RAM 1500 TRX – טנדר גדול בעל שלדת סולם מבית תאגיד Stellantis NV (החל משנת 2021, FCA לשעבר), מורכב על בסיס הדור הרביעי של RAM 1500 המוצלח במיוחד, שפותח על ידי חברת דודג'. נכון לשנת 2021 בשוק ניתן לרכוש את הדור הראשון לטנדר בדגם שנת 2020.
ראם 1500 TRX ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 1 דור
AUTOBOOM

טנדר RAM 1500 TRX. דור 1 (2020)

ראם 1500 TRX ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 1 דור

RAM 1500 TRX – טנדר גדול בעל שלדת סולם מבית תאגיד Stellantis NV (החל משנת 2021, FCA לשעבר), מורכב על בסיס הדור הרביעי של RAM 1500 המוצלח במיוחד, שפותח על ידי חברת דודג'. נכון לשנת 2021 בשוק ניתן לרכוש את הדור הראשון לטנדר בדגם שנת 2020.

מלחמת הדינוזאורים

ראם "טי-רקס" – התגובה של מותג RAM על פורד ראפטור – דגם שטח גדול שבאמצעותו פורד אתגרה את כל מתחריה. בשמו של RAM מיושם משחק מילים המסמן שטי-רקס העצום (טירנוזאורוס) יכול להיזון מרפטורים קטנים (ולוצירפטור). טי-רקס – הגרסה הקיצונית ביותר של RAM מן הקיימות, שבה התכונות האופייניות למותג מגיעות לשיאן, ומבחינות מסוימות אפילו עד אבסורד.

מנועים ושאסי

המנוע הראשי של הטי-רקס בהנעה כפולה הינו V8 בנפח 6,2 ליטר המפיק 702 כ"ס הפועל יחד עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית. מרווח הגחון משיג 28 מ"מ, כושר העמסה עומד על 594 ק"ג, וכושר הגרירה – עד 3674,5 ק"ג. מדדים אלו נמוכים ממספר דגמי RAM (אולם טובים מאלה של רפטור), מאחר והדבר החשוב ביותר בטי-רקס – מהירות והתנהגות כביש.

דווקא בשל שכלול המנועים ושינויים ביחידות אחרות הקשורים לכך את ראם 1500 TRX בדגם שנת 2020 הצטרכו לסווג תחת קטגורייה נפרדת, ולכן, על אף שהטנדר נשאר בעצם ראם 1500 הוא נחשב לדור הראשון של סוג רכב חדש.

ראם 1500 טי-רקס מסוגל לזנק עד 100 קמ"ש תוך 4,5 שניות.

בכדי לספק עוצמה של 702 כ"ס היה צורך לכוונן מחדש את מנוע Hemi V8 בעל מגדש אשר פותח מלכתחילה על ידי Chrysler עבור דגמי מכוניות שרירים משודרגים מאת קרייזלר: דודג' ופלימות'. בהתאם, היה צריך לפתח מתלים חדשים ובולמי אוויר אדפטיביים שאינם מותקנים באף אחד מדגמי RAM.

למרות השדרוגים, ראם לא הצליח לעלות על רפטור בעת נהיגת שטח (התברר כי הוא כבד מדי), אך בהחלט מאפיל על מתחרו במהלך שיוט על כבישים שטוחים למרחקים גדולים – טנדר דמוי-קופסה המאסיבי במשקל מעל 2880 ק"ג מסוגל לעקוף אפילו את פורד מוסטנג. קשה לדמיין זאת, אבל ראם 1500 טי-רקס מסוגל לזנק ל- 100 קמ"ש תוך 4,5 שניות. בכדי לספק יכולות אלו הוא צויד בצמיגי 35 אינץ', בשאסי מחוזק ובמגביה שלדה 2 אינץ'.

מבחוץ ומבפנים

בראם 1500 TRX שנת 2020/2021 החברה השקיעה את כל יכולותיה ביצירת טנדרים עוצמתיים, אך פחות תשומת לב הוקדשה לעיצוב, כך שבסופו של דבר התקבל אותו RAM רק גדול יותר (רחב ב- 20 ס"מ מראם 1500 שנת 2018 הסטנדרטי), בעיצוב נפוח ומגושם ללא כל סימן של אלגנטיות. אולם כל מה שצריך נותר במקומו – גריל עצום, פגוש ענק, מכסה מנוע קמור ומאסיבי כמו אצל משאית.

עיצוב הפנים של הטי-רקס הינו יוקרתי, בעיקרון זהו רכב מסגמנט פרימיום. תא הנוסעים עמוס באופציות נוספות, במכשירי בידור-ידע ומכיל חומרי גימור איכותיים.

הטנדר בעל שליטת התנעה מרחוק וגישה בזמן אמת לנתוני ביצועי במנוע דרך צג 12 אינץ'. ישנו היגוי אחורי – שימוש בידית על לוח המחוונים מכוון את הגה הטנדר לכיוון שיפנה את הנגרר למקום הרצוי. בבסיס – מראה פנימית דיגיטלית, תצוגה עילית על השמשה הקדמית, סאנרוף כפול, מערכת שמע בת 19 רמקולים.

בטיחות

RAM 1500 TRX החדש מצויד בחבילה מקיפה של אופציות בטיחות, בין היתר גם פונקציות מתקדמות – בקרת שיוט אדפטיבית (מתאימה את המהירות על מנת לשמור על מרחק קבוע עד לרכב מלפנים), מערכת מצלמות היקפיות (ניתן לראות את הרכב והסביבה כביכול מלמעלה בתנאי חנייה צפופה), סיוע שמירה על נתיב (מפנה את ה- RAM חזרה לנתיב כאשר הוא מתחיל לחרוג ממנו).

עם זאת, ראוי לציין כי הטי-רקס החדש ייכנס לייצור סדרתי בשנת 2021, ולכן עוד לא עבר מבחני ריסוק של המרכז הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) או המכון לבטיחות בדרכים של חברות ביטוח (IIHS).

אז מי ניצח בקרב הדינוזאורים?
34 קולות