מיניוואן ניסאן NV200. גרסת הדור הראשון 2009-2019
ההיסטוריה של ניסאן NV200 מתחילה בשנת 1978 בדגם בשם Vanette. היורש המודרני שלו הוא דגם NV200, רכב מסחרי קל, שיוצר בין השנים 2009 - 2019 בדור ראשון. הדגם מוצע בגרסאות מיניוואן או טנדר, שתסיהן הוצגו בישראל. באפריל של שנת 2010 המגזין Professional Van and Light Truck העניק לרכב תואר ''טנדר השנה''. בתקופות שונות הדגם נשא שמות מיצובישי דליקה D: 3 ושברולט סיטי אקספרס. בחלק מהשווקים (ארה"ב, יפן וכו'), דגם ניסאן NV200 עדיין נמכר ואף עבר מתיחת פנים בשבנת 2021.
עיצוב פנים
הדגם זכה לביקוש גם בגרסת מיניוואן 5 דלתות 7 מקומות ישיבה וגם בגרסת טנדר 2 מקומות ישיבה. שתי הגרסאות נמכרו בישראל. אורך המרכב הוא 4,400 מ"מ, רוחב - 1,690 מ"מ, הגובה נע בין 1,850 לבין 2855 מ"מ. בסיס הגלגלים עמד על 2860 מ"מ, מרווח הגיון - 158 מ"מ. בעת קיפול כל שורות המושבים (המושבים האחוריים מקופלים לצדדים, האמצעיים נטו קדימה), היינו מקבלים תא מטען מרווח באורך של 2040 מ"מ. הגרסה המסחרים צוידה בדלתות אחוריות עם צירים, לגרסת הנוסעים הייתה דלת הרמה אחודה וגרסת משאית-נוסעים צוידה בדלתות משני הסוגים.
מנועים
רוב חלקי חילוף והמרכיבים של ניסאן NV200 ושל רנו לוגאן היו זהים זה לזה. דגם NV200 צויד בחמישה סוגי המנוע, בהתאם לשוק. בישראל הדגם הוצג בגרסאות בעלות מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר בעלי הספק 109 ו-113 כ''ס שצוידו בתיבת הילוכים אוטומטית או רציפה בהתאם. גרסאות נוספות בעלות מנוע טורבו דיזל או מנוע בנזין בנפח 2 ליטר לא שווקו בישראל.הדגם הורכב על בסיס פלטפורמה Nissan B המעודכנת ולכן צויד במתלים קדמיים עצמאיים ובסרן אחורי המתבסס על מתלי עלים קפיציים. סוג ההנעה הוא קדמי.
המגזין Professional Van and Light Truck העניק לרכב תואר ''טנדר השנה''.
אבזור
גרסת הבסיס צוידה במערכת שמע עם מחליף תקליטורים ובלוטות', במערכת נעילה מרכזית, במערכות חימום ואוורור וככל למיניוואנים וטנדרים, בהרבה תאי וכיסי אחסון נוספים בתא הנוסעים. בתור אופציה הוצעו מצלמת צפיה לאחור, חלונות חשמליים, מערכת שמע מתקדמת וכו'. ברכב התקינו מערכות ABS ו-EBD, מערכת בלימת חירום, כריות בטיחות קדמיות וכן מערכת ESP וכריות אוויר צדדיים. למען בטיחותם שך הולכי הרגל במקרה של התנגשות, מכסה המנוע הורכב מחומר מיוחד הסופג את הפגיעה ברמה המרבית.