ניו ES8. נגיש יותר מטסלה
ניו ES8 הוא קרוסאובר חשמלי בעל 7 מקומות ישיבה שמיוצר בסין משנת 2018. הרכב נמכר במקור בשוק המקומי בלבד, אך כבר בספטמבר 2021 החל הייצוא שלו לאירופה. הראשונים שקיבלו את הקרוסאובר היו הנורבגים, מעריצים גדולים של אנרגיה ירוקה. המחיר של ניו ES8 החדש בסין מתחיל ב-67 אלף דולר ומהווה תחרות לטסלה מודל X שמוצע בעלות התחלתית של 94,990 דולר. העובדה שהוא זול יותר מטסלה עוד לא הופכת אותו למוביל בשוק הרכבים החשמליים, כאן ריכזנו עבורכם את עשרת הרכבים החשמליים הטובים ביותר לשנת 2021. אבל עדיין, לקרוסאובר הסיני יש יתרונות שאי אפשר להתכחש אליהם. נפרט על מה מדובר.
בשנת 2021 הייתה עליית מחירים בלתי פוסקת על כל היצע הרכבים החשמליים של טסלה. בהתחלה זה נגע רק בדגמים המעודכנים מודל 3 ומודל Y, לאחר מכן גם במודל S החדשה, החל מגרסת Plaid היקרה ביותר שמחירה עלה ב-10,000 דולר עד 129,990 דולר. מחירה של הגרסה הבסיסית של סדאן הדגל החשמלי Long Range עלה מ-79,990 ל-84,990 דולר. מחיר הכניסה של מודל X הוא כעת 94,990 דולר.
ואנו ממשיכים לחכות לטסלה במחיר נגיש… היא עשויה להופיע מוקדם מהצפוי: כבר הורכב אב הטיפוס הראשון של הרכב החשמלי במרכב האצ'בק שאמור לעלות 25,000 דולר. על פי שמועות, סביר שהוא יקבל את השם טסלה מודל 2 וייצא לשוק כבר בשנת 2023.
עיצוב חיצוני
ניו ES8 החדש קיבל מראה נועז ועיצוב לא שגרתי של החלק הקדמי, כולל אלמנט בציפוי כרום שממסגר את הגריל והפנסים הקדמיים. פנסי הלד נכללים בתוך מפרט האבזור הסטנדרטי. מהצד לקרוסאובר גג משופע והבלטות אופייניות שמדגישות את קשתות הגלגלים. בחלק האחורי נמצאים פנסים בעיצוב מקורי. אורך הרכב הוא 5,022 מ"מ, אורך בסיס הגלגלים – 3,010 מ"מ. המרכב של ES8 עשוי כולו מאלומיניום, העמידות לפיתול היא 44,140Nm/deg. מקדם הגרר אינו עולה על 0,29.
חלל פנימי
הפאנל הקדמי מסודר בסגנון מינימליסטי, מערכת המולטימדיה מגיעה עם מסך גדול ומרשים המותקן באופן אנכי ולוח מחוונים דיגיטלי מכובד לא פחות. לפי היצרנים מסין, ניו ES8 הוא הרכב העממי הראשון שצויד במערכת מולטימדיה עם בינה מלאכותית NOMI. מדובר במעין צעצוע שיושב על הפאנל המרכזי, הוא נותן טיפים שונים לנהג ומבדר את הנוסעים במהלך הנסיעה. מפרט האבזור הבסיסי כולל מושבים קדמיים עם כוונון חשמלי, חימום ואוורור, זמינות תצוגה עילית על השמשה, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימת חירום בתנאים עירוניים. המושבים הקדמיים, הפאנל הקדמי והדלתות מוצעים עם ריפוד מעור נאפה.
בנוסף לכך, הרכב מצויד במכלול מערכות חכמות Nio Pilot שמספק תנועה אוטונומית. המשמעות היא נסיעה בפקקים ובכבישים בינעירוניים. מתחת לשמשה ממוקמת מצלמה תלת-מוקדית המזהה כלי רכב והולכי רגל וגם ארבע מצלמות מסביב למרכב, חמישה מכ"מים ו-12 חיישנים על-קוליים. ישנה גם מצלמה שעוקבת אחרי הנהג עצמו. פריסת המקומות בתא הנוסעים היא 2+3+2. נוסעי השורה השניה מקבלים מושב מתכוונן, פתחי אוורור בתקרה ורצפה ישרה. הגג הפנורמי כולל סאנרוף.
יחידת כוח ושאסי
הרכב החשמלי בנוי על פלטפורמה עם מתלי עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי ומערך רב חיבורי בסרן האחורי. המפרט הבסיסי כולל מתלי אוויר וקליפרים מונובלוק של Brembo בסרן הקדמי. ניו ES8 שנת 2022/2023 קיבל שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 653 כ"ס ו-840Nm ובלוק סוללות בקיבולת 70 קוט"ש. לפי הנתונים הרשמיים, הקרוסאובר החשמלי מסוגל להאיץ ל-100 קמ"ש תוך 4,9 שניות. טווח הנסיעה על טעינה בודדת במצב נהיגה סטנדרטי עומד על 355 ק"מ, במצב חסכוני במהירות 60 קמ"ש אפשר לצפות ל-500 ק"מ.
הסוללה נועדה לבצע 2,000 מחזורי טעינה. כמו כן, הבעלים יכול להשתמש בסוללות מתחלפות. תמורת $193 לחודש ניתן להתחבר לשירות המחליף את בלוק הסוללות לאחד חדש תוך 3 דקות (!). לשם כך בסין כבר קיימת רשת תחנות, הסכום כולל בנוסף תמיכה טכנית בדרכים.