בדיוק אתמול, ב-15 באפריל 2021 ב-19:00 נחשפה לעולם מרצדס EQS החדשה: תחילה נתרגש ואז נפרט. מסקרן - האם יורש חשמלי האופנתי והמתקדם יתחרה באביו הקדמון – S קלאס? מה שניתן לומר בטוח – מרגע זה הדגמים טסלה Model S, פורשה Taycan ואאודי e-tron (ממתינים, אגב, להשקתה של קופה סדרתית בת 4 דלתות החדשה e-tron GT) כבר לא יוכלו להפגי
מרצדס EQS ‏2021. חלק ממרכב. ליפטבק, 1 דור
AUTOBOOM

Mercedes-Benz EQS - העתיד הגיע אתמול

מרצדס EQS ‏2021. חלק ממרכב. ליפטבק, 1 דור

בדיוק אתמול, ב-15 באפריל 2021 ב-19:00 נחשפה לעולם מרצדס EQS החדשה: תחילה נתרגש ואז נפרט. מסקרן - האם יורש חשמלי האופנתי והמתקדם יתחרה באביו הקדמון – S קלאס? מה שניתן לומר בטוח – מרגע זה הדגמים טסלה Model S, פורשה Taycan ואאודי e-tron (ממתינים, אגב, להשקתה של קופה סדרתית בת 4 דלתות החדשה e-tron GT) כבר לא יוכלו להפגין עליונות כל-כך בביטחון.

השקתה של ספינת הדגל החשמלית היוקרתית החדשה Mercedes-Benz EQS נערכה בהתאם לכל חוקי השיווק. לאט, אבל בטוח ובמרץ רב חשפו בפניינו את כל העוצמה והפאר של הפלא השמימי הזה. הקשר האסוציאטיבי לחללית החל להיווצר ממש בהתחלה, החל מספירה לאחור כמו לפני שיגור החללית, דרך שמי ההכוכבים המוארים באור הזרקורים, התקדם לקראתנו במהרה מכדור-הארץ הכחול. והנה הוא – מתנשא אל-על במרחבי הייקום האינסופיים. מושלם, חלק ומעוגל. הוא ראוי לככב בסרטיו של ג'יימס קמרון ואין פלא שהוא זה שהציג בפנינו את EQS. המכונית החשמלית היא כה ייחודית ומושלמת, שההשוואה לגופו המהונדס גנטית של נאווי – גיבור הסרט "אווטאר" היא הגיונית לחלוטין.

EQS – המכונית הסדרתית המחושבת ביותר מבחינה אווירודינמית בתולדות החברה. מקדם הגרר שלה הוא 0.20.

הפרטים אודות המכונית החשמלית החדשה EQS נחשפו בפנינו בהדרגה. המכונית הפכה לחלופה "הירוקה" של סדאן ה-S קלאס בעל מנוע בעירה פנימי. היום, סוף-סוף נודע לנו איך היא נראית ואיך נוסעת. מבחינת המימדים מרצדס EQS החדשה היא מעט צרה יותר וגבוהה יותר ביחס לסדאן S קלאס. אורך/רוחב/גובה עומדים על 5,216/1,926/1,512 מ"מ בהתאם. אורך המכונית החשמלית הוא 5,216 מ"מ, מה שמקרב אותה מבחינת המימדים לדגמי S קלאס מהדור החדש בעלי בסיס גלגלים מוארך. בחברה טוענים, כי EQS זוהי המכונית הסדרתית המחושבת ביותר מבחינה אווירודינמית בתולדות החברה. מקדם הגרר שלה שווה ל-0.20. נפח תא המטען – 610 ליטר, גם מעט גדול יותר בהשוואה לדגמי ה-S קלאס. עם מושבים אחוריים מקופלים נפח האחסון גדל ל-1,770 ליטר. ל-EQS אין בכלל תא מטען קדמי.

לא מיותר יהיה להשוות ל-S קלאס החדש. מה שנקרא הרגישו את ההבדל!

המאפיין הייחודי של תא הנוסעים היה ידוע לנו מראש ורק מפני כך "פיצוץ המוח" לא קרה. בכל זאת, כדאי שנספר עליו. מערכת המולטימדיה החדשה MBUX Hyperscreen היא מדהימה – מסך ענק בגודל 56 אינץ' מתפרש לכל רוחב לוח המחוונים. הוא כולל שלושה צגים: לוח מכשירים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מגע של מערכת המולטימדיה בגודל 17 אינץ' ומסך מגע בגודל 12.3 אינץ' עבור הנוסע מלפנים. כמות הלחצנים האנלוגיים הצטמצם לכדי המינימום הנדרש וכולם התמקמו במרכז. לא מיותר יהיה להשוות ל-S קלאס החדש. מה שנקרא הרגישו את ההבדל!

EQS החדשה משלבת בתוכה את מיטב הדברים הטובים שהיו ב-S קלאס. מערכת המולטימדיה MBUX Hyperscreen היא פשוט מדהימה.

בשלב זה הוצעו שתי גרסאות של Mercedes EQS. הדגם הבסיסי עם ההנעה האחורית מופעל באמצעות מנוע חשמלי אחד בלבד עם הספק בסך 333 כ"ס. המנוע מאפשר זינוק מאפס עד מאה קמ"ש תוך 6.2 שניות. הגרסה המובילה – גרסת ההנעה הכפולה עם הספק בסך 524 כ"ס מזנקת עד 100 קמ"ש תוך 4.3 שניות. המהירות המרבית בשתי הגרסאות מוגבלת ל-210 קמ"ש וחבל שכך... המנועים החשמליים פועלים בשילוב עם סוללת 400 וולט בנפח 107.8 קווט"ש. הסוללה מאפשרת לנוע כ-770 ק"מ ללא טעינה מחדש. טעינה במשך 15 דקות מעמדת הטעינה בסך 200 קילוואט מגדילה את טווח הנסיעה של המכונית החשמלית עם מנוע אחד ב-300 ק"מ. עבור מכונית עם שני מנועים, זמן הטעינה עלול להספיק ל-280 ק"מ. בעתיד מבטיחים לנו גרסה בעלת נפח טעינה קטן יותר – בעל 90 קווט"ש. בנוסף הגרמנים עובדים על פיתוח הגרסה העוצמתית ביותר של EQS עם מנועים בעלי הספק בסך 725 כ"ס, שתזכה בלוגו AMG.

רשימת אופציות האבזור הבסיסי היא מרשימה: היא כמעט שווה לרשימת האופציות ב-S קלאס

רשימת האבזור הבסיסי של EQS כוללת שלדה הניתנת לשליטה מלאה. כברירת מחדל, הגלגלים האחוריים מסתובבים ל-4.5 מעלות, מה שמשפר את היציבות במהירויות גבוהות ומשפר את יכולת התמרון במהירויות נמוכות. אולם, ניתן לבחור באפשרות עם 10 מעלות – במקרה הזה רדיוס הסיבוב של המכונית בגודל מעל 5 מטר מוקטן מ-11.9 ל-10.9 מטר. ניתן להפעיל את האופציה מיד לאחר הרכישה באמצעות עדכון תוכנה מרחוק. מסקרן, כי EQS החדשה – זוהי מכונית מרצדס הראשונה שמציעה אפשרות כזו. אופציונלית מוצעת מערכת נהיגה חצי-אוטומטית Drive Pilot, ההמקבילה לנהג אוטומטי רמה 3. הבינה המלאכותית תאפשר לנהג לשחרר את גלגל ההגה ולעסוק בעניינים משניים – כך טוען היצרן. אולם, האופציה למנוחה תאפשר רק בעת תנועה במהירות של עד 60 קמ"ש, רק בכבישים מסוימים ורק בשטח גרמניה. כמה חבל...

בסרטון: מרצדס EQS 2021 שנת. סדאן.

רשימת אופציות האבזור הבסיסי היא מרשימה: היא כמעט שווה לרשימת האופציות ב-S קלאס, כולל דלתות אחוריות חשמליות, לדוגמה. ועם זאת, יש כמעט הכל, אך לא כל דבר: לא קיימת תצורה בעלת 4 מקומות הישיבה עם מושבים אחוריים המופרדים בקונסולה רב-תפקודית. בהתאם לרמת הגימור, סך הכל במכונית מובנים כ-350 חיישנים ומכשירים האחראים לתפעול מערכות שונות. למשל בעת התקרבות הנהג אל המכונית, המערכת תשלוף את ידיות הדלתות ש"נבלעו" בתוך הדפנות לטובת שיפור הנתונים האווירודינמיים. כשהבעלים יעמוד בסמוך למכונית, דלת הנהג תפתח באופן אוטומטי.

לאחר שחווינו את כל היופי הזה, כולנו מצפים לשמוע את המחירים. סביר להניח ש-EQS תכנס לשוק האירופאי כבר בחודש אוגוסט ולקראת סוף השנה תגיע לארה"ב. ובינתיים נוכל רק לנחש: העלות לא תרד מ-110 אלף דולר (ונקווה שלא תעלה על 150 אלף דולר).

מה דעתכם על ספינת הדגל החשמלית החדשה מאת Mercedes-Benz?
26 קולות