הדור השלישי של מיני קאנטרימן יהפוך לדגם הראשון של מיני שיורכב בגרמניה, במפעל BMW בלייפציג. הקרוסאובר יופיע אצל סוכנויו באירופה בתחילת 2024. הרכב חדש יחלוק את הפלטפורמה עם ב.מ.וו סדרה 1 וסדרה 2, יגדל במימדים ויקבל גרסאות חשמליות.
מיני קאנטרימן. דור 3 שנת 2024
AUTOBOOM

מיני קאנטרימן. דור 3 שנת 2024

מיני קאנטרימן. דור 3 שנת 2024

הדור השלישי של מיני קאנטרימן יהפוך לדגם הראשון של מיני שיורכב בגרמניה, במפעל BMW בלייפציג. הקרוסאובר יופיע אצל סוכנויו באירופה בתחילת 2024. הרכב חדש יחלוק את הפלטפורמה עם ב.מ.וו סדרה 1 וסדרה 2, יגדל במימדים ויקבל גרסאות חשמליות.

בגרמניה כבר פורסמו המחירים, אבל עד כה רק לגרסאות בנזין: מ-40 אלף יורו לקאנטרימן C ועד 60 אלף לגרסת JCW החזקה. עבור הגרסה חשמלית יבקשו כ-50 אלף יורו.

מחירים

עיצוב חיצוני

בהשוואה לקודמו, מרכבו של הקאנטרימן החדש התארך ל-4,433 מ"מ, התרחב ל-1843 מ"מ, וגובהו גדל ל-1656 מ"מ. עם זאת, בסיס הגלגלים גדל ב-22 מ"מ בלבד (ל-2,692 מ"מ). ואם המימדים המוגדלים אינם בולטים מדי, אז הסגנון החדש ועוד איך. העיצוב נהיה נקי יותר, פשוט יותר, ללא כל מיני "סלסולים", הסגנון נושא את השם Charismatic Simplicity – "פשטות כריזמטית". לכן הרכב נראה לקוני, חלקי כרום הם נחלת העבר.

אך כחלופה נוספו אפקטי תאורה: ניתן לבחור את מראה אורות היום והפנסים האחוריים כרצונכם, בעת פתיחת וסגירת המכונית מופעלת אנימציה. דרך אגב, כל זה הופיע בדור החדש של ההאצ'בק החשמלי מיני קופר. אך בהשוואה למיני הקטן, הקרוסאובר שמר על האלמנטים בסגנון שטח. מקדם הגרר של הרכב שופר (מ-0,30 ל-0,26), הגלגלים מגיעים בקוטר מ-17 עד 20 אינץ'.

תא נוסעים ואבזור

רוח המינימליזם שוררת גם בחלל הפנימי: לוח המחוונים נעלם, על כל הפונקציות אחראי מסך ה-OLED העגול בקוטר 24 ס"מ, המציג את המחוונים, את ממשק מערכת המדיה ואת ההגדרות. תצוגה עילית מוצעת כאופציה. אפקטי תאורה יש גם בתא הנוסעים וכדי להקל על השימוש במולטימדיה יש עוזר קולי בשם ספייק, הבולדוג האנגלי. הריפוד מבוצע מבד וחומרים ממוחזרים.

בורר ההילוכים, כפתור בלם החניה החשמלי, מנעול ההצתה, כפתור איתותי המצוקה וברר מצבי הנהיגה (כברירת מחדל ישנם שלושה – סטנדרטי, חסכוני וספורטיבי) נמצאים על הקונסולה המרכזית. הצמיחה במימדים השפיעה לטובה על המרווח עבור הנוסעים. המושבים האחוריים זזים לאורך בטווח של 13 ס"מ, למשענות הגב יש 6 מצבים. נפח תא המטען הוא 460 ליטר כסטנדרט ועד 1,450 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים.

ישנן ארבע רמות גימור של מיני קאנטרימן החדש: Essential, Classic, Favored ו-John Cooper Works, לכל אחת מהן אסתטיקה שונה והאחרונה מעוצבת ברוח ספורטיבית.

מערכת הנעה

מיני קאנטרימן ‏2024. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור

מיני קאנטרימן C שנת 2024 הבסיסי קיבל מנוע טורבו 1,5 ליטר המפיק 170 כ"ס ו-280Nm בשילוב עם הנעה קדמית. הבא בהיצע הוא קאנטרימן S All4 המצויד במנוע 2 ליטר (218 כ"ס, 350Nm) בשילוב עם הנעה כפולה. הגרסה הבכירה JCW All4 עם מנוע בנפח 2 ליטר המפיק 300 כ"ס ו-400Nm מאפשרת להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 5,4 שניות ולהשיג מהירות מרבית של 250 קמ"ש. מבטיחים גם גרסת דיזל, אבל גיר ידני לא יותקן יותר, כל הגרסאות יגיעו עם תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים מאת ב.מ.וו X1.

מיני קאנטרימן ‏2024. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 3 דור

בנוסף לכך, יש שתי גרסאות חשמליות. מיני קאנטרימן E שנת 2024 עם הנעה קדמית קיבל מנוע חשמלי אחד (204 כ"ס, 250Nm), קאנטרימן SE All4 החזק יותר עם הנעה כפולה מצויד בשני מנועים (313 כ"ס, 494Nm). הסוללה היא זהה בשניהם, בקיבולת 66,45 קוט"ש, וטווח הנסיעה לא נבדל משמעותית בין שתי הגרסאות – 462 ו-433 ק"מ, בהתאם. אבל זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מאוד שונה: 8,6 ו-5,6 שניות, המהירות המרבית היא 170 ו-180 קמ"ש.

רוצים את הקאנטרימן החדש?
25 קולות