פרדיננד פורשה אמר פעם: "חיפשתי ולא מצאתי את מכונית חלומותיי ... אז החלטתי לבנות אחת בעצמי". כך נולדו מכוניות המרוץ של Porsche הן אגדיות ובאיכות אגדית לא פחות. יותר משני שליש מכלל רכבי Porsche שיצרו בעבר עדיין משייטות על הכבישים בעולם. מה עוד ניתן להוסיף? :) מכוניות Porsche הוכרו לא רק כאמינות ביותר בעולם, אלא גם בעלו
פורשה ספיידר 918 ‏2010. מרכב, צורה. רודסטר, 1 דור
AUTOBOOM

פורשה-מכונית מהחלומות

פורשה ספיידר 918 ‏2010. מרכב, צורה. רודסטר, 1 דור

פרדיננד פורשה אמר פעם: "חיפשתי ולא מצאתי את מכונית חלומותיי ... אז החלטתי לבנות אחת בעצמי". כך נולדו מכוניות המרוץ של Porsche הן אגדיות ובאיכות אגדית לא פחות. יותר משני שליש מכלל רכבי Porsche שיצרו בעבר עדיין משייטות על הכבישים בעולם. מה עוד ניתן להוסיף? :) מכוניות Porsche הוכרו לא רק כאמינות ביותר בעולם, אלא גם בעלות התשואה הגבוהה ביותר. לדברי מומחים, אם סופרים את הרווחים מכלל מכונית שנמכרו, Porsche היא חברת הרכב בעלת התשואה הגבוהה ביותר בעולם. שיא הרווח נרשם בשנת 2010, כאשר ההכנסות של החברה הגיעו ל- 7.79 מיליארד דולר! בנוסף, מכוניות Porsche ניצחו למעלה מ-28,000 מרוצים עולמיים במגוון קטגוריות! אף חברת רכב אחרת בעולם לא יכולה להתהדר בהצלחה שכזו. מרבית ניצחונות במרוצים הגיעו מדגמי Porsche המקוריים ביותר. כן, כמעט כל דגמי המרוצים, כמו 911 GT3 ו-Carrera GT, מיוצרים בייצור סדרתי. אז כשאתה קונה Porsche אתה ממש קונה אגדת מרוצים!

בסרטון: פורשה

מותג הרכב הגרמני Porsche מיוצר על ידי חברת " Dr. Ing. h. c. F. Porsche Aktiengesellschaft ". חברה זו נוסדה על ידי פרדיננד פורשה בשנת 1931, והיא עדיין נשלטת על ידי משפחתו כיום! הייצור העיקרי מרוכז בעיר שטוטגרט הגרמנית. החברה מייצרת מכוניות ספורט ורכבי שטח יוקרתיים. אבל לא רק! כמו כן גם משקפי שמש, בגדים, עטים, שעונים מבית פורשה כבר לא מפתיעים אף אחד. הַפתָעָה? פורשה מיצרת גם נרגילות בעלות של 2,000 דולר לאחת! :)

מכוניות Porsche ניצחו למעלה מ-28,000 מרוצים עולמיים במגוון קטגוריות! אף חברת רכב אחרת בעולם לא יכולה להתהדר בהצלחה שכזו. מרבית ניצחונות במרוצים הגיעו מדגמי Porsche המקוריים ביותר.

קצת היסטוריה

בעל המניות הגדול בחברה, לאחר משפחת פורשה, הוא הקונצרן הגרמני VAG, שבבעלותה המותגים Volkswagen, Audi, Seat, Lamborghini, Bentley, Bugatti, Scania, Škoda, Ducati, MAN AG ו -49.9% ממניות Porsche. לכן, הייצורPorsche הוא ברובו בשיתוף פעולה עם Volkswagen. שיתוף פעולה היסטורי זה החל בכך שפרדיננד פורשה, אחד מבוני הרכב המפורסמים ביותר, מהנדס מבריק ומייסד החברה יצר את המכונית הפופולרית ביותר של המאה ה-20 - "Volkswagen Beetle". בשנת 1934 הייתה זו Porsche שקיבלה פקודה מממשלת גרמניה לפתח מכונית עממית המתאימה לכולם. "החיפושית" המפורסמת שנוצרה על ידי פרדיננד פורשה, נקראו במקור KdF – בקיצור מגרמנית " Kraft durch Freude" - "כוח באמצעות שמחה". כל מכונית כזו הייתה צריכה לעלות 990 מארק בלבד. ההנחה הייתה כי כל פועל גרמני, שיחסוך 5 מארק בחודש, בעוד 3 שנים ו-8 חודשים יוכל למצוא את עצמו מאחורי ההגה של Volkswagen משלו. אבל נשמתו של פורשה נמשכה תמיד למכוניות ספורט ...

עוד בשנת 1900 ייצרה Porsche את מכונית המרוץ החשמלית הראשונה בעלת הנעת כל ארבעת הגלגלים, היה בה מנוע חשמלי וגם מנוע בנזין. זו הייתה מכונית היברידית הראשונה בעולם! נראה שמכוניות היברידיות נראות גם כיום כאורחות מהעתיד, אפשר להבין את גאונותו של פורשה וכיצד היא הקדימה את זמנה. בשנת 1910, במרוץ הנסיך היינריך מפרוסיה, מכוניות מרוץ שייצרו Porsche לא הותירו ליריבים הזדמנות לניצחון! בכל שלושת המקומות הראשונים זכו מכוניות Porsche. אגב, פרדיננד עצמו נהג באחד מהם. פורשה פשוט אהב מרוצים!

זו הסיבה שבמכוניות Porsche מפתח ההצתה נמצאה תמיד משמאל לגלגל ההגה. מדוע? הסיבה לכך היא שבמרוץ 24 השעות המפורסם של לה-מאן, נהגים היו צריכים לרוץ תחילה למכוניותיהם, לקפוץ לתוכם ולהתחיל לנוע במהירות האפשרית. יתר על כן, גם הזמן בו רץ הנהג לרכב ויצא לדרך נספר. לכן, פורשה בחר לשים את מפתח ההצתה מצד שמאל, מה שהבטיח לנהג המרוצים התחלה מהירה יותר, והפך אותו למוביל בכל המרוץ.

במכוניות Porsche מפתח ההצתה נמצאה תמיד משמאל לגלגל ההגה. מדוע? הסיבה לכך היא שבמרוץ 24 השעות המפורסם של לה-מאן, נהגים היו צריכים לרוץ תחילה למכוניותיהם, לקפוץ לתוכם ולהתחיל לנוע במהירות האפשרית.

בשנת 1948 נולד הדגם 356 של Porsche, הוא היה הראשון שקיבל רשמית את שמה של Porsche. כעבור חודש בלבד, המכונית תפסה את המקום הראשון במרוצי המכוניות. יתרה מזאת, המכונית האגדית הזו עם האווירודינמיקה המדהימה נבנתה על בסיסה של ... Volkswagen Beetle! לחיפושית היה מנוע עם 4 צילינדרים מקורר באוויר, מתלה ותיבת הילוכים ייחודית. כעת נעשים העתקים רבים של ה- 356 האגדית, אך הדגמים המקוריים הם מציאה אמתית לאספנים. כמה מהדגמים הנדירים יותר, דוגמת Carrera Speedster, נמכרים כעת בכמה מאות אלפי דולרים.

איך הופיע לוגו החברה?

בשנת 1952 נכנסה Porsche לשוק האמריקאי. שם, באופן בלתי צפוי, הופיע לראשונה הלוגו של Porsche. פרי פורשה, בנו של מייסד החברה, הגיע לניו יורק. בארוחת ערב עם מקס הופמן, היבואן הראשון של Porsche באמריקה, הוא לקח וצייר סמל על מפית :) מקס הופמן שאל אותו :"מדוע לכל המותגים המפורסמים בעולם יש לוגו או סמל ואילו ל Porsche אין?". פורשה נטל מפית נייר וצייר עליה משהו למשך מספר דקות. לאחר מכן הוא שאל: "האם זה נראה כמו סמל?" ... על המפית היה ציור של סוס גידול, שכל נהג בעולם מכיר כעת ודמות זו מתנוססת על כל מכונית של Porsche.

למעשה, הפסים השחורים והאדומים הינם חלק מהסמלה של מדינת וירטמברג הגרמנית, שבירתה העיר שטוטגרט, עיר הולדתה של Porsche. הסטליון(סוס דוהר)המתנשא על מכסה המנוע נלקח מסמלה של העיר עצמה ומשמש תזכורת לכך ששטוטגרט הוקמה כחוות סוסים עוד בשנת 950. ולכן, לפרי פורשה נראה מאוד סמלי שמכוניותיו חסרות המעצורים, העוצמתיות ואוהבות החופש ישאו סמל של סוס גדול המאתר את מכסה המנוע. כך הופיע הסוס והסמל האגדי הזה :) ההצלחה של Porsche בארצות הברית הפכה לפנומנלית כאשר דן גורני הפך לאמריקאי הראשון שניצח במרוץFormula-1 בשנת 1961 יחד עם Porsche!

בשנת 1953 צצו אגדות נוספת ... Porsche 550 Spyder הוצגה לראשונה בתערוכת הרכב של פריז. קלת משקל, קטנה, זריזה, מצוידת במנוע גל זיזים 4 פעימות, היא הפכה לסלבריטאית כמעט מיד!

911 האגדי

לבסוף, בשנת 1963, Porsche 911 המיתולוגית הוצגה לקהל בתערוכת הרכב של פרנקפורט, רק שזה לא היה 911 שעשה היסטוריה, אלא גם 901 ... העניין הוא שדגמים שיש בהם שילוב של 3 ספרות עם אפס באמצע באותה העת כבר שמרה לעצמה Peugeot. כך שהיה צורך לשנות את שמם של הדגמים ... ככה גילה כל העולם על Porsche 911 . החברה יצרה כ- 19 סדרות שונות של מכונית אגדית זו. כיום אנו רואים את Porsche 911 כקלאסיקה. אך אז כשרכב זה יצא לאור העולם ... העיצוב ספורטיבי סופר-מודרני ממש הפך את עולם הרכב! העיצוב נעשה על ידי פורשה בעצמו. :)

פרדיננד אלכסנדר "בוצה" פורשה היה בנם הבכור של פרי פורשה ונכדו של מייסד החברה, פרדיננד. למשפחת פורשה הייתה אהבה בלתי מוסברת לשם פרדיננד :) בנו של המהנדס המבריק פרדיננד פורשה קיבל גם את השם פרדיננד. עם זאת, הילד ירש לא רק את השם, אלא גם את הכישרון של אביו: כל העולם מכיר את פרי כמעצב מעולה. הכישרון במשפחה עבר בירושה ונראה בבירור בקו העיצוב הגברי. כל בני משפחת פורשה השיגו את ההצלחות הבולטות הראשונות שלהם בגיל צעיר. כך בנו של פרי פורשה, פרדיננד אלכסנדר פורשה, יצר את התרשים של 911 הייחודית, והאלמותית, כבר בגיל 24 בלבד.

הדגם המפורסם, הקלאסי והאגדי 911 נוצר על ידי נכדו של מייסד החברה-פרדיננד אלכסנדר פורשה, כשהיה רק בן 24.

שיא האבולוציה בכל שנות ה-911 היה גרסאות "המיליטנטיות" של Carrera RS 2.7 ו- Carrera RSR של תחילת שנות השבעים. אגב, עצם המלה "Carrera" הופיעה בשמן של גרסאות הספורט השונות של ה-356 כבר באמצע שנות החמישים, כך הונצח הניצחון במרוץ "קאררה פנמריקנה" בשנת 54', שאחריו המותג זכה לפופולריות רחבה בצפון אמריקה.

האגדה נולדה מחדש בתערוכת הרכב של פריז ב-1974, שם הוצגה לראשונהPorsche 911 Turbo, תחת השם 930. עוצמה של 260 כ"ס, הפך את 911 זו לאחת המכוניות המהירות ביותר באותה תקופה.

Porsche 928 בעלת מנוע בנפח 4.5 ליטר 240 כ"ס. הפכה למכונית הספורט הראשונה (והיחידה!) שקיבלה את תואר מכונית השנה.

יחודיים וראשונים בכל

אגב,Porsche באופן מסורתי מובילה כמעט בכל דבר שהיא נוגעת בו:) גם בשמירה על איכות הסביבה ובמחזור חומרים. עוד בשנת 1973, החברה הוציאה את המכונית הראשונה עם גוף מתכת מגולוון, והוכיחה בבירור כי ניתן להאריך את חיי השירות של מכונית באופן משמעותי. מאז 1975 משתמשים בטכנולוגיות גוף מגולוון בכל רכבי פורשה. תעשיית הרכב העולמית עברה ליצור דומה רק עשור לאחר מכן.

Porsche 986 Boxster - רודסטר ספורט קומפקטי - הפך לפנים הבאות של המותג Porsche בשנות האלפיים. בעת עיצוב המראה שלו, המעצב הרם לאגאי ההולנדי(Harm Lagaay). לקח כבסיס להשראתו את אותם550 Spyder האגדי ו-356 Speedster. שמו של הדגם נוצר משתי מילים: boxer - כלומר מתאגרף ו roadster.

ובכן, זו אולי המכונית הכי לא שגרתית בתולדות המותג, היא הוצגה בשנת 2002. מדובר ברכב שטח " Cayenne" שפותח בשיתוף עם Volkswagen ובמובנים רבים דומה ל Volkswagen Touareg. למרות זאת Cayenne הפך מיד למוצר המבוקש ביותר של המותג Porsche. בשנת 2019 הציגה Porsche את דגמיCayenne Turbo Coupe ו-Cayenne Coupe החדשים. בעלות נפח מנוע של 550 כ"ס ו-340 כ"ס בהתאמה. אבל יש גם את Panamera S ואת Panamera Turbo עם כ"ס 400 ו 500 כ"ס בהתאמה, שהוצג לראשונה בשנחאי בשנת 2009 ...

רכב השטח Cayenne שפותח בשיתוף עם Volkswagen ובמובנים רבים דומה ל Volkswagen Touareg. למרות זאת Cayenne הפך מיד למוצר המבוקש ביותר של המותג Porsche.

אין שום זוטות או פשרות ביצירת יצירות מופת. הטון הייחודי של מנועי Porsche התופס את ליבו של כל חובב רכב. הרכב הנוצר במעבדת מחקר, שבה פועלת קבוצה מיוחדת העוסקת אך ורק בצליל המושלם של Porsche. מה שאנחנו שומעים מורכב מצלילים של רכיבים בודדים, שכל אחד מהם מכוון בקפידה. כדי להשיג את הצליל המושלם, Porsche משתמשת בטכנולוגיה העדכנית ביותר. כולל מצלמה אקוסטית המאפשרת לדמיין את רעש המכונית ולפרק אותו לרכיבים.

כך בזכות הגאונות ההנדסית ואומץ ליבו של מייסד החברה, בזכות החדשנות והגישה הלא שגרתית, חידושים טכניים מקוריים ואהבה אמתית למכוניות מרוץ וספורט, מכוניות Porsche מפורסמות כיום בכל העולם.