אורה נקסט קט היא מכונית חשמלית בצורת מרכב ליפטבק שמיוצג על-ידי יצרנית רכבים חשמליים סינית Ora (חלק מהתאגיד Great Wall) באוקטובר בשנת 2022. בשוק הבית בסין הדגם נמכר תחת השם לייטנינג קט במחיר בין 26 לבין 37 אלף דולר. לאחר ההופעה המוצלחת בתערוכת הרכב בפריז הוחלט לספק את הדגם לשווקים החיצוניים. ייתכן, אחת מהמדינו
אורה 07 ‏2022. מרכב, צורה. פאסטבק, 1 דור
AUTOBOOM

אורה נקסט קט. "חתולת" הצמרת מבית אורה

אורה 07 ‏2022. מרכב, צורה. פאסטבק, 1 דור

אורה נקסט קט היא מכונית חשמלית בצורת מרכב ליפטבק שמיוצג על-ידי יצרנית רכבים חשמליים סינית Ora (חלק מהתאגיד Great Wall) באוקטובר בשנת 2022. בשוק הבית בסין הדגם נמכר תחת השם לייטנינג קט במחיר בין 26 לבין 37 אלף דולר. לאחר ההופעה המוצלחת בתערוכת הרכב בפריז הוחלט לספק את הדגם לשווקים החיצוניים. ייתכן, אחת מהמדינות הראשונות שתקבל "נקסט קט" החדשה תהיה ישראל. נקסט קט זוהי לא רק "המכונית הבאה", אלא "חתולת" הצמרת אמיתית, דגם הדגל למותג Ora, רכב חשמלי מעניין ואמין שמזכיר את פורשה פנמרה. הגרסה המובילה (ייתכן שדווקא היא תגיע לישראל) של הדגם החשמלי קיבלה הספק בסך 403 כ"ס, התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 4.3 שניות. טווח הנסיעה המרבי על טעינה אחת עומד בסביבות 700 ק"מ.

להזכירכם, בישראל כבר ניתן לרכוש רכב חשמלי בתצורת האצ'בק אורה פאנקי קט.

לפי המידע מהאתר Ora-Israel, כבר בשנה הבאה Ora תתחיל לשווק את "הרכב החשמלי בתצורת סדאן שאורכו עומד על 4.9 מטר בעל הנעה כפולה, שני מנועים בעלי הספק כולל בסך 403 כ"ס וטווח הנסיעה המרבי בסך 430 מייל (692 ק"מ)". להזכירכם, בישראל כבר נמכר רכב חשמלי בתצורת האצ'בק [אורה פאנקי קט(https://autoboom.co.il/magazine/we-waited-ora-funky-cat-is-already-in-israel).

חשוב

העיצוב החיצוני

הרכב החשמלי הזה הוא למעשה גראן טוריסמו חשמלי בעל עיצוב חיצוני שמשווים לעתים קרובות לפורשה פנמרה, אבל אורה נקסט קט מגיעה בצורת מרכב פאסטבק 4 דלתות: השמשה האחורית היא קבועה, נפתחת רק הדלת הקטנה של תא מטען שמגיעה עם ספוילר. למרות העיצוב החיצוני שמזכיר "צעצוע", זהו רכב גדול שמימדיו מתאימים לרכב מסגמנט המנהלים: אורך המרכב עומד על 4,871 מ"מ, רוחב - 1,862 מ"מ, הגובה - 1,500 מ"מ. הגרסה החדשה של פלטפורמה מודולרית L.E.M.O.N. אפשרה להגדיל בסיס הגלגלים ל-2,870 מ"מ. לדגם הזה עיצוב חיצוני מעודן, הוא מגיע עם דלתות נטולת מסגרת מרשימות עם ידיות שקועות. כל הפנסים הם פנסי לד. קוטר הגלגלים עומד על 18 או 19 אינץ'.

עיצוב הפנים

הרכב בצורת המרכב פאסטבק מתאים ל-5 נוסעים. תא הנוסעים נראה אטרקטיבי ויקר, הוא מעוצב בסגנון ספורטיבי: המחוונים הדיגיטליים בסגנון שלוש "בארות" מורכבים על לוח דיגיטלי אחיד בגודל 10.25 אינץ'. מסך של מערכת המולטימדיה הוא קצת גדול יותר - בגודל 12.3 אינץ'. שליטה בבקרת אקלים נעשית באמצעות ידיות. בין האופציות מקבלים תצוגת עילית. היצרנית איבזרה את רמת הגימור הבסיסית בפנסי לד מלאים, בקרת שיוט אדפטיבית ומצלמה היקפית. בתוספת תשלום ניתן לקבל מערכת Ora-Pilot 3.0 שעומדת בסטנדרטים של רמה השנייה של אוטונומיות: היא מאובזרת ב-10 מצלמות ו-18 מכ"מים מסביב למרכב.

המנועים

אורה 07 ‏2022. הרכב מכונית. פאסטבק, 1 דור
הדגם מורכב על בסיס הגרסה החשמלית של פלטפורמה מודולרית L.E.M.O.N.

בסין אורה לייטנינג קט מוצעת בשלוש גרסאות. גרסת הבסיס: מנוע חשמלי אחד(204 כ"ס ו-340 נ"מ), הנעה קדמית, סוללת ליתיום ברזל פוספט שמספקת טווח הנסיעה המרבי בסך 555 ק"מ (לפי המחזור הסיני האופטימי CLTC). גרסת "הביניים": הנעה קדמית, סוללה ליתיום יון וטווח הנסיעה המרבי בסך 705 ק"מ. הגרסה המובילה בעלת שני מנועים עם הספק כולל בסך 403 כ"ס ו-680 נ"מ, הנעה כפולה. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 4.3 שניות, טווח הנסיעה המרבי עומד על 700 ק"מ. ייתכן שאורה נקסט קט שנת 2023/2024 המיועדת לייצוא, בראש ובראשונה תגיע דווקא בגרסה המובילה.

הבטיחות

אורה 07 ‏2022. מרכב, צורה. פאסטבק, 1 דור
מגובה של 6 מטרים, הרכב התרסק לתוך בור מיוחד בגודל 40 × 10 × 1.8 מטר.

בסין, אורה נקסט קט עברה מבחן ריסוק יוצא דופן. המכונית החשמלית הואצה, כל מערכות האבטחה כובו והיא שוגרה לאורך מקפצה, משם, מגובה 6 של 6 מטרים, הרכב התרסק לתוך בור מיוחד בגודל 40 × 10 × 1.8 מטר. מבחני ריסוק כאלה מתקיימים על-ידי יוצרי הפרויקט Top Safety שידועים בזכות היצירתיות שלהם. המבנה של המקפצה גרם לרכב להסתובב על הציר שלו, הדבר מדמה את המצב האמיתי של מכונית שעפה מהכביש המהיר מעל המחסום. לפי המבחן "החתולה ההבאה" הפגינה תוצאה מצוינת: הסוללה התנתקה לחלוטין מהמערכת החשמלית כדי למנוע הצתה, האטימות של הסוללה לא נפגעה, מבנה של תא הנוסעים כמעט לא השתנה, הוא שמר על המקום לנוסעים. כל כריות אוויר הופעלו וחגורת הבטיחות הודקה בדיוק בזמן.

העיצוב החיצוני הבולט, תא הנוסעים המרווח והמרשים, מפרט האבזור העשיר אף בגרסה הבסיסית טווח הנסיעה המרבי מכובד - לרכב יש כל מה שנדרש כדי למשוך לקוחות. עם זאת, אורה נקסט קט היא הרבה פחות יקרה בהשוואה לטסלה מודל 3, אבל היא בפועל נמצאת בסגמנט מתקדם יותר. מה לבחור, אם הרכב החשמלי החדש ייובא מסין? כיום אין לנו תשובה חד-משמעית…

הערה
מה אתם בוחרים?
26 קולות