הופעת הבכורה של הדור השלישי של פורשה פאנאמרה תתקיים ב-24 בנובמבר 2023. אבל כבר היום נודעו פרטים לגבי תא הנוסעים החדש. החלל הפנימי יקבל עיצוב בסגנון טייקן החשמלי ושלושה מסכים על הפאנל הקדמי. עור הוסר לחלוטין מאפשרויות הריפוד. מעתה, כל הריפוד יהיה "טבעוני".
הדור השלישי של פורשה פאנאמרה: שלושה מסכים וריפוד "טבעוני"
AUTOBOOM

הדור השלישי של פורשה פאנאמרה: שלושה מסכים וריפוד "טבעוני"

הדור השלישי של פורשה פאנאמרה: שלושה מסכים וריפוד "טבעוני"

הופעת הבכורה של הדור השלישי של פורשה פאנאמרה תתקיים ב-24 בנובמבר 2023. אבל כבר היום נודעו פרטים לגבי תא הנוסעים החדש. החלל הפנימי יקבל עיצוב בסגנון טייקן החשמלי ושלושה מסכים על הפאנל הקדמי. עור הוסר לחלוטין מאפשרויות הריפוד. מעתה, כל הריפוד יהיה "טבעוני".

פורשה פאנאמרה שנת 2016. ליפטבק, דור 2.

פורשה פנאנאמרה במרכב ליפטבק מיוצר משנת 2009, הדור השני הופיע ב-2016, ושנה לאחר מכן הושקה גרסת Sport Turismo במרכב סטיישן. בשנת 2020 פאנאמרה עברה מתיחת פנים. כעת היצרנית הגרמנית מכינה את הדגם להחלפת דור. המכונית כמעט מוכנה: המבחנים האחרונים הסתיימו, מערכות ההנעה נחשפו, ועכשיו הציגו את תא הנוסעים החדש.

פורשה פאנאמרה שנת 2016. סטיישן 5 דלתות, דור 2.

כרגע לא ברור אם גרסת הספורט טוריסמו תישאר בדור החדש. מבחינת פופולריות, היא מפסידה באופן ניכר לליפטבק, וגם לא ראו אותה במבחנים. יותר מכך, היצרנית עצמה מציגה לעיתונאים את הדור השלישי אך ורק במרכב ליפטבק

הערה
פורשה טייקן שנת 2019. סדאן, דור 1.

לפי התמונות הרשמיות, פורשה פאנאמרה העתידית תלווה כמה פתרונות מפורשה טייקן החשמלי. לדור החדש יש מעט כפתורים פיזיים, רוב הפונקציות נשלטות דרך מסכי מערכת הבידור-ידע ולחצני המגע הממוקמים בקונסולה המרכזית.

פורשה פנמרה ‏2023. לוח מחוונים. ליפטבק, 3 דור

על הפאנל הקדמי מותקנים שלושה מסכים: לוח מחוונים בגודל "12,6 ללא מגן שמש, מסך מגע למולטימדיה ומסך נפרד לנוסע הקדמי. לדברי פורשה, הממשק החדש מתמקד בנהג בצורה מרבית. לפיכך, השליטה במצבי הנהיגה, בהגדרות המחוונים ובתצוגה העילית (אופציה) הועברה להגה.

פורשה פנמרה ‏2023. מושבים קדמיים. ליפטבק, 3 דור

על הקונסולה המרכזית הותקן פאנל בקרת אקלים חדש המשלב מתגים פיזיים ולחצני מגע. בנוסף, המפתחים הצליחו להגדיל את תא האחסון לחפצים קטנים. כמה אלמנטים שגרתיים של תא הנוסעים נשארו באותו מקום, למשל, שעון Sport Chrono המסורתי בחלק העליון של הפאנל הקדמי.

פורשה פנמרה ‏2023. מושבים אחוריים. ליפטבק, 3 דור

לנוסעים מאחור סופק מסך נפרד שבאמצעותו ניתן לשלוט במערכת המולטימדיה ותאורת האווירה שהפכה מתקדמת יותר. תא הנוסעים מרופד בחומרים מודרניים ידידותיים לסביבה, עור טבעי הוסר לחלוטין מאפשרויות הגימור. המושבים האחוריים עוצבו מחדש וכעת הם נוחים יותר, מה שעוזר להפחית את עייפות הנוסעים במהלך נסיעות ארוכות.

פורשה פנמרה. מרכב, צורה.
המבחנים האחרונים הסתיימו, מערכות ההנעה נחשפו.

באשר למערכות ההנעה של פאנאמרה 2024, כבר ידוע שבדור השלישי הליפטבק יצויד בתיבה רובוטית חדשה, הגרסאות ההיברידיות יהיו עוד יותר עוצמתיות, אך מנועי V6 ו-V8 יישמרו. המכונית תתבסס על שאסי נוקשה יותר. בגרסאות המחושמלות תופיע סוללה בעלת קיבולת מוגברת, מה שאמור להוביל להגברת טווח הנסיעה במצב חשמלי (כיום הוא 54 ק"מ).

פורשה פנמרה. מרכב, צורה.

הדור השלישי של 2023 יהיה האחרון עם מנוע בעירה פנימית! והרביעי, החשמלי לחלוטין, יופיע קרוב יותר ל-2030

חשוב
פורשה פנמרה. מרכב, צורה.

בסך הכל יהיו 4 גרסאות פלאג-אין במקום 3 הנוכחיות, כאשר הגרסה החדשה תהיה החזקה ביותר בהיצע: הספק יחידת הכוח יהיה גבוה משמעותית מ-700 כ"ס ו-870Nm של הגרסה הבכירה הנוכחית Turbo S E-Hybrid. אבל בעצם, הדור החדש הוא רק שדרוג מקיף של הדור השני: לא בוצעו שינויים מהותיים בפלטפורמה.

פורשה פאנאמרה שנת 2020. ליפטבק, דור 2, שדרוג.

פורשה פאנאמרה מוצעת בישראל במרכב ליפטבק עם מנועי בנזין בהספק מ-330 עד 480 כ"ס, בגרסאות היברידיות פאלג-אין (262, 560 ו-700 כ"ס) וכן במרכב סטיישן עם מנוע בנזין 480 כ"ס ובשתי גרסאות פלאג-אין עוצמתיות. את כל ההצעות ניתן לראות כאן.

מי שקונה פורשה פאנאמרה הוא…
10 קולות