הדור השלישי של פורשה פאנאמרה: שלושה מסכים וריפוד "טבעוני"
הופעת הבכורה של הדור השלישי של פורשה פאנאמרה תתקיים ב-24 בנובמבר 2023. אבל כבר היום נודעו פרטים לגבי תא הנוסעים החדש. החלל הפנימי יקבל עיצוב בסגנון טייקן החשמלי ושלושה מסכים על הפאנל הקדמי. עור הוסר לחלוטין מאפשרויות הריפוד. מעתה, כל הריפוד יהיה "טבעוני".
פורשה פנאנאמרה במרכב ליפטבק מיוצר משנת 2009, הדור השני הופיע ב-2016, ושנה לאחר מכן הושקה גרסת Sport Turismo במרכב סטיישן. בשנת 2020 פאנאמרה עברה מתיחת פנים. כעת היצרנית הגרמנית מכינה את הדגם להחלפת דור. המכונית כמעט מוכנה: המבחנים האחרונים הסתיימו, מערכות ההנעה נחשפו, ועכשיו הציגו את תא הנוסעים החדש.
כרגע לא ברור אם גרסת הספורט טוריסמו תישאר בדור החדש. מבחינת פופולריות, היא מפסידה באופן ניכר לליפטבק, וגם לא ראו אותה במבחנים. יותר מכך, היצרנית עצמה מציגה לעיתונאים את הדור השלישי אך ורק במרכב ליפטבק
לפי התמונות הרשמיות, פורשה פאנאמרה העתידית תלווה כמה פתרונות מפורשה טייקן החשמלי. לדור החדש יש מעט כפתורים פיזיים, רוב הפונקציות נשלטות דרך מסכי מערכת הבידור-ידע ולחצני המגע הממוקמים בקונסולה המרכזית.
על הפאנל הקדמי מותקנים שלושה מסכים: לוח מחוונים בגודל "12,6 ללא מגן שמש, מסך מגע למולטימדיה ומסך נפרד לנוסע הקדמי. לדברי פורשה, הממשק החדש מתמקד בנהג בצורה מרבית. לפיכך, השליטה במצבי הנהיגה, בהגדרות המחוונים ובתצוגה העילית (אופציה) הועברה להגה.
על הקונסולה המרכזית הותקן פאנל בקרת אקלים חדש המשלב מתגים פיזיים ולחצני מגע. בנוסף, המפתחים הצליחו להגדיל את תא האחסון לחפצים קטנים. כמה אלמנטים שגרתיים של תא הנוסעים נשארו באותו מקום, למשל, שעון Sport Chrono המסורתי בחלק העליון של הפאנל הקדמי.
לנוסעים מאחור סופק מסך נפרד שבאמצעותו ניתן לשלוט במערכת המולטימדיה ותאורת האווירה שהפכה מתקדמת יותר. תא הנוסעים מרופד בחומרים מודרניים ידידותיים לסביבה, עור טבעי הוסר לחלוטין מאפשרויות הגימור. המושבים האחוריים עוצבו מחדש וכעת הם נוחים יותר, מה שעוזר להפחית את עייפות הנוסעים במהלך נסיעות ארוכות.
באשר למערכות ההנעה של פאנאמרה 2024, כבר ידוע שבדור השלישי הליפטבק יצויד בתיבה רובוטית חדשה, הגרסאות ההיברידיות יהיו עוד יותר עוצמתיות, אך מנועי V6 ו-V8 יישמרו. המכונית תתבסס על שאסי נוקשה יותר. בגרסאות המחושמלות תופיע סוללה בעלת קיבולת מוגברת, מה שאמור להוביל להגברת טווח הנסיעה במצב חשמלי (כיום הוא 54 ק"מ).
הדור השלישי של 2023 יהיה האחרון עם מנוע בעירה פנימית! והרביעי, החשמלי לחלוטין, יופיע קרוב יותר ל-2030
בסך הכל יהיו 4 גרסאות פלאג-אין במקום 3 הנוכחיות, כאשר הגרסה החדשה תהיה החזקה ביותר בהיצע: הספק יחידת הכוח יהיה גבוה משמעותית מ-700 כ"ס ו-870Nm של הגרסה הבכירה הנוכחית Turbo S E-Hybrid. אבל בעצם, הדור החדש הוא רק שדרוג מקיף של הדור השני: לא בוצעו שינויים מהותיים בפלטפורמה.
פורשה פאנאמרה מוצעת בישראל במרכב ליפטבק עם מנועי בנזין בהספק מ-330 עד 480 כ"ס, בגרסאות היברידיות פאלג-אין (262, 560 ו-700 כ"ס) וכן במרכב סטיישן עם מנוע בנזין 480 כ"ס ובשתי גרסאות פלאג-אין עוצמתיות. את כל ההצעות ניתן לראות כאן.