רנו טווינגו. מיני רקדנית
רנו טווינגו (Twingo) – מכונית סופרמיני קטגוריית A (סיווג אירופאי), נמצאת בייצור משנת 1992. על ידי שילוב של שמות הריקודים טוויסט, סווינג וטנגו הצרפתים קיבלו את השם – "טווינגו", קליט, אנרגטי. זהו האצ'בק, בדור הראשון והשני בעל 3 דלתות, מנוע קדמי והנעה קדמית. בדור השלישי – מדובר בהאצ'בק 5 דלתות עם מנוע אחורי והנעה אחורית. נציג טיפוסי של הג'ונגל האורבני – קטן, זריז, קליל, חסכוני, עמו בהחלט לא יהיו בעיות עם חניה. רנו טווינגו החדש נוצר על אותה פלטפורמה כמו ה"סמארט", הוא מורכב בלסובניה ונמכר באירופה במחיר החל מ- 10,900 יורו.
מכונית זו אינה מוצעת רשמית בשוק הישראלי, וחבל… הרי התבסס על ביקורות של בעלים מאושרים, אין לה שום בעיות בנוגע לאמינות. על כביש מהיר היא יציבה, החסכוניות ראויה לשבח, ותא המטען מסוגל לאחסן את כל התיקים והשקיות לאחר קניות בסופר. המכונית הקטנה והזריזה מאפשרת לחנות כמעט בכל פינה, וסרחי העודף יאפשרו לטפס על מדרכות עצומות ולחנות ברוורס ממש "לתוך" סף המדרכה. חלל הפנים נראה מעניין ומיוחד במינו. על אף המימדים הקומפקטיים, תא הנוסעים מציע מספיק מרווח עבור 4 אנשים, כולל נהג. נוסף על כך, רנו טווינגו קיבל ציון גבוה במבחני התרסקות.
דור ראשון
הפיתוח של רנו טווינגו התחיל עוד בשנות ה- 80. המשימה של המהנדסים הייתה לא פשוטה – ליצור מכונית זולה עוד יותר ממה שהיה מוצע בשוק. ולבסוף, 5 באוקטובר 1992, הדגם המוגמר נחשף בתצוגת הרכב הפריזאית ומיד הפך ללהיט. התקבלו 2,240 הזמנות. בין מאפיינים יוצאים דופן של טווינגו הראשונה אפשר לציין את המיקום האמצעי של לוח המחוונים, גווני מרכבים בולטים ומבנה ייחודי של תא הנוסעים: המושבים האחוריים יכלו להתכוונן לאורך בטווח של 17 ס"מ, ובכך להרחיב את נפח תא המטען או את מרווח הרגליים. וזה היה מאוד רלוונטי, מאחר והמכונית יצאה קטנה במיוחד: 3430 מ"מ לאורך, 1639 מ"מ לרוחב, 1420 מ"מ לגובה. בסיס הגלגלים – 2345 מ"מ.
ההאצ'בק הובא לידי תנועה על ידי מנוע 1,2 ליטר בהספק 55 כ"ס, תיבה – 5 הילוכים ידנית או 5 הילוכים אוטומטית (בשנת 2000 הוסיפו תיבה רובוטית). ב- 1994 הושקה גרסת Easy, המצוידת במערכת נעילה מרכזית, בחלונות חשמל קדמיים ובמראות צד חשמליות. תמורת תשלום נוסף ניתן היה לקבל הגה כוח ו- ABS, והחל מספטמבר 1995 בתור אופציה הוצעו כריות אוויר עבור הנהג והנוסע. ביולי 1998 התקיימה המודרניזציה הראשונה של טווינגו: עודכנו חלל הפנים, לוח המחוונים, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות, פגושים. באפריל שנת 2000 התבצע העדכון השני אשר העניק למכונית מנוע 16 שסתומים חדש (DF4) בנפח 1,2 ליטר ובהספק 75 כ"ס. בספטבמר 2004 התרחשה מודרניזציה נוספת.
דור שני
הדור השני של רנו טווינגו הושק בשנת 2006, הופעת הבכורה נערכה בתערוכת הרכב הפריזאית, ב- 2007 התחיל הייצור ההמוני. הוענקו לו מנועי בנזין 1,2 ליטר 16 שסתומים (58, 75 כ"ס), 1,2 TCe בהספק 100 כ"ס, ודיזל 1,5 ליטר 64 כ"ס. תיבה – 5 הילוכים ידנית או רובוטית EDC. ביולי 2011 בתצוגת הרכב בפרנקפורט הוצג טווינגו המעודכן שיצא לשוק בתחילת 2012. המכונית זכתה להופעה מרועננת, לגווני מרכב חדשים, לחומרי גימור חדשים, למערכת מולטימדיה עם בלוטוס, USB ואפשרות חיבור מערכת GPS. היצע מנועי הדיזל התחיל לכלול שני מנועים: dCi75 ו- Dci85 שעומדים בתקן זיהום האוויר יורו-5. ההאצ'בק מעט גדל במימדים – אורכו הגיע ל- 3600 מ"מ, הרוחב – 1655 מ"מ, הגובה ובסיס הגלגלים נותרו ללא שינויים. הייתה גם גרסה ספורטיבית טווינגו Renaultsport, סך הכל שווקו 133 יחידות בלבד.
דור שלישי
הדור השלישי של רנו טווינגו נוצר עם עין על החוזה עם תאגיד Daimler. המכונית אשר הושקה בשנת 2014 חולקת פלטפורמה עם הדור השלישי של רכבי Smart. משמעות הדבר היא שלשני הדגמים מנוע אחורי וגם הנעה אחורית, אולם ההופעה ותא הנוסעים – מקוריים. טווינגו החדשה מיוצרת עם מנועי בעירה פנימית – בנזין 3 צילינדרים 0,9 או 1,0 ליטר או עם מנועים חשמליים. עבור האחרונים דיימלר מייצרים סוללות, כאשר Renault-Nissan – את שאר מרכיבי חטיבות הכוח החשמליות. בקיץ שנת 2016 להיצע הצטרפה גרסת GT בעלת מנוע בהספק 110 כ"ס, שאסי משוכלל והבדלים קוסמטיים.
מתיחת פנים 2019
רנו טווינגו החדש – האצ'בק 5 דלתות מודרני. הופיעו יחידות תאורה עם הלדים המקוריים בצורת האות "C", שרק תרמו להופעה. לו פגושים ופנסים אחוריים אחרים, ופתח כונס האוויר מעל הגלגל האחורי השמאלי, שנבחן בגרסת GT, כעת נוכח כברירת מחדל. נוספו גווני מרכב חדשים לפלטה, מרווח הגחון הוקטן בס"מ אחד למען שיפור היציבות. בתא הנוסעים – שיפורים קוסמטיים ומערכת מדיה חדשה עם פונקציות Apple CarPlay ו- Android Auto.
היצע המנועים של טווינגו 2019/2020 נותר ללא שינויים, אולם נערכה עבודה בנוגע להספק: מנוע 3 צילינדרים 1,0 ליטר SCe ההתחלתי (70 כ"ס) קיבל שתי אפשרויות הספק – 65 או 75 כ"ס. מנוע טורבו 3 צילינדרים TCe שודרג מ- 90 עד 93 כ"ס. המנוע פועל בצוותא עם תיבה ידנית, ותיבת EDC הרובוטית מוצעת עבור גרסת הטורבו (הותקנה בשתי הגרסאות טרום עדכון).