מיני קבריו (MINI Cabrio) — קבריולט בעל 4 מקומות בקטגוריה B הנמצא בייצור משנת 2004 תחת מותג MINI השייך לקונצרן BMW הגרמני. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי לקבריולט לאחר מתיחת פנים בשנת 2018.
מיני קבריו ‏2018. מרכב, צורה. קבריולט, 3 דור, שדרוג
AUTOBOOM

מיני קבריו. גורם לחייך

מיני קבריו ‏2018. מרכב, צורה. קבריולט, 3 דור, שדרוג
עדכון:

בתחילת שנת 2021 עברה מכונית הדור השלישי מתיחת פנים שנייה.

מיני קבריו (MINI Cabrio) — קבריולט בעל 4 מקומות בקטגוריה B הנמצא בייצור משנת 2004 תחת מותג MINI השייך לקונצרן BMW הגרמני. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השלישי לקבריולט לאחר מתיחת פנים בשנת 2018.

מותג "Mini" אשר נרשם לראשונה בבריטניה בשנת 1958 נמצא בבעלות קונצרן הגרמני BMW משנת 1994. בכדי להיבדל מ- Mini הקלאסית, מותג של מכוניות מיני עירוניות שפותח על ידי חברת British Motor Corporation, השם המודרני של מותג MINI, השייך ל- BMW, נכתב באותיות גדולות. סגנון העיצוב של MINI העכשוית מבוסס על "הרכב האייקוני" של המחצית השנייה של המאה ה- 20. עם זאת, המעצב הראשי של החברה פרנק סטיבנסון מכנה את עבודותיו לא עיצוב בסגנון רטרו, אלא "אבולוציית המקור".

מיני קבריו המודרני – קבריולט בולט ודינאמי שגגו המסוגל להיפתח לגמרי (מתקפל בעדינות מאחורי גב הנוסעים) או חלקית – כמו סאנרוף (מעל הנהג ונוסע קדמי בלבד). התהליך המלא לוקח 20 שניות בלבד, ניתן לפתח או לסגור את הגג במהירות עד 30 קמ"ש. הגג של מיני קבריו – תכונה ייחודית: מעצבי MINI ציירו עליו את דגל בריטניה. קבריולטים בדרך כלל נראים פחות טוב עם גג מורם, אולם נגיעה אחת אלגנטית מאת הבריטים הצליחה להאפיל על זאת.

העיצוב של הקבריולט נטבע בזיכרון ומדגיש את האישיות והייחודיות של הבעלים. רכב זה בהחלט לא "יתמוסס" בזרם הכביש ולא ילך לאיבוד בחניון גדול של קניון. בתא הנוסעים שוררים הרכבה איכותית, חומרי גימור יקרים, ארגונומיה ונוחות. אפילו נסיעה ארוכה לא תצליח לגרום אי-נוחיות. הקבריולט מספק הנאה אמיתית מנהיגה ומצטייד בסדרה איכותית של חטיבות כוח, שהינה מיזוג של טכנולוגיות חדשניות וניסיון רב-שנים בתחום הנדסת מנועים. מיני קבריו ישרת לאורך קילומטרים רבים ויעניק רגשות בלתי נשכחים מכל נסיעה.

להיות בעל של MINI – לא רק תענוג, אלא גם שייכות למעגל המיוחד של חובבי מיני או "Mini People" כפי שהם מכנים את עצמם. ולא משנה אם תרשמו למועדון מעריצים מיוחד או לא, בכל פעם שתפגשו MINI אחר בדרך, נהגו יתחיל לקרוץ, לצפור ולנפנף אליכם כאילו פגש ידיד ותיק.

דור ראשון

יוצר בין השנים 2004 ל- 2008. לדור הראשון של קבריולט מיני סדרתי הרגיל נחשב דגם שנוצר בשנת 2004 על בסיס ההאצ'בק בן 3 דלתות Mini Hatch בדגם שנת 2000. בחלק הטכני מיני קבריו הראשון חפף להאצ'בק וצויד במנועי 1,4 ו- 1,6 ליטר זהים. החלק המרבי מ- 164 אלף רכבים שירדו מפס הייצור נרכשו בארה"ב.

דור שני

יוצר בין השנים 2009 ל- 2015, עבר מתיחת פנים ב- 2010. הקבריולט קיבל גג מתקפל רך עם מנגנון אלקטרו-הידראולי שמסוגל לפתוח/לסגור את הגג במהלך נסיעה במהירות עד 30 קמ"ש. בשל מבנה המרכב, הדגם הפתוח קיבל את תא מטען הקטן ביותר בקו דגמי MINI. לקבריולט הייתה הנעה קדמית, שאסי – מתלים עצמאיים בכל הגלגלים, צויד הוא במנגנון היגוי אלקטרו-מכאני ובבלמי דיסק.

תא הנוסעים מסוגל ליישב ארבעה נוסעים. האבזור בדור השני הכיל שפע מערכות בטיחות ועזר לנהג, כולל ABS, בקרת בלימה בפניות עם מגבר בלימת חירום ומערכת בקרת יציבות דינאמית.

הדור השני של מיני קבריו הוצע בגרסאות Cooper, Cooper S ו- John Cooper Works (JCW). ללא תלות בגרסה הקבריולט צויד במנוע בנזין 1,6 ליטר 4 צילינדרים שפעל יחד עם תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית. הגרסאות:

  • הגרסה הבסיסית – Cooper Cabrio – הספק של 122 כ"ס, האיצה מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 9,8 שניות, מהירות מרבית – 198 קמ"ש. צרכית דלק ממוצעת – 5,7 ליטר ל- 100 ק"מ.
  • גרסה עוצמתית יותר – Cooper S Cabrio – צוידה במנוע 1,6 ליטר טורבו עם הזרקת דלק ישירה בהספק 178 כ"ס. זמן תאוצה ל- 100 קמ"ש – 7,4 שניות. מהירות מרבית – 222 קמ"ש. צריכת דלק רשמית – 6,4 ליטר / 100 ק"מ.
  • הגרסה ה"חמה" – MINI John Cooper Works Cabrio (JCW) – צוידה במנוע 1,6 ליטר משודרג המסוגל להפיק 211 כ"ס. צריכת דלק ממוצעת – 6,8 (גיר ידני) או 7,3 ליטר (אוטומטי) ל- 100 ק"מ. תאוצת 0-100 קמ"ש – 6,9 שניות, מהירות מרבית – 238 קמ"ש.

בין יתרונות של מיני קבריו השני – שאסי מאוזן והיגוי אינפורמטיבי. חסרונות – כיול מתלים הספורטיבי נוקשה בשביל שימוש יומיומי. מרווח תא הנוסעים אינו נדיב, תא המטען – קטן מאוד. והתחזוקה – יקרה.

דור שלישי

נמצא בייצור משנת 2015 עד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2018. הרכב התארך ב- 98 מ"מ, התרחב ב- 44 מ"מ וגבה במילימטר אחד. קבריו השלישי זכה לחומרה חדשה, למפרט אבזור מורחב ולהופעה מודרנית. הקבריולט החדש ניחן בעיצוב מסוגנן, אינו איבד את החן המשפחתי ואת אופיו השופע שמחת חיים, וכנהוג מתבלט על הכביש.

הקבריולט בעל 2 דלתות הפתוח נבנה על בסיס ההאצ'בק ומצויד בגג בד מתקפל. מיני קבריו שנת 2015/2016 מצויד במנגנון חשמלי אשר מרים או מקפל את הגג תוך 18 שניות בעת מהירות מרבית עד 30 קמ"ש. בהשוואה לדור הקודם הרכב קיבל עיצוב פנים וחוץ חדש, מנועי בנזין ודיזל TwinPower Turbo, וטכנולוגיות מודרניות חדשות.

חזות

למיני קבריו החדש מרווח גחון של 115 מ"מ בלבד. הודות לכך הרכב מתאפיין במרכז כובד נמוך, כושר תמרון טוב ויציבות מצוינת. כמקודם, תא המטען לא יכול להשוויץ במרווח נדיב. הסיבה לכך – בסיס גלגלים צנוע ומנגנון גדול של הגג מתקפל. כאשר הגג מקופל מאחורה נותרים 160 ליטר בלבד של מרווח פנוי, אולם אם להרימו בתא מטען מתפנה 215 ליטר.

מבחוץ הופיעו פנסי חזית מסוגננים בעלי מסגור כרום וקטעי אורות יום מסביב. הגריל – בעל צורה משושה, המורכבת ממספר רב של צלעות אופקיות. ישר מתחתיו, על הפגוש, ממוקם פתח צר של כונס האוויר שבגומחות מיוחדות בצידיו ניתן להבחין בבלוקים של פנסי ערפל.

תא נוסעים ואבזור

מערכת המולטימדיה שמחה כמו שאר המכונית. היא מודדת כמה זמן נסעתם עם גג פתוח, כמה דלק חסכתם, ניתן לחבר אליה מצלמות GoPro ועוד. וכמובן, הסאונד! במצב ספורטיבי נשמעות יריות בעת העברת הילוכים וצלילי פיצוץ בעת עזיבת הגז, שריקת שסתום הטורבינה דורשת בשובבות ללחוץ בתדירות גבוהה יותר על הגז, ועם גג פתוח הכל ישמע טוב בהרבה.

מנועים וגרסאות

הדור השלישי של מיני קבריו מצויד בהנעה קדמית בלבד ובמנועים שונים: מנועי בנזין ודיזל 3 או 4 צילינדרים TwinPower Turbo בעלי מערכת סטרט-סטופ ורגנרציית אנרגיית בלימה. בצוותא עם המנוע יכולה לפעול תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית Steptronic.

גרסאות:

  • MINI One Cabrio (102 כ"ס, 180Nm)
  • MINI Cooper Cabrio (136 כ"ס, 220Nm): מנוע 1,5 ליטר. בהתאם לסוג הגיר הרכב מאיץ מעמידה ל- 100 קמ"ש תוך 8,8 (8,7) שניות, ומהירותו המרבית – 208 (206) קמ"ש. צריכת דלק ממוצית – 4,9-5,1 (5,1-5,3) ליטר ל- 100 ק"מ.
  • MINI Cooper S Cabrio (192 כ"ס, 280Nm): מנוע 2,0 ליטר בהספק 192 כ"ס. תאוצה למאה קמ"ש – 7,2 (7,1) שניות. מהירות מרבית היא 230 (228) קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת – 6,0-6,1 (5,6-5,8) ליטר
  • MINI Cooper D Cabrio (116 כ"ס, 270Nm): דיזל 1,5 ליטר המסוגל להפיק 116 כ"ס. תאוצה מ- 0 ל -100 קמ"ש – 9.9 שניות. מהירות מרבית – 195 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת ל -100 ק"מ – 3,8-4,0 ליטר בגרסאות עם גיר ידני ו- 3,9-4,1 ליטר עבור תיבת הילוכים אוטומטית.
  • MINI Cooper SD Cabrio (170 כ"ס, 360Nm)
  • MINI John Cooper Works (JCW) Cabrio (231 כ"ס, 320Nm): מצויד במנוע 2,0 ליטר 4 צילינדרים משוכלל TwinPower Turbo בהספק 231 כ"ס ובתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית בתור אופציה. זינוק מעמידה ל- 100 קמ"ש – 6,5 שניות, מהירות מרבית – 246 קמ"ש. צריכת דלק – 5,7 ליטר / 100 ק"מ.

בין יתרונות של קבריו החדש ניתן לציין עיצוב בולט ומיוחד במינו. הרכב מורכב על פלטפורמה חדשה, הינו בעל מאפייני נהיגה טובים, מנועים המגיבים כראוי לפקודות הנהג, היגוי אינפורמטיבי וכיול מתלים ספורטיבי. חסרונות – כבעבר: המתלים אינם בהכרח רכים, מרווח גחון נמוך ותא מטען קטן.

מתיחת פנים 2018

מיני קבריו שנת 2018/2019 המעודכן כעת יכול להשוויץ בדגל בריטי לא רק על גבי הגג, אלא גם על החלק האחורי של המרכב: חצאיו משולבים באופן אורגני בתוך פנסי LED האחוריים, כאשר הפסים האופקיים בהם אחראים על איתות, האנכיים – אורות בלימה, והפסים האלכסוניים משמשים כאורות חנייה. פנסי חזית – בעלי שוליים שחורים. על תאורת יום ואיתות אחראי מסגור LED, ולגרסה היקרה ביותר קטעי מטריקס של אור גבוה המשנים את אלומת האור על מנת למנוע סנוור של נהגים מתקרבים. נוספו צבעי מרכב חדשים. ללוגו "מרוענן" של המותג כעת "כנפיים" מפורשות יותר. בתור אופציה מוצע פלָפון על המראה הפנימית אשר משדר את סמל המותג החדש על הכביש בעת פתיחת הרכב.

בתא הנוסעים הופיעו שפע אפשרויות חדשות להתאמה אישית. ניתן להזמין תוספות על הפאנל הקדמי ושילובי חומרי גימור חדשים. מערכת המולטימדיה בעלת מסך 6,5 אינץ' וכפתורים על ההגה כעת נכללים ברמת גימור הבסיסית. ברשימת האופציות – גישה לאינטרנט וטעינת סמארטפון אלחוטית.

מנוע 1,2 ליטר הבסיסי אינו מותקן יותר. בגרסאות Mini One First ו- Mini One עומד מנוע טורבו 1,5 ליטר מוחלש בהספק 75 או 102 כ"ס. משפחת מנועי בנזין ודיזל בנפחי 1,5 ו- 2 ליטר עברה מודרניזציה: כעת להם מערכות בקרה וקירור, משאבת שמן, מערכות יניקה ופליטה חדשות ולחץ הזרקת דלק מוגבר. הספק המנוע נותר זהה (מ- 95 עד 192 כ"ס), אולם צריכת דלק רשמית הופחתה ב- 5%. הופיע גיר 7 הילוכים רובוטי חדש בעל שני מצמדים, אותו התחילו להתקין שנה לפני בדגמי BMW השותפים לפלטפורמה. בגיר המשלב הילוך מראש מצוידים גרסאות One, Cooper, Cooper S ו- Cooper D. וגרסת דיזל העוצמתית ביותר Mini Cooper SD כעת מצטיידת בגיר אוטומטי 8 הילוכים. קרוב לוודאי שתיבת הילוכים זו תותקן גם במיני JCW המשודרג. אמנם נותר גם גיר ידני עבור חובבנים.

איך אתם מתייחסים ל- Mini People?
1 קול