RAM 2500 – טנדר מחסר-נוסעים גדול מבית התאגיד Stellantis NV (Fiat Chrysler Automobiles לשעבר) המחזיק במותג RAM. מהווה רכב בעל שלדת סולם והנעה כפולה. מיוצר בגרסת דו-קבינה. נכון לשנת 2021 ניתן לרכוש את הדור החמישי לטנדר בדגם שנת 2019.
ראם 2500 ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 5 דור
AUTOBOOM

טנדר RAM 2500. דור 5 (2019)

ראם 2500 ‏2020. מרכב, צורה. טנדר תא כפול, 5 דור

RAM 2500 – טנדר מחסר-נוסעים גדול מבית התאגיד Stellantis NV (Fiat Chrysler Automobiles לשעבר) המחזיק במותג RAM. מהווה רכב בעל שלדת סולם והנעה כפולה. מיוצר בגרסת דו-קבינה. נכון לשנת 2021 ניתן לרכוש את הדור החמישי לטנדר בדגם שנת 2019.

הדור החמישי של ראם 2500 הינו עדיין טנדר גדול במיוחד, גבוה עד כדי כך שנחוצים כאן מדרכים בכדי לטפס למושבי הנהג והנוסעים, ושמר על משקלו מעל שני טון. הטנדר מצויד במספר רב של פונקציות ואופציות חדשות המאפשרות לנטרל את מימדי ועוצמת הרכב בעת נהיגה.

מנועים ושאסי

שלדת הסולם של 2500 החדש מורכבת ב- 98,5% מפלדת חוזק גבוה, בסיס השלדה עבר הידרופורמציה להגברת הקשיחות. את הרכות והיציבות בעת נסיעה מספקים בולמי זעזועים אשר מתכווננים באופן אוטומטי בהתאם למשטח הדרך וקפיצי סליל בכל ארבע הפינות.

ראם 2500 שנת 2019/2020 יכול להצטייד במתלי אוויר שמחליפים את קפיצי סליל האחוריים בכריות אוויר. חידוש נוסף – מערכת הבלמים שבה השתמשו ברוטורים 14 אינץ' ובקליפרים שתי בכונות.

המנוע הבסיסי היה 8 ציל' בנזין בנפח 6,4 ליטר המפיק 410 כ"ס. הוא בעל פונקציית השבתת צילינדרים בעת עומס נמוך לחסכון דלק. למנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית. הגרסה הבסיסית של הטנדר מסוגלת לגרור 15,921 ק"ג.

כמו כן זמין טורבו-דיזל 6,7 ליטר Cummins inline-6 בהספק עד 400 כ"ס ,בהתאם לגרסה, המלווה על ידי תיבת 6 הילוכים אוטומטית.

אופציות מיוחדות

RAM 2500 החדש מצויד באופציות המספקות לטנדר כושר תמרון גבוה: בקרת שיוט אדפטיבית, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמה היקפית 360°. בהתחשב בעובדה עד כמה קשה להחנות טנדר כה גדול, שתי האחרונות הינן שימושיות במיוחד.

מאפייני מבנה ייחודיים ואופציות מתקדמות מאפשרות לנפיל כזה להיכנס כמעט לכל חנייה, על אף מימדיו המאסיביים.

ראם 2500 – טנדר כבד היחיד בסגמנט המציע פונקציות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מניעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, ומערכת בלימת חירום אוטומטית תואמת לנגרר בכל רמת גימור.

פיתוח ייחודי נוסף – ברקס מובנה של אגזוז המאפשר לנהג לבחור מהירות פליטה רצויה, בעת לחיצה על הבלם – המערכת שומרת על המהירות שנקבעה עד שהנהג יחזור לשליטה בלחיצה נוספת על הדוושה.

מאפייני מבנה ייחודיים ואופציות פרוגרסיביות מאפשרות לנפיל כזה להיכנס כמעט לכל חנייה, על אף מימדיו המאסיביים.

גרסאות

ראם 2500 שנת 2020/2021 מוצע ברמות גימור הבאות: Tradesman, Big Horn (Lone Star), SLT, Laramie, Power Wagon, Laramie Longhorn ו- Limited עם שתי אפשרויות מנוע יחד עם שלוש תיבות הילוכים, שלושה סוגי קבינה, שני אורכי רצפה, שתי מערכות הנעה, ושפע חבילות אופציונאליות מעבר לכך.

  • Power Wagon – גרסת שטח מיוחדת המצוידת בגלגלי אלומיניום 17 אינץ', כננת בפגוש הקדמי, נעילה קדמית ואחורית, מתלים מורמים ומייצב רוחבי אלקטרוני מתנתק לתמרון בכביש.
  • Laramie Longhorn – אחת מגרסאות היוקרה, כאן נכללים מערכת שמע בת 17 רמקולים, מערכת אינפוטיינמנט בעלת צג 12 אינץ', מדרכים חשמליים, מתלי אוויר אחוריים, סאנרוף חשמלי, מערכות בטיחות אקטיבית, גימור נוחות מוגברת של תא הנוסעים, חימום מושבים קדמיים ואחוריים וקירור מושבים קדמיים.
  • Tradesman – מיועדת לעבודה, מציעה בודי קיט הולם, גלגלי פלדה וכושר גרירה מרבי. זהו טנדר לשימוש בתנאים קשים, עם זאת, רמת הרעש מבחוץ ומבפנים הופחתה מהותית הודות לנטרול רעשים אקטיבי, מכשירי אנטי-רטט וזכוכית אקוסטית.
  • Big Horn (נמכר תחת השם Lone Star בטקסס) – גרסה ברמה גבוה יותר, בעלת פגושים וג'נטים בגימור כרום. מצוידת במראות חשמל, בקרת בלמים מובנית, חישוקי 18 אינץ', פגושים וידיות דלת בגימור כרום, מסך מגע 8,4 אינץ' של מערכת אינפוטיינמנט עם ניווט מובנה ותמיכת אפל קארפליי ואנדרויד אוטו, חיישני חנייה, חימום מושבים קדמיים והגה, פנסי LED.

בטיחות

2500 – ראם הראשון שבו הותקנו מערכות בטיחות מתקדמות, כגון התרעה על התנגשות חזיתית (FCW), בלימת חירום אוטומטית (AEB), ניטור שטחים מתים (BSW) והתרעת תנועה חוצה מצדדים ומאחור. בנוסף, הטנדר כולל שש כריות אוויר, בקרת יציבות, בקרת משיכה ו- ABS. דירוג רמת הבטיחות של ראם 2500 מאת המרכז הלאומי לבטיחות בדרכים (NHTSA) – חמישה כוכבים.

איזו רמת גימור של ראם 2500 היית בוחר/ת?
4 קולות