Peugeot 208 – מכונית מסוג סופרמיני קטגוריית B מאת יצרנית הרכב הצרפתית Peugeot שהינה חלק מקונצרן PSA. בשורת דגמי פיג'ו 208 מחליף את 207. מכירות של דגם 208 החלו בשנת 2012. הדור הראשון נמצא בייצור עד עתה (נכון לסוף 2020). החל משנת 2015 הופיעה גרסה מחודשת אחרי מתיחת פנים. הדור השני יצא לאור בשנת 2019. הדור הראשון של פיג'
פיג'ו 208 2019. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

פיג'ו 208. אריה גאוותן קטן.

פיג'ו 208 2019. מרכב, צורה. מיני 5 דלתות, 2 דור

Peugeot 208 – מכונית מסוג סופרמיני קטגוריית B מאת יצרנית הרכב הצרפתית Peugeot שהינה חלק מקונצרן PSA. בשורת דגמי פיג'ו 208 מחליף את 207. מכירות של דגם 208 החלו בשנת 2012. הדור הראשון נמצא בייצור עד עתה (נכון לסוף 2020). החל משנת 2015 הופיעה גרסה מחודשת אחרי מתיחת פנים. הדור השני יצא לאור בשנת 2019. הדור הראשון של פיג'ו 208 הוצע במרכבי האצ'בק 3 או 5 דלתות. הדור השני, עקב ביקוש נמוך עבור דגמי 3 דלתות, מיוצר במרכב האצ'בק 5 דלתות בלבד.

208 – דגם פיג'ו הפופולארי ביותר באירופה, רק בשנת 2018 נמכרו כ- 230 אלף יחידות. ועם יציאתו של הדור השני, אשר מוצע גם בגרסה חשמלית עם פוטנציאל לביקוש רחב אצל הקהל האירופאי, קונצרן PSA מקווה לעקוף את מתחריו בקטגוריית B – רנו Clio, פולקסווגן Polo ופורד Fiesta.

דור ראשון

הדור הראשון של פיג'ו 208 מתבוסס על פלטפורמת PSA PF1. בהשוואה לפיג'ו 207 דגם 208 נהיה קל יותר ומרווח יותר מבפנים. נפח תא המטען גם גדל במעט. כמו כן הגרסה הבסיסית של 208 כוללת צג מגע 7 אינץ' המשלב את פונקציות רדיו ומחשב הדרך. פיג'ו הינו המותג הראשון מקונצרן PSA אשר זכה לסביבת נהג חדשה i-Cockpit עם לוח מחוונים מעל ההגה המוקטן.

במבחני ריסוק Euro NCAP בשנת 2012 פיג'ו 208 הציג תוצאות מכובדות: בטיחות נוסע מבוגר – 88% ובטיחות אקטיבית 83%. על בסיס דגם 208 נוצרו מספר דגמים מעניינים. למשל, הוט-האצ' 208 GTi בהספק 200 כ"ס או אב טיפוס 208 T16 בעל 875 כ"ס אשר סייע לסבסטיאן לב לזכות במקום ראשון במרוץ פייקס פיק.

פיג'ו 208 החדש מציג רמת נוחות ובטיחות גבוהה יותר בהשוואה לדורות הקודמים. כמו כן, לדור השני של 208 נוסף מגוון מערכות עזר לנהג האופייניות לרכבים בקטגוריה יקרה יותר.

דור שני

האצ'בק פיג'ו 208 החדש יצא שווק לראשונה בשנת 2019. הדור השני יצא מתקדם, אקספרסיבי ואף די עתידני. 208 החדש בולט בהופעה האנרגטית שלו ומציע פורמט חדש של תצורת סביבת הנהג. זה מתגלה בדור החדש של PEUGEOT i-Cockpit המצויד בלוח מחוונים תלת-מימדי היושב גבוה. פיג'ו 208 שנת 2019/2020 יוצר על פלטפורמת CMP המודרנית של קונצרן PSA. הפלטפורמה מאפשרת לא רק להרחיב את ספקטרום המנועים המתאימים החל מבנזין או דיזל ועד לחשמל במטרה לשפר את היעילות של הרכב. פיג'ו 208 החדש מציג רמת נוחות ובטיחות גבוהה יותר בהשוואה לדורות הקודמים. כמו כן לדור השני של 208 נוסף מגוון מערכות עזר לנהג האופייניות לרכבים בקטגוריה יקרה יותר.

לדור השני מחוונים וירטואליים לגמרי צג המולטימדיה מותקן בנפרד, ועל הקונסולה – שורת מקשים מסורתיים. נכללת גם תצוגה עילית, ובלם היד מצטייד במנגנון סרוו. פיג'ו 208 החדש – הינו האצ'בק יותר "בוגר" וקצת יותר אגרסיבי בהשוואה לדור הקודם. את עיצובו הוא ירש מאחיו הגדולים דגמי 3008, 5008 ו- 508 ובפרט הגריל הייחודי, עיצוב פנסים בסגנון "טפרי אריה" ופס שחור המחבר בין הפנסים האחוריים. בקצה החרטום מופיע מספר הדגם, כמו בדגמים ההיסטוריים. עוד פרט שההאצ'בק העתיק מהקרוסאוברים אלו כנפיים מושחרות. מכונית זו בהחלט מושכת!