ויותר ממרחק כזה לא תצליחו לעבור ביום אחד. בערך לטווח כזה מיועד ויטו בעל סוללת 41 קוט"ש. הסוללה הבסיסית של ספרינטר החשמלי תספיק ל-115 ק"מ בלבד, כושר ההעמסה שלו מגיע ל-1,040 ק"ג. עם סוללת 55 קוט"ש המשקל המותר יורד ל-900 ק"ג אולם טווח הנסיעה צומח עד 168 ק"מ.
  • את הסוללה המרוקנת של eSprinter ניתן למלא עד 80% תוך 30-45 דקות באמצעות מטען מהיר. מלוח חשמל דרך מטען AC רגיל טעינה מלאה של הסוללה הבסיסית תיקח שש שעות, של המוגדלת – שמונה שעות. בלוקי הסוללות עצמם (שלושה או ארבעה, בהתאם לקיבולת) מורכבים על ידי החברה הגרמנית Accumotive – והאלמנטים עבורם, לדברי מרצדס, מיוצרים באחת ממדינות אסיה, אך לא בסין (קרוב לוודאי שמדובר ב-Panasonic הקוריאני).
  • את מרצדס eSprinter החדש ניתן לצייד במגביל מהירות בנקודת 80,100 או 120 קמ"ש. לחיסכון הסוללה הנהג יכול לבחור אחד מן ארבעה מצבי בלימה רגנרטיבית או להפחית את עוצמת מערכת האקלים.
האם לדעתך כלי רכב מסחריים עם סוללות הם השקעה משתלמת?
22 קולות