הראשונה שקיבלה את גרסת הדור הרביעי של X-טרייל הייתה אמריקה הצפונית, שם הרכב הזה ידוע בתור ניסאן רוג ונמכר משנת 2020. באביב 2021 בתצוגת הרכב בשנגחאי התקיימה הופעת הבכורה עבור השוק הסיני שחשוב מאוד לניסאן, שכן הוא מהווה 35% מסך המכירות. הגרסה היפנית הופיעה ביולי של השנה הנוכחית והיא גם הגלובלית, הייצור שלה הולך להתבצ
ניסאן X-טרייל ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור
AUTOBOOM

ניסאן X-טרייל חדש עבור אירופה

ניסאן X-טרייל ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור

הראשונה שקיבלה את גרסת הדור הרביעי של X-טרייל הייתה אמריקה הצפונית, שם הרכב הזה ידוע בתור ניסאן רוג ונמכר משנת 2020. באביב 2021 בתצוגת הרכב בשנגחאי התקיימה הופעת הבכורה עבור השוק הסיני שחשוב מאוד לניסאן, שכן הוא מהווה 35% מסך המכירות. הגרסה היפנית הופיעה ביולי של השנה הנוכחית והיא גם הגלובלית, הייצור שלה הולך להתבצע ביפן. ולבסוך, ב-6 בספטמבר 2022 יצא ניסאן X-טרייל החדש המיועד לאירופה, עליו נדבר בסקירה שלנו.

Nissan X-Trail 2017. SUV 5-door, 3 generation, restyling.

בישראל בינתיים נמכרת רק גרסת הדור הקודם של הדגם. ניסאן X-טרייל דור 3 לאחד עדכון שנת 2017 מוצע אצלנו במחיר מ-170,597 ₪ – במחיר כזה תקבלו קרוסאובר עם 5 מקומות, הנעה קדמית ומנוע טורבו 1,3 ליטר בהספק 156 כ"ס בשילוב עם תיבת 8 הילוכים רובוטית.

חשוב

מידע כללי

X-טרייל החדש ירש מקודמו את פלטפורמת CMF-C/D, עם זאת הוא קצת גדל במימדים: המרכב התארך ב-21 מ"מ (4,660 מ"מ) והתרחב ב-20 מ"מ (1,840 מ"מ). בסיס הגלגלים עומד על 2,705 מ"מ. הלקוחות באירופה יכולים לבחור בקרוסאובר עם 5 או 7 מקומות, השורה השלישית מוצעת בתור אופציה ולמרבה הצער תתאים רק לילדים. ההבדלים בעיצוב החיצוני והפנימי בגרסאות המיועדות לשווקים השונים הם כל כך מעטים שאין צורך להזכיר אותם אפילו. השינויים העיקריים הם ביחידת הכוח.

הלהיט של ניסאן קיבל מנועי 3 צילינדרים. בקרוסאובר הבסיסי מותקן מנוע בנזין 1,5 ליטר מסדרת VC-Turbo עם יחס דחיסה משתנה שמסוגל לנוע בין 8:1 לבין 14:1. הטכנולוגיות של היום מאפשרות להפיק ממנוע כזה 163 כ"ס ו-305Nm. ליחידת הכוח משודכת מערכת היברידית קלה במתח 12 וולט. גרסה זו מצוידת בגיר רציף Xtronic שמעביר את המומנט לסרן הקדמי.

מה זה e-Power

ניסאן X-טרייל שנת 2022/2023 יוצע באירופה עם טכנולוגית e-Power שהופיעה לראשונה בניסאן קשקאי. דווקא היא אמורה למשוך את עיקר הקונים. מדובר ברכב היברידי טורי שנע על החשמל המסופק על-ידי הסוללה, היא מקבלת את האנרגיה שלה מאותו מנוע 3 צילינדרים הפועל בתור גנרטור. המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס ו-330Nm ומעביר את המומנט לגלגים דרך כונן הפחתה חד-הילוכי. מערכת e-Power יכולה להגיע עם הנעה קדמית או כפולה. במקרה השני המערכת נקראת e-4orce ומורכבת כבר משני מנועים חשמליים בהספק כולל של 213 כ"ס, למרות שהמנוע האחורי מסוגל להפיק 128 כ"ס.

ניסאן X-טרייל ‏2022. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 4 דור

אז איזה מהקרוסאוברים משתלם יותר בשימוש יומיומי? X-טרייל הבסיסי עם מנוע בנזין צורך בממוצע 7,1 ליטר ל-100 ק"מ לפי מחזור WLTC. הצריכה הממוצעת של ההיברידי הוא 5,8 ליטר (בגרסת הנעה קדמית) או 6,4 ליטר (עם הנעה כפולה). ההיברידיים הם דינמיים יותר מדגמי הבנזין: גרסת ההנעה הקדמית מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות, גרסת ההנעה הכפולה תוך 7 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ב-170 ו-180 קמ"ש, בהתאם.

איזה X-טרייל הייתם קונים?
31 קולות