פיג'ו אקספרט הוא טנדר מסחרי רב פונקציונלי קומפקטי שמיוצר משנת 1985 בשלוש דורות. חלק ממשפחת דגמים שלמה, שכוללת סיטרואן ג'אמפי, פיאט סקודו ומאוחר יותר התווספו אליה דגמים נוספים. דגם אקספרט ודגמים מקבילים שלו פותחו בשת''פ בין Fiat Group לבין PSA Group (כיום מדובר על חלק מקבוצת Stellantis) ומיוצרים במפעל Sevel Nor
"המומחה" לפי פיג'ו
AUTOBOOM

"המומחה" לפי פיג'ו

"המומחה" לפי פיג'ו

פיג'ו אקספרט הוא טנדר מסחרי רב פונקציונלי קומפקטי שמיוצר משנת 1985 בשלוש דורות. חלק ממשפחת דגמים שלמה, שכוללת סיטרואן ג'אמפי, פיאט סקודו ומאוחר יותר התווספו אליה דגמים נוספים. דגם אקספרט ודגמים מקבילים שלו פותחו בשת''פ בין Fiat Group לבין PSA Group (כיום מדובר על חלק מקבוצת Stellantis) ומיוצרים במפעל Sevel Nord המשותף, שנפתח בשנת 1994. רכב דינמי ועם יכולת תמרון גבוהה, עם מימדים אופטימליים ונפח תא מטען מרשים יהפוך לעוזר הכרחי להובלת מטענים בעיר - מומחה אמיתי בתחום שלו לפי Peugeot.

דור ראשון

הסיפור התחיל ביוני בשנת 1995, כשסיטרואן יצרה את דגם ג'אמפי שלה (בשם דיספץ' בשווקים דוברי אנגלית). אחרי זה, ביולי של שנת 1995 פיג'ו הציגה את הדגם הזהה אקספרט. הוא היה עותק מלא, כי הטנדרים היו זהים אחד לשני גם מבחינה טכנית וגם מבחינה חיצונית. שני הדגמים קיבלו אבזור טכני ומבנה של מרכב זהים לוואנים אירופאים (סיטרואן אוושן, פיג'ו 806 וכו'). הדגמים הצרפתיים צוידו במנועיםו זהים: מנועי בנזין בנפח מ-1.6 עד 2 ליטר או מנועי דיזל בנפח מ-1.9 עד 2 ליטר. כל הדגמים של המשפחה עברו מתיחת פנים במרץ של שנת 2004.

דור שני

הופיע לראשונה בשנת 2007. ושוב לכל הדגמים המקבילים עיצוב ומבנה זהים זה לזה עם שינויים קלים ברמת הגימור של תא הנוסעים בין הדגמים. הרכבים הפכו למרווחים יותר, מבחר המנועים שלהם כלל ארבעה מנועי דיזל ומנוע בנזין אחד. גרסת הדור השני עברה עדכון קל בפברואר של שנת 2012. ביולי שנת 2013 Toyota הצטרפה לאירופאים והתחילה למכור את גרסת הטנדר משלה תחת השם פרו-אייס.

דור שלישי

הוצג בדצמבר של שנת 2015 ומיוצר עד היום (נתונים לשנת 2022). Citroën, Peugeot ו-Toyota מתאחדות שוב. גרסת הנוסעים של אקספרט הצרפתי נושאת שם פיג'ו טרוולר, גרסת המשאית נראית בשם אקספרט המקורי. בשנת 2019 הציגה Peugeot את גרסת e-Expert החשמלית של הדגם, שמגיעה עם שני סוגי סוללה: סוללה עם קיבולת 50 קילוואט (טווח הנסיעה המרבי שלה לפי WLTP בסביבות 213 - 225 ק''מ) או סוללה עם קיבולת 75 קילוואט שמאריכה טווח הנסיעה המרבי ל-317 - 322 ק''מ. גרסת הנוסעים החשמלית של טרוולר נוספה ביוני של שנת 2020 וצוידה באותן סוללות.

בנוסף בשנת 2019 הופיעו גרסאות בעלות הנעה כפולה, המצוידות בתיבת הילוכים Dangel מתוצרת חברה צרפתית, היו להן מתלים מחוזקים ,מרווח גחון מוגדל וציר אחורי משתלב בצימוד צמיג. בשנת 2021 במספר שווקים הופיעו גרסאות עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית יפנית בשם Aisin ועם גג גבוה. הדבר מאפשר לבנות על בסיס הגרסה רכבים מיוחדים שונים.

אתם הבעלים של עסק קטן וזקוקים לרכב מהסגמנט. מה תהיה הבחירה שלך?
6 קולות