ניסאן אלטימה הוא רכב במימדים בינוניים בעל צורת מרכב סדאן, שמיוצר על-ידי חברת Nissan משנת 1992. בשנת 2018 שוחרר כבר הדור השישי לרכב, המשווק כיום רשמית בישראל במחיר שמתחיל ב-175,442₪ (כולל אגרת רישוי, נתונים לשנת 2022). בשנת 2022 הרכב עבר מתיחת פנים מתוכננת שנועדה לשמור על הביקוש. העדכון חל עד הדגם צפון האמריקאי, רכב
סדאן ניסאן אלטימה. דור 6, מתיחת פנים שנת 2022
AUTOBOOM

סדאן ניסאן אלטימה. דור 6, מתיחת פנים שנת 2022

סדאן ניסאן אלטימה. דור 6, מתיחת פנים שנת 2022

ניסאן אלטימה הוא רכב במימדים בינוניים בעל צורת מרכב סדאן, שמיוצר על-ידי חברת Nissan משנת 1992. בשנת 2018 שוחרר כבר הדור השישי לרכב, המשווק כיום רשמית בישראל במחיר שמתחיל ב-175,442₪ (כולל אגרת רישוי, נתונים לשנת 2022). בשנת 2022 הרכב עבר מתיחת פנים מתוכננת שנועדה לשמור על הביקוש. העדכון חל עד הדגם צפון האמריקאי, רכבי סדאן המעודכנים יופיעו באמריקה בסתיו. במקביל ישנה גם הגרסה הסינית שצפויה לעבור מתיחת פנים בסוף הקיץ. קודם העיצוב החיצוני של הסדאנים המיועדים לשווקי סין ואלה המיועדים לאמריקה, היו זהים, אבל עכשיו קיים ביניהם שוני ניכר. הייצור של הגרסה צפון האמריקאית מתבצע במפעל Nissan בסמירנה, טנסי. אלטימה הסינית מיוצרת בסין. נברר במה הן נבדלות.

אלטימה בארה"ב

עיצוב חיצוני

ניסאן אלטימה החדשה קיבלה נוסח ספורטיבי יותר. זהו רכב במרכב סדאן באורך 4,9 מטר שקיבל "הבעת פנים" אגרסיבית יותר. האפקט הושג בעזרת הגריל המוגדל החדש, שממנו הוסרו שולי הכרום בצורת V, הפגוש החדש והלקוני יותר וצביעת החלק הפנימי של הפנסים בצבע שחור. כבר במפרט האבזור הבסיסי נכללים פנסי לד. כעת מותקנים חישוקי סגסוגת קלה בעלי עיצוב חדש בקוטר 17 או 19 אינץ' בהתאם לרמת הגימור, למבחר צבעי המרכב נוספו גווני Gray Sky Pearl (אפור מתכתי) ו-Garnett Pearl Metallic (אדום מתכתי). בפגוש האחורי הותקן דימוי מעוצב של דיפיוזור.

חלל פנימי*

הגרסה הבכירה של ניסאן אלטימה שנת 2022 זכתה למערכת מולטימדיה חדשה עם מסך רוחבי בגודל 12,3 אינץ' בעל גרפיקה משופרת. המערכת תומכת בסנכרון עם הסמארטפון דרך Apple Carplay (אנדרואיד אוטו מתחבר באמצעות כבל) ומסוגלת לפעול כנקודת גישה ל-Wi-Fi. כמו כן, ישנו משטח לטעינה אלחוטית. בגרסאות פשוטות נותר מסך 8 אינץ' הקודם. רמת הגימור הבסיסית מצוידת במכלול הבטיחות Safety Shield 360 המכיל בלימת חירום אוטונומית, בקרת נתיב, ניטור שטחים מתים, שליטה אוטומטית באור גבוה וכן מצלמו ראות היקפית. תמורת תשלום נוסף מוצעת בקרת שיוט אדפטיבית ProPilot.

יחידות כוח

ניסאן אלטימה 2022. מנוע. סדאן, 6 דור, שדרוג 1

העדכון לא נגע בחלק הטכני. ניסאן אלטימה שנת 2022/2023 בארה"ב מצוידת כמקודם במנוע בנזין בנפח 2,0 או 2,5 ליטר. מנוע טורבו 2 ליטר משודך לגרסת SR בעלת הנעה קדמית, מצויד במערכת שינוי יחס דחיסה אוטומטי ומפיק 251 כ"ס. מנוע 2,5 ליטר בגרסאות הנעה קדמית מפיק 191 כ"ס ו-181 כ"ס בגרסאות עם הנעה כפולה. שני המנועים פועלים בשילוב עם גיר רציף.

אלטימה המיועדת לסין

אלטימה המעודכנת עבור השוק הסיני זה אותו רכב במרכב סדאן, רק מיוצר בסין ומותאם לצרכי הלקוחות המקומיים. אלטימה שנת 2022 הסינית זכתה לפנסי חזית חדשים ולפנסים אחוריים בעלי עיצוב וגרפיקה חדשים. גרסה זו צוידה בפגושים משלה, בגריל מקורי ובכמות רבה יותר של עיטור כרום, שם הדגם על מכסה תא המטען הוגדל באופן ניכר. ברכב ימשיכו להתקין מנוע בנזין 2 ליטר טורבו בהספק 243 כ"ס בשילוב עם גיר רציף והנעה קדמית. אפשרות שנייה – מנוע אטמוספרי 2 ליטר בהספק 156 כ"ס.

האם לדעתכם זה נכון שאותו רכב מוצע עם מאפיינים שונים בהתאם לשוק היעד?
7 קולות