פגאני - לא רק מכוניות-על - מכוניות ספורט עם ציוד בלעדי, מהירות מאוד ובמחיר יוצא דופן. אלא היפר קאר! מכוניות של פגאני עולות בעוצמה, מהירות ויכולת תמרון על המכוניות-על! Huayra מפתחת מהירות מקסימלית של 378 קמ"ש, ואת זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא רק 3.2 שניות! מכוניות פגאני הורכבו ידנית, עם מסגרת ומרכב מסיבי פחמן, ייחודיי
פגאני. חלום שהתגשם
AUTOBOOM

פגאני. חלום שהתגשם

פגאני. חלום שהתגשם

פגאני - לא רק מכוניות-על - מכוניות ספורט עם ציוד בלעדי, מהירות מאוד ובמחיר יוצא דופן. אלא היפר קאר! מכוניות של פגאני עולות בעוצמה, מהירות ויכולת תמרון על המכוניות-על! Huayra מפתחת מהירות מקסימלית של 378 קמ"ש, ואת זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא רק 3.2 שניות! מכוניות פגאני הורכבו ידנית, עם מסגרת ומרכב מסיבי פחמן, ייחודיים בעיצוב ובעלות דינמיקה מדהימה.

סיבי פחמן הוא חומר המורכב מחוטים דקים בקוטר של 5 עד 15 מיקרומטר בעיקר מאטומי פחמן. אטומי פחמן משולבים לתוך גבישים מיקרוסקופיים מסודרים במקביל זה לזה. וזה נותן לסיבים עמידות גבוהה למתיחה. לסיבי פחמן יש עמידות גבוהה למתיחה, משקל קל, מקדם התפשטות כתלות בטמפרטורה נמוך ואינרציה כימית נמוכה. סיבי פחמן הוא הבסיס לייצור של פלסטיק קרבון - באנגלית «carbon» - פחמן. קרבון פלסטיק זהו חומר מרוכב פולימריים המורכב מחוטים שזורים של סיבי פחמן מסודרים במטריצה של פולימרים, לעתים קרובות יותר חומר אפוקסי. פחמן מאופיין בחוזק גבוה, קשיחות ומשקל נמוך, הוא חזק יותר פלדה, אבל הרבה יותר קל. וכל זה הוא פשוט מושלם לייצור מכונית! וזה מה שגורציו פגאני עשה כאשר ייסד את החברה שלו Pagani Automobili שמייצרת היפר קארים מבוססי קרבון.

מחלום למציאות

פגאני הוא לא רק מותג של מכוניות, זהו סיפור חלום אמיתי. זה באמת התחיל מחלום! ילד ארגנטינאי קטן גורציו חלם על מכוניות-על מאז שהיה קטן. הוא בנה דגמים של מכוניות מעץ, ובגיל 15 הוא בנה טוסטוס וגם עזר לנהג מרוצים המקומי לשדרג את רכבו כך שהוא מיד לקח פרס במרוצים.

פגאני נחשב לאבא של מכוניות פחמן. זה היה פגאני והחברה שלו שתרמו את התרומה החשובה ביותר להקמת למבורגיני דיאבלו. חברת Pagani Composite Research עדיין מייצרת חלקי מקרבון וחלפים עבור מותגי רכב רבים, כולל פרארי ורנו.

בגיל 21 פגאני כבר עיצב את השאסי שלו בהתאם לדרישות של פורמולה 3! והציג אותו למועצת המנהלים של רנו ארגנטינה. לאחר מכן, המכונית שנבנתה על שאסי של פגאני הובילה במרוצים במשך כל העונה! וכך קרה שאלוף פורמולה 1 חמישה פעמים, חואן מנואל פנחיו, צפה במרוצים האלה. והוא התרשם כל כך שהחליט לפגוש באופן אישי את המהנדס בן 22, ולאחר ההיכרות איתו כתב לו שלושה מכתבי המלצה: לפרארי, למבורגיני ואלפא רומיאו.

ככה מהנדס הצעיר והמוכשר בסופו של דבר מצא את עצמו ב-Automobili Lamborghini. לאחר שהחל לעבוד כמכונאי פשוט במפעל המפורסם, הוא החליט לרכוש מכונה ליצוק קרבון, אשר למבורגיני סירבה לרכוש, בגלל שאנשיה הניחו שהכיוון לא מספיק מבטיח. ופגאני החליט להמר על הקרבון! וב-1988 הוא ייסד חברה Pagani Composite Research, חברה שעסקה בחומרים מרוכבים וקרבון, והוא לא טעה!

פגאני נחשב היום לאבא של מכוניות קרבון. זה היה פגאני והחברה שלו שתרמו את התרומה החשובה ביותר להקמת למבורגיני דיאבלו. חברת Pagani Composite Research עדיין מייצרת פריטים מקרבון וחלפים עבור מותגי רכב רבים, כולל פרארי ורנו. פגאני גם ייסד חברה Modena Design, המתמחה בעיצוב תא הנוסעים ומרכב חיצוני של מכוניות ספורט ומייצרת חלפים מקרבון ל-Dallara Ferrari ,Lange ורנו.

פגאני לא שכח את חלום ילדותו. במשך 10 שנים הוא פיתח את המכונית-על הראשונה שלו, עד שלבסוף השרטוטים הפכו לאב טיפוס - Fangio F1 - לכבוד הנהג מרוצים הדגול. חואן מנואל לא התנגד לכך. יתר על כן, זה היה בזכות המלצתו שפגאני הצליח להיפגש עם הנהלה של מרצדס AMG. והיה הראשון שהצליח לנהל משא ומתן על אספקת מנועים ל מכניות-על העתידיות שלו. במיוחד עבור פגאני AMG הרכיבו מנועי V12 האטמוספרים.

מכונית פגאני הראשונה היתה בהרכבה ידנית, בעלת מסגרת ומרכב עשוים מסיבי פחמן, מאיצה למאה קמ"ש תוך 3.5 שניות ופיתחה מהירות של 340 קמ"ש.

ובשנת 1998, פגאני סוף סוף פתח מפעל משלו - Pagani Automobili. שנה לאחר מכן הופיע הדגם הראשון של המותג הפגאני. בהרכבה ידנית, עם מסגרת ומרכב מסיבי פחמן, לא רק ייחודית בעיצוב, אלא גם עם דינמיקה מדהימה! האצה למאה קמ“ש - 3.5 שניות. מהירות מקסימלית 340 קמ"ש! וכתוצאה מכך - בשנה הראשונה חברת פגאני קיבלה כ- 100 הזמנות מראש של המכוניות-על!

אל הרוח

ובכן, בשנת 2011 יצאה לשוק Huayra. Huayra הוא אל רוח בשפה של אחד השבטים בדרום אמריקה כמחווה למכונית מירוץ ארגנטינאית Huayra Pronello Ford. ההיפר קאר של פגאני מרשימה אפילו את הציבור המנוסה ביותר - מנוע של מרצדס AMG V12 6.0 Bi-Turbo בעל הספק של 730 כ"ס, והמשקל של המכונית הוא רק 1350 ק"ג! Huayra מפתחת מהירות מקסימלית של 378 קמ"ש, ואת זמן ההאצה ל-100 קמ"ש הוא רק 3.2 שניות!

Huayra היתה הראשונה בה השתמשו בעיקרון של אווירודינמיקה פעילה, הודות לזה הרכב קיבל מתלים קדמיים ואחוריים אקטיביים, כמו גם ארבעה דשים: שניים בחזית ושניים מאחור. הם משנים את מצבם על פי מהירות, זווית היגוי, האצה רוחבית, כוח בלימה, מיקום המצערת ומאפיינים דינמיים אחרים, והמידע מתקבל ממערכות כמו ABS ו- ECU. הדשים האחוריים פועלים גם כמו בלם אוויר. בעת בלימה חדה, הם עולים כדי לנטרל העברת משקל לגלגלים הקדמיים ולשמור על היציבות של המכונית כולה.

Huayra היא המכונית היחידה שקיבלה את התואר "רכב השנה" על פי שלושה מגזינים בבת אחת - Top Gear, Car ו- Evo Magazine. זהו הדגם הראשון של פגאני שקיבל אישורים בכל מקום, כולל בארצות הברית וקליפורניה הקפדנית במיוחד. פגאני מתכננת לייצר לא יותר מ- 40 מכוניות כאלה בשנה ולמכור אותן במחיר החל מ- 1,000,000 $.

פגאני מתכננת לייצר לא יותר מ- 40 מכוניות כאלה בשנה ולמכור אותן במחיר החל מ- 1,000,000 $.

כיצד מרכיבים את הפלא

כדי שתבינו איך הפלא הזה נוצר, פשוט תסיירו במפעל של פגאני. זה בכלל לא נראה כמו מפעל! הבוטיק פגאני מורכב משלוש חטיבות עיקריות: סטודיו לעיצוב, מחסן חלפים וסדנת הרכבה. אזור הייצור, ליתר דיוק, דומה לכיכר של עיירה איטלקית קטנה עם עצים, ריצוף אבן, פנסי רחוב ושעון העירייה הפועם כל שעה, כל זה מדגיש את הרוח האיטלקית האמיתית Automobili Pagani.

בקומה השנייה יש אזור שבו עובדים עם חומרים מרוכבים. במרכז - שני מתקנים, שבהם יוצקים את החלפים הדרושים. בקרבון של פגאני משתמשים בכל החטיבות, אפילו בחלקי הכוח של מכוניות. הטכנולוגיה של ציפוי בקרבון מנועים מטיטניום מאפשרת לשלב את היתרונות של שני החומרים.

בקומת הקרקע מתרחשת הרכבת המכוניות. תחילה מרכיבים את המתלים הקדמיים והאחוריים, חלקים אשר עשויים פלדה chromomolybdenum הקלה מאוד, ולאחר מכן בהתקנים מיוחדים מרכיבים את שאר הרכיבים המכניים הכבדים. לאחר מכן כל מכונית מועברת לחלל נפרד, שבו תהליך ההרכבה מסתיים. ישנם מספר חללים כאלה הממוקמים בהיקף של הכיכר. בין זה לזה הם מופרדים על ידי קשתות, אשר נותנות את הרושם של שטח פתוח. שם כמה עובדים באופן ידני מרכיבים את המכוניות, שלכל אחת כבר יש את הבעלים שלה.

ככה החלום של הילד הקטן התגשם. היפר קארים של פגאני הצליחו לכבוש את העולם.