הופעת הבכורה של טסלה מודל 3 התקיימה בשנת 2017, וב-2021 בכל העולם נמכרו כבר 418 אלף יחידות של המכונית החשמלית הפופולרית ביותר בעולם שכבשה את כדור הארץ כולו. עוד בשנת 2018 מודל 3 הפכה לרכב חשמלי הנמכר ביותר בעולם ועקפה את ניסאן ליף עם תוצאה שעולה עליו יותר מפי שניים והחזיקה בעמדה המובילה 4 שנים ברציפות. יותר ויותר אנשי
טסלה מודל 3. מחפשים חסרונות
AUTOBOOM

טסלה מודל 3. מחפשים חסרונות

טסלה מודל 3. מחפשים חסרונות

הופעת הבכורה של טסלה מודל 3 התקיימה בשנת 2017, וב-2021 בכל העולם נמכרו כבר 418 אלף יחידות של המכונית החשמלית הפופולרית ביותר בעולם שכבשה את כדור הארץ כולו. עוד בשנת 2018 מודל 3 הפכה לרכב חשמלי הנמכר ביותר בעולם ועקפה את ניסאן ליף עם תוצאה שעולה עליו יותר מפי שניים והחזיקה בעמדה המובילה 4 שנים ברציפות. יותר ויותר אנשים ששוקלים לקנות מכונית חשמלית, ניתן לומר בוודאות של כמעט 70% שהמכונית החשמלית הראשונה שלכם תהיה טסלה מודל 3. אפשר לדבר הרבה על הסיבות לפופולריות שלה, אבל החלטנו לחפש דווקא את החסרונות.

טסלה מודל 3 – המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בארה"ב, אירופה וסין בכל שנות הקיום שלה.

עובדה
Geometry C 2020. Hatchback 5-door, 1 generation.

דרך אגב, ביולי של 2022 לישראל הגיעו יותר מ-1,100 רכבים חשמליים. במכירות מוביל המותג ג'ילי, המציע בארץ רכבים חשמליים מאת התת-מותג גיאומטרי, מתחילת שנת 2022 המותג מכר כבר 2,624 מכוניות, מאחוריו טסלה מודל 3 עם 1,941 יח', יונדאי איוניק 5 עם 1,433 יח' והקרוסאובר יונדאי קונה EV עם 644 יח'. עד סוף השנה צפוי יבוא של יותר מ-3,000 רכבים חשמליים חדשים ואלפיים טסלות. בסתיו, "גל" היבוא רק יתעצם עקב הכניסה לפועל של מס הקנייה על רכבים חשמליים, שיעלה את מחירם ב-10% – 20%. רכבים חשמליים מהווים 6% משוק הרכב של ישראל.

בקצרה על הדברים החשובים

טסלה מודל 3 זוהי מכונית חשמלית בעלת מרכב סדאן עם 5 מקומות מאת החברה האמריקאית Tesla Motors, מגיעה עם הנעה אחורית ומנוע בהספק 258 כ"ס, הנעה כפולה (258 או 351 כ"ס) ובגרסת הספורט Perfomance עם הנעה כפולה, מנוע בהספק 462 כ"ס המאיץ את המכונית ל-100 קמ"ש תוך 3,3 – 3,5 שניות, מתלי ספורט ובלמים חזקים יותר. המכונית מצוידת בסוללות בקיבולת מ-54 עד 75 קוט"ש. צבעי מרכב – שחור, לבן, אפור, כחול ואדום. האדום נחשב למגניב ביותר בארה"ב.

הסוכנויות בישראל מציעות את טסלה מודל 3 בגרסאות Standart Plus עם מנוע 258 כ"ס, Long Range בהספק 351 כ"ס ו-Perfomance הבכירה המפיקה 462 כ"ס. המכירות החלו בחורף של 2021, הדגם הראשון הוצע במחיר אטרקטיבי במיוחד, שהשתנה מאז כבר כמה פעמים. בשנת 2022 המחיר של הגרסה הפשוטה ביותר Standard Plus 258 מתחיל מ-225,719 ₪.

יתרונות

למרות שאנו מחפשים חסרונות, נתחיל קודם מהיתרונות – המספר שלהם ללא כל ספק הרבה יותר גדול! בהשוואה למכוניות הרגילות, טסלה מציעה סביבת נהג מקורית: הידית מימין להגה אחראית על החלפת מצבי הנהיגה (P, R, N, D) ונהג אוטומטי. כדי לפתוח את הדלת, יש ללחוץ על הידית השקועה בתוך המרכב. לאחר תקופת הסתגלות, שבמהלכה מאוד עוזר האינטרנט עם ים של מידע לגבי כל שאלה על טסלה, הבעלים מודים שהתפעול במכונית הוא מאוד הגיוני וצסתגלים מהר.

החלל הפנימי הוא פשוט במיוחד, בלי לחצנים, הכל נעשה דרך מסך מגע מרכזי גדול, אפילו פתיחת תא הכפפות. תא הנוסעים מרופד בעור שחור או לבן. המושבים הקדמיים הם חשמליים, המושבים האחוריים מתקפלים ויוצרים משטח כמעט ישר. המכונית דורשת גישה מתמדת לאינטרנט – תחליטו בעצמכם אם זה חיסרון או יתרון. תכונה מעניינת: בעזרת המולטימדיה ניתן לרכוש כמה פיצ'רים, לדוגמה, אוטופיילוט או חימום מושבים אחוריים. הם מותקנים מותקנים כבר במפעל, אבל צריך לשלם כדי להפעיל אותם.

היתרון הבא הוא, כמובן, הדינמיקה – מרשימה במיוחד, בעוד שהמומנט המרבי זמין ברכבים חשמליים מיד לאחר הלחיצה על דוושת הגז. ניתן לכוונן את התגובתיות של הדוושה ובמצב רגנרציה אפשר בכלל לשכוח מדוושת הבלמים, מה שפותר את בעיית החלפת הרפידות. המתלים מהונדסים היטב, למכונית התנהגות כביש מצוינת. גם האוטופיילוט עוזר מאוד ומזהה בכל מה שצריך, פרט לבורות בכבישים.

טסלה. מנוע.

עלות השימוש בטסלה היא נמוכה מאוד. הדבר העיקרי שהבעלים מוציא עליו כסף היא הטעינה, בעוד שהתחזוקה מורכבת בסך הכל מהחלפת שני פילטרי מזגן, החלפת מסננים ושמן במנועים החשמליים פעם ב-60 אלף ק"מ ותחזוקה מניעתית של המתלים.

החסרונות

מאחר שטסלה משכה תשומת לב גלובלית עוד הרבה לפני ההשקה שלה, כל תאונה שבה היו מעורבות המכוניות החשמליות הובאו מיד לידיעת הציבור. יחד עם זאת, היו לא מעט ריקולים עקב גילוי פגמים. לפי הנתונים של NHTSA, בשנת 2022 טסלה ערכה 10 קמפיינים של ריקול שנגעו ב-2,1 מיליון רכבים, בעוד שחלק מהם השתתפו ביותר מקפיין אחד. לדוגמה, באפריל 2022, בסין הוחזרו כמעט 128 אלף יחידות של מודל 3 בשל תקלה בממיר המתח של המנוע החשמלי האחורי. מחלה זו גרמה לאבדן מומנט ולבעיות עם ההתנעה. מתוארים מקרים שבהם טסלה התלקחה והתפוצצה, היו מקרים של כשל האוטופיילוט והקושחה.

טסלה. הגה.
היו מקרים של כשל האוטופיילוט והקושחה.

טסלה נמצאת במקום השני מבחינת רכבים מוחזרים במסגרת ריקול, נכון למאי 2022, אחרי Ford Motor Company.

עובדה

הבעלים מציינים גם חסרונות פחות מאיימים. לדוגמה, איכות הרכבה נמוכה בתא הנוסעים, די נפוצה הזעת הפנסים האחוריים. כמו כן, מציינים שבידוד הרעשים הוא מאכזב בהתחשב בקטגורית המחיר של הרכב.

מה עולה על מה – היתרונות או החסרונות?
52 קולות