מרצדס GLE Coupe – קרוסאובר יוקרתי מסגמנט E-קלאס בהנעה כפולה עם מבנה מרכב בתצורת קופה. מיוצר משנת 2014 על-ידי החברה הגרמנית Mercedes-Benz. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור השני של רכב השטח שנת דגם 2019.
מרצדס GLE Coupe ‏2014. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור
AUTOBOOM

מרצדס GLE Coupe. ספורטיבי עם ביצועים מעולים

מרצדס GLE Coupe ‏2014. מרכב, צורה. SUV קופה, 1 דור

מרצדס GLE Coupe – קרוסאובר יוקרתי מסגמנט E-קלאס בהנעה כפולה עם מבנה מרכב בתצורת קופה. מיוצר משנת 2014 על-ידי החברה הגרמנית Mercedes-Benz. בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת הדור השני של רכב השטח שנת דגם 2019.

לפני השקתו של GLE, יוצרו דגמים בעלי מרכב קרוסאובר מסדרת ML הפופולרית. בשנת 2015 Mercedes שינתה את סימון הדגמים. מרגע השינוי, כל דגם בעל מרכב קרוסאובר, מסמנים בצמד האותיות GL. האות הבאה מסמנת את הסגמנט שאליו שייכת המכונית. לאחר מתיחת הפנים של שנת 2015, גרסת ML דור שלישי קיבלה סימון GLE. באותה שנה בשוק הוצגה הגרסה C292, בעלת מרכב בצורת קופה עם תוספת "Coupe" בשם.

דור ראשון

יוצר בין שנים 2014 - 2019. מרצדס GLE Coupe הראשון נחשף עוד בדצמבר 2014 והמכירות של הדגם החלו ב-2015. זמן קצר לאחר מכן יצאה גרסת AMG של הדגם. למכונית הייתה אותה פלטפורמה, אבזור פנים ויחידות הכוח כמו לדגם GLE; בעוד שהמרכב שלו קיבל סימון משלו C292 והזכיר את גרסת GLE רק בחלק ממרכיביו. קרוסאובר בתצורת קופה יצא בגרסה בעלת הנעה כפולה עם דיפרנציאל בין-צירי מאוזן. בגרסת AMG יחס החלוקה עמד על 40:60. בנוסף המכונית זכתה במערכת מולטימדיה משופרת Comand וצוידה במתלים קפיציים. אופציונלית ניתן היה להתקין את מתלי האוויר Airmatic עם בולמי זעזוע ADS Plus.

GLE Coupe דור ראשון אובזר במנועי בנזין V6 בנפח 3 ליטר בעלי עוצמה משתנה. בדגם GLE 350d הספק המנוע עמד על סך 258 כ"ס, בדגם GLE 400 – על סך 333 כ"ס, דגם GLE 450 AMG אובזר במנוע בעל הספק בסך 367 כ"ס. גרסת הדגל מרצדס AMG GLE 63 אובזרה במנוע טורבו כפול V8 בנפח 5.5 ליטר עם הספק בסך 557 כ"ס ו-700 נ"מ מומנט סיבובי. גרסת S של הדגם זינקה עד מאה קמ"ש תוך 4.2 שניות והייתה בין קרוסאוברים המהירים ביותר בעולם. בהמשך הגרסה GLE 450 AMG שינתה את שמה ל-GLE 43. בשנת 2017 ההספק שלה הוגבר ב-23 כ"ס והגיע לסך של 390 כ"ס. המומנט הסיבובי נשאר ללא שינוי – 520 נ"מ.

דור שני

מיוצר מאוגוסט 2019 ועד היום (לפי הנתונים לשנת 2020). מרצדס GLE Coupe מצח לאורך ב-39 מ"מ, לרוחב ב-7 מ"מ ובסיס הגלגלים גדל ב-20 מ"מ. הנתון קטן ב-60 מ"מ בהשוואה לדגם קרוסאובר GLE החדש. בדור הקודם, לא היה הבדל באורך בסיס הגלגלים בין גרסת GLE הרגילה לבין הגרסה בתצורת קופה. משמעות התוספת "Coupe" בשם מציינת לא רק את הגג המשופע של רכב השטח. קרוסאובר בתצורת קופה הוא רחב וארוך יותר, עם בסיס גלגלים יותר קצר. היצרנים הגרמנים שלו טוענים, כי הדבר "מיטיב עם ביצועי השליטה במכונית ומוסיף למראה הספורטיבי". צורת הפנסים של גרסת קופה החדשה לא מזכירה את GLE, אלא יותר את הדגמים מסגמנט A-קלאס. מקדם התנגדות האוויר ירד ב-9% בהשוואה לדגם הקודם.

בסרטון: מרצדס GLE Coupe 2019 שנת. ג'יפ.

מרצדס GLE Coupe שנת 2020 מצוידת במנוע דיזל בעל שישה צילינדרים בנפח 3 ליטר בשתי גרסאות של הספק. גרסת GLE Coupe 350 d 4Matic מצוידת במנוע בעל הספק בסך 272 כ"ס ו-600 נ"מ מומנט סיבובי. צריכת הדלק בגרסה זו היא משולבת, 7.5-8.0 ליטר ל-100 קמ"ש. גרסת GLE Coupe 400 d 4Matic מאובזרת במנוע עם הספק בסך 330 כ"ס ועם מומנט סיבובי בסך 700 נ"מ. צריכת הדלק הממוצעת בגרסה עומדת על 7.5-8.0 ליטר ל-100 קמ"ש. כל המנועים מגיעים בשילוב עם תיבת 9G-Tronic אוטומטית ותיבת העברה עם מצמד רב-דיסקי חשמלי המחלק את כוח המשיכה בין הצירים. קיימת גם גרסת בנזין עם מנוע בנפח 3 ליטר בעל הספק בסך 367 כ"ס וכן גרסה היברידית משולבת עם מנוע בנפח 2 ליטר בעל הספק בסך 320 כ"ס. יחד עם השקת דגם GLE הרגיל, חשפה חברת Mercedes את הגרסה החמה מרצדס AMG GLE 53 4Matic+ Coupe המצוידת במנוע טורבו בנזין בעל 6 צילינדרים בנפח 3 ליטר, עם מגדש חשמלי וסטארטר-גנרטור EQ Boost בנפח 48 וולט.

GLE Coupe מגיעה עם מתלי קפיצים מפלדה בסיסיים. אופציונלית ניתן להתקין את מתלי האוויר Airmatic עם בולמי זעזוע אדפטיביים. את מתלי האוויר ניתן לזווד בנוסף במערכת אקטיבית E-Active Body Control הנטענת מרשת 48 וולט. המערכת מבקרת על כוח הקפיץ, מרסנת את רמת השיכוך בכל גלגל ומספקת התנגדות לסוגים שונים של סטיות בעת הנהיגה, הטיות מרכב בעת פנייה חדה וסקירת מצב הכביש.

חלל הפנים של קופה מרצדס GLE שנת 2020\2021 החדש מאובזר בזוג מסכים 12.3' ובגרסה אחרונה של ממשק MBUX. אותה מערכת מותקנת בדגם GLE החדש ללא התוספת Coupe בשם. תא נוסעים מרווח יותר, יותר חלל "לנשימה", גישה קלה יותר למכונית ויותר מרחב לציוד קטן מאפיינים את הדור השני של קרוסאובר בתצורת קופה. שורת מושבים שנייה מתקפלת ביחס של 40:20:40. תא המטען צמח גם הוא במימדיו. גובהו ירד ב-60 מ"מ, הרוחב צמח ב-72 מ"מ ואורך חלל המטען הנגיש בעת מושבים מקופלים, צמח ב-87 מ"מ. כתוצאה – ניתן להכניס מטען באורך כשתי מטרים.

הגרסה הכי שווה בעיניך?
1 קול