טנדר GMC סיירה HD. דור 4, מתיחת פנים שנת 2023
הטנדר GMC סיירה HD הוא רכב משא כבד אמיתי בגודל מלא המיוצר על-ידי המותג GMC שנמצא בבעלות התאגיד ג'נרל מוטורס. הטנדר "הכבד" הופיע בשנת 2019, זמן קצר לאחר יציאת הדור הרביעי של סיירה. משמעותה של התוספת HD היא Heavy Duty, כלומר "עומס כבד". סיירה הכבדה שהפכה לגדולה עוד יותר, נחשבת לטנדר בעל המחיר והסטטוס הגבוהים ביותר בפלח הכבד, מבחינה טכנית זהו הדגם המקביל של שברולט סילברדו HD. לאחר 3,5 שנים משפחת GMC סיירה HD סוף-סוף עברה מתיחת פנים. השינויים בעיצוב החיצוני הם לא משמעותיים, אבל חלל הפנים והמפרט האלקטרוני הם חדשים לחלוטין. מנוע טורבו דיזל Duramax בנפח 6,7 ליטר, תיבת 6 הילוכים הישנה הוחלפה בתיבת 10 הילוכים חדשה יותר וכושר הגרירה שופר. GMC סיירה JD תצא לשוק האמריקאי ברבעון הראשון של 2023. בינתיים הטנדר לא משווק רשמית בישראל ובכל זאת יש לו לא מעט מעריצים והיבוא שלו מתבצע בהצלחה.
לפי תוצאות שנת 2021 היקף המכירות של GMC סיירה ירד ב-1,6% (ל-248,924 יחידות). בשנת 2022 המשאית שוב חוותה ירידה: במהלך 6 החודשים הראשונים נרכשו 118,938 יחידות, מה שנמוך ב-14,1% בהשוואה לחודשי ינואר-יוני שנת 2021. בארה"ב כיום הדגמים שלפני העדכון של הטנדר מוצעים במחיר מ-40,200 דולר, בעוד שהטנדר הכבד ביותר עם מנוע דיזל ברמת הגימור Denali יעלה לפחות 85 אלף.
עיצוב חיצוני
מבחוץ קל לזהות את GMC סיירה HD שנת 2023/2024 המעודכנת לפי הפגושים החדשים, הפנסים השונים עם קטעי איתות בצקוות הגריל והפנסים האחוריים בעיצוב חדש. האיתותים כעת זורמים. הגריל הפך לגדול ולמסיבי יותר, אבל כמקודם עיצוב השבכה משתנה בהתאם לרמת הגימור (Pro, SLE, SLT, AT4, Denali ו-Denali Ultimate החדשה). בנוסף לכך, שונה העיצוב של הגלגלים. ההיצע של צבעי המרכב הורחב בשישה גוונים מתכתיים חדשים. כמו מקודם מוצעות שלוש תצורות קבינה: חד-קבינה Regular Cab, קבינה וחצי Extended Cab ודו-קבינה Crew Cab (רמות הגימור העשירות Denali ו-Denali Ultimate זמינות רק בגרסת Crew Cab הגדולה ביותר).
חלל הפנים
גרסת הכניסה Pro נותרה זהה. אך כבר החל מרמת הגימור SLE מקבלים תא נוסעים חדש. על הפאנל הקדמי מיושמת פריסה אופקית במקום אנכית: המקשים והבקרים מסודרים בשורות. מערכת המדיה קיבלה מסך רחב בגודל 13,4 אינץ' המופנה קלות לנהג. המולטימדיה תומכת ב-Android Auto ו-Apple CarPlay וכוללת שירותי גוגל. המסך מסוגל "להתפצל לשניים": במקרה כזה בחלק השמאלי תוצג מערכת הניווט ומימין השליטה בשמע. על הטונל המרכזי ממוקם מטען אלחוטי למכשירים. מותקן לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12,3 אינץ'. נשמר צג תצוגה עילית בגודל 15 אינץ'.
המערכות האלקטרוניות עברו שדרוג גם הן: בתוך המראה הפנימית מובנית מצלמה אחורית שמסוגלת לראות "דרך" הנגרר (אופציה), שוכללו מערכות ניטור השטחים המתים (סריקת המרחב, בין היתר, מסביב לנגרר) וזיהוי הולכי הרגל. בקרת השיוט האדפטיבית קיבלה מצב פעולה נפרד עם נגרר, היא לוקחת בחשבון את משקל רכבת הכביש ובולמת מראש בזמן גרירה. הופיעה רמת הגימור הבכירה Denali Ultimate: כרום כהה, ג'נטים 20 אינץ', מדרגות נשלפות ומערכת שמע Kicker המובנית לתוך הדופן האחורית; בתא הנוסעים: ריפוד בעור יקר וזמש, עיטור מעץ טבעי ולוחיות עם שם של רמת הגימור.
יחידת כוח
מנוע הבנזין Vortec V8 בנפח 6,6 ליטר המפיק 407 כ"ס ו-629Nm לא השתנה, אבל מנוע טורבו דיזל Duramax V8 בנפח 6,6 ליטר עבר שדרוג, כעת הוא מפיק 477 כ"ס -1,322Nm במקום 451 כ"ס ו-1,234Nm. לשני המנועים כעת משודכת תיבת 10 הילוכים אוטומטית מאת Allison שהותקנה קודם לכן רק בגרסאות הדיזל. מערכת ההנעה של GMC סיירה HD שנת 2023/2024 היא אחורית או כפולה.
כושר ההעמסה
עם חבילת Max Tow Package הטנדר GMC סיירה HD 2500 מסוגל לגרור 9,934 ק"ג, זוהי התוצאה הגבוהה ביותר בקטגוריה. עם הופעתו של מנוע הדיזל המשודרג משקל הנגרר המרבי גדל מ-8,4 ל-10,2 טון. גרסת 3500 HD שעבורה ניתן להזמין גלגלים אחוריים כפולים יכולה לשאת עד 3,3 טון ולגרור עד 16,3 טון.