פיג'ו 301. לוהטת עם סטייל בעיר הגדולה
פיג'ו 108 הוא רכב, שלמעשה כמעט זהה לטויוטה Aygo וסיטרואן C1. יש להם מכנים משותפים רבים כגון השאסי, המנועים, התמסורת והאלקטריקה. ההאצ'בק הצרפתי הקטן זמין בגרסאות 3 ו-5 דלתות. כמו כן, ישנה גרסה בכירה – קבריולה בעל גג בד מתקפל לחלוטין. פיג'ו 108 נמצא בייצור החל משנת 2014 כמעט ללא שינויים. הדור הבא (יחד עם סיטרואן C1) היה צפוי להשקה במרץ 2021 על בסיס פלטפורמה גלובלית חדשה, אולם למרבה הצער, התוכנית מבוטלת, לעת עתה.
מראה חיצוני
עם אורך בסך 3,47 מ' ורוחב בסך 1,62 מ', פיג'ו 108 לקח שיא חדש מבחינת הקומפקטיות. דרך אגב, המכונית היא לא רק קטנה, אלא גם קלה במיוחד, שוקלת 840 ק"ג בלבד. היא תוכננה בתור רכב עירוני אידיאלי ומבחינה אובייקטיבית, התקרבה מאוד לשלמות. הקטנטונת האיתנה נראית כמו מיני-שריונית מהפכנית, אך אשר ניחנת באלמנטים הטבועים בכל פיג'ו המעניקים לה אלגנטיות ושובבות בו-זמנית. למכונית גלגלים זעירים, חלונות קטנים, גריל פצפון, מכסה מנוע קצר, אולם הודות לפריסה המאוזנת היטב של כל החלקים, 108 אינה נראית מצחיקה, אלא להיפך, חיננית ומסוגננת.
חלל הפנים
פיג'ו 108 החדשה מאובזרת היטב, מה שחשוב מאוד עבור רכב עירוני שנאלץ להידחק בין בניינים רבי קומות, לעמוד בפקקים במשך שעות בין תאוצות קצרות ולחנות על פי עיקרון "סתכל יש מקום מאחורי השיח". במכונית יש מערכת כניסה ללא מפתח ברמת גימור בסיסית, זמינה מצלמה אחורית, מזגן אוטומטי, התנעה בכפתור, הפונקציות מרוכזות במסך מגע 5 או 7 אינץ' המשתף פעולה עם סמארטפונים.
הקטנה הזאת מציעה מרווח די מכובד בשביל מכונית מיני, בפנים נכללים מספר מקומות לאחסון חפצים. תא הכפפות כולל מכסה וגדול מספיק עבור בקבוק בגודל ליטר וכיסי הדלת יכולים להכיל בקבוק 500 מ"ל. כמו כן, למכונית הקומפקטית תא מטען גדול יחסית, 196 ליטר, רק ללא הגלגל הרזרבי (והוא נכלל). העמסת המטען נעשית בצורה קלה, הודות לשפה הנמוכה, 77 ס"מ בלבד, ולרווח הרחב בין הכנפיים (1 מ'). את הנפח ההתחלתי, דרך אגב, אפשר להרחיב לכדי חלל עצום של 0,7 קוב על ידי קיפול המושבים האחוריים.
מנועים
פיג'ו 108 שנת 2021/2022 מצוידת במנועי 3 צילינדרים הבאים:
- מנוע 1.0 e-VTi 68 ותיבת 5 הילוכים ידנית, פליטת CO2 של 88 ג'/ק"מ;
- מנוע 1.0 VTi 68 ותיבת 5 הילוכים ידנית, פליטת CO2 של 95 ג'/ק"מ;
- מנוע 1.0 VTi 68 ותיבת 5 הילוכים אלקטרונית , 97 ג'/ק"מ;
- מנוע Puretech 1.2 VTi 82 ותיבת 5 הילוכים ידנית, 99 ג'/ק"מ;
המנועים אינם מציעים עוצמה רבה או מספקים תאוצה חדה, הם מיועדים אך ורק לתנאי תנועה עמוסים בתוך העיר, שלא יאפשרו לכם להאיץ, אלא ידרשו העברות הילוכים תכופות ושהיות ארוכות בפקקים.
בטיחות
להשתתף במרוצי הישרדות על פיג'ו 108, כמובן, לא מומלץ במיוחד, אבל בגבולות העיר ה-180 בטיחותית למופת. מבנה עמיד, חלוקת משקל מושלמת, סרחי עודף מקוצרים ורדיוס סיבוב של 4,8 מטר בלבד מאפשרים באפס יד להיכנס לכל פנייה ולהתגבר על מכשולים עירוניים. מבנה המכונית אפשרה למקם את מושב הנהג קדימה ככל האפשר ובכך לספק ראות כביש מצוינת.
הנהג והנוסעים מוגנים על ידי סט של שש כריות אשר נכללות כבר ברמת גימור הבסיסית: שתי כריות קדמיות (כרית הנוסע ניתנת לניתוק), שתי צדדיות מקדימה ושני וילונות המכסים את המושבים הקדמיים והאחוריים. ומכלול די מרשים של אופציות בטיחות פרוגרסיביות.