מרצדס GLA – קרוסאובר קומפקטי מבית המותג הגרמני Mercedes-Benz, נמצא בייצור משנת 2013. מגיע עם הנעה קדמית או כפולה. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי מוצע לרכישה הדור השני למיני-קרוסאובר בדגם שנת 2019.
מרצדס GLA ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

מרצדס GLA. שותף חסר תחליף לאורך חיים רבגוני

מרצדס GLA ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג

מרצדס GLA – קרוסאובר קומפקטי מבית המותג הגרמני Mercedes-Benz, נמצא בייצור משנת 2013. מגיע עם הנעה קדמית או כפולה. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי מוצע לרכישה הדור השני למיני-קרוסאובר בדגם שנת 2019.

ב- 2013 מרצדס GLA הועמד לתואר "מכונית השנה בעולם". ובשנת 2014 הקרוסאובר התייצב למבחני בטיחות האירופאים EuroNCAP, קיבל 5 כוכבים מחמישה אפשריים ושבר שיא עם ציון 96% על בטיחות נוסע מבוגר.

איך הכל התחיל

הרעיון ליצור מיני-קרוסאובר עלה לראשונה בדעתם של מרצדס עוד בשנת 2008, אז במגזין הגרמני «Autozeitung» הוצגו תמונות אפשריות של הרכב החדש. ורק ב- 2012 היצרנית הכריזה רשמית על כוונותיה להשיק קרוסאובר קומפקטי על בסיס ה- A קלאס. ובאפריל 2013 המותג חשף תצלומים רשמיים של הרכב ונתן לו שם – GLA. התהליך הארוך של ההשקה לייצור המוני נקשר, ראשית כל, לכך שהיצרנים הגרמניים ניגשו ביסודיות רבה לתהליך המבחנים. אבי הטיפוס של מרצדס GLA עברו בסך הכל 1,8 מיליון ק"מ של נסיעות מבחן. מהם 80 אלף בוצעו מחוץ לכבישים. ובדרכי שטח אכזריים – 2000 ק"מ. ונוסף על כך 5000 קילומטרים קרביים בנורדשלייפה, ועוד 6000 בהוקנהיימרינג. ואל תשכחו מ- 50,000 ק"מ מתישים אותם הוא עבר במהירות מרבית בעת עומס מלא במסלול נארדו ובמסלול מבחן של מרצדס בפפנבורג, מ- 12 שבועות של מבחן עמידות בפני קורוזיה בתאי מלח ומ- 25 ק"מ של מבחני גרירה עם טריילר טעון. וללא ספק, כל זה לא היה לשווא!

דור ראשון

יוצר בין השנים 2013 ו- 2020, עבר מתיחת פנים ב- 2017. למרצדס GLA הראשון בעל אינדקס X156, המבוסס על פלטפורמת MFA, מערך מנוע קדמי והנעה קדמית או כפולה. צויד במנועי טורבו בנזין 4 צילינדרים 1,6 או 2,0 ליטר, ובמנועי דיזל 2,2 ליטר בהספק 136 או 170 כ"ס. הצטרפו אליהם תיבת 6 הילוכים ידנית או רובוטית בת 7 יחסים 7G-DCT. כבר ברמת גימור הבסיסית הרכב הציע מספר רב של מערכות בטיחות, בתור אופציה היו זמינות מערכת סיוע בחנייה, בקרת שיוט אדפטיבית, מצלמה אחורית, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים ומערכות בטיחות מניעתית. גרסאות הנעה כפולה צוידו במערכת סיוע בירידה במדרון ובתוכנת נהיגה בשטח שמקהה את דוושת הגז ושומרת על הילוך נמוך.

בשנת 2014 מרצדס GLA התייצב למבחני בטיחות האירופאים EuroNCAP, קיבל 5 כוכבים מחמישה אפשריים ושבר שיא עם ציון 96% על בטיחות נוסע מבוגר.

יצרני המיני-קרוסאובר הוסיפו קשיחות למרכבו. בהשוואה ל- A קלאס, מבנה GLA מורכב מ- 73% פלדות חוזק גבוה וגבוה במיוחד. יתר על כן, המהנדסים חיזקו את המרכב עוד יותר על ידי מספר קורות רוחביות ברצפה. לריגוש על הכביש מוסיפה תגובת היגוי מהירה, הגה כוח וכיול סטנדרטי. התגובה לתנועות ההגה מדויקת ומוחלקת, וההגה עצמו מבודד היטב ממכות וזעזועים. שורה תחתונה, GLA החדש יצא מוצלח במיוחד!

דור שני

בסרטון: מרצדס GLA 2019 שנת. ג'יפ.

בייצור החל משנת 2019 ועד כה (נתונים לשנת 2020). מרצדס GLA השני תחת אינדקס H247, המורכב על פלטפורמת הנעה קדמית MFA2, מצטייד בתמוכות מסוג מקפרסון עם זרועות אלומיניום בסרן הקדמי, ומאחורה – במערך רב-חיבורי המספק נוחות ויציבות מרבית בתנועה. קורת תמיכה אחורית מבודדת מהמרכב באמצעות תותבי גומי בכדי להפחית רטטים. הקרוסאובר החדש פשוט מדהים בפרופורציות העוצמתית שלו ובעיצובו הפרוגרסיבי!

עיצוב GLA שנת 2020 מבוצע בסגנון החדיש של מרצדס-בנץ, מבחוץ אלמנטים זורמים מפלסטיק ובליטות מובהקות הולכים היטב ביחד. מיני-קרוסאובר הקודם אוחד עם A קלאס וניחן במרכב המזכיר יותר האצ'בק, אולם עבור הדור החדש פיתחו מרכב "סטיישן" מקורי וגבוה יותר. הוא אפשר להגדיל את הנפח היעיל בתא הנוסעים ולהפוך את פרופורציות הרכב ל"שטוחות" יותר. ל- X156 קורת C הייתה "אטומה", ב- GLA החדש בה הוסיפו חלון משולש – הוא מקל חזותית על הצללית ומעניק לסגנון דינאמיקה נוספת.

תא הנוסעים של GLA אוחד עם דגמי A ו- B קלאס האחרונים: טורבינות-פתחי מיזוג, הגה בעל שלושה חישורים, בלוק טאבלטים המורכב משני מסכי 10,25 אינץ', הראשון – קומבינציית פקדים, השני – מערכת המולטימדיה. במולטימדיית MBUX ניתן לשלוט דרך פקודות קוליות. בתור אופציה מוצע גג פנוראמי נפתח.

תחילה הרכב יווצר בשתי גרסאות בנזין: GLA 200 ו- GLA 250. הראשונה מצוידת במנוע טורבו 1,33 ליטר בהספק 161 כ"ס. השנייה – 2,0 ליטר טורבו בהספק 221 כ"ס. לשני הדגמים משודכת תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד המשלבת הילוך מראש: 7 הילוכים ב- GLA 200, ו- 8 הילוכים בדגם GLA 250. הגרסה הבסיסית מוצעת עם הנעה קדמית, GLA 250 יכול להגיע עם קדמית או כפולה. עכשיו מרצדס GLA החדש מסוגל לא רק לקחת אתכם מנקודה A לנקודה B, אך גם לנקודה T – טבע פראי. ויחד עם זאת, לאורך כל הדרך יוכל להדגים את איכויותיו הספורטיביות. אם לקחת בחשבון את העיצוב ואת הבטיחות, הוא הופך לשותף חסר תחליף לאורך חיים מגוון.

איזה מהרכבים המועמדים לתואר הטוב ביותר בשנת 2013 הייתם בוחרים היום?
אף אחד לא הצביע