הרודסטר החדש פרארי F8 ספיידר הושק בשנת 2019 והדגם התאום – קופה F8 טריבוטו – עשו רושם גדול על המעריצים, מאחר והאיטלקים הצליחו לפתח דגם באמת הרמוני בעל הופעה מדהימה וביצועים טובים לא פחות. ל- F8 יש מתחרים מעטים מאוד מבחינת רמת האיזון, ביניהם – למבורגיני הורקאן בשנת 2020, ואסטון מרטין DB11 ב- 2021. במאמר שלנו נסקור מקרו
פרארי F8 ‏2019. מרכב, צורה. רודסטר, 1 דור
AUTOBOOM

רודסטר פרארי F8 ספיידר. דור ראשון (2019)

פרארי F8 ‏2019. מרכב, צורה. רודסטר, 1 דור

הרודסטר החדש פרארי F8 ספיידר הושק בשנת 2019 והדגם התאום – קופה F8 טריבוטו – עשו רושם גדול על המעריצים, מאחר והאיטלקים הצליחו לפתח דגם באמת הרמוני בעל הופעה מדהימה וביצועים טובים לא פחות. ל- F8 יש מתחרים מעטים מאוד מבחינת רמת האיזון, ביניהם – למבורגיני הורקאן בשנת 2020, ואסטון מרטין DB11 ב- 2021. במאמר שלנו נסקור מקרוב את הרודסטר אשר מיובא לישראל.

חזות

פרארי F8 ספיידר שנת 2019/2020 הגיע לתפוס את מקומה של פרארי 488 – היא קלה ועוצמתית יותר, כוללת כמות גדולה יותר של טכנולוגיות מתקדמות והאווירודינמיקה שלה שופרה ב- 10%. עם זאת, עיצובה של גרסת הרודסטר אינה שונה בהרבה מ- 488. אולם האלמנטים המזעריים שאכן עברו שינוי משקפים בעיקר את האוויורדינמיקה המושלמת עד כמה שזה אפשרי, אשר פותחה במסגרת הקונספט S-Duct.

סגוליות המראה החיצוני מוגדרת באלמנטים כגון כונס אוויר חדש בצורת S, כמו בדגם Pista, פנסי LED דקים, ספוילר גדול בעיצוב ייחודי ופנסים אחוריים עגולים כפולים – רטרו חזר לאופנה.

חלל הפנים ואופציות

ספיידר מציע שני מושבים, תא הנוסעים מספיק מרווח בכדי לספק נהיגה נוחה. מערך האינפוטיינמנט ופונצקיות התקשורת כוללים מערכת שמע בת שישה רמקולים, טלפון בלוטוס והזרמת שמע, זוג צגי LCD עם ניווט מובנה ופונקציית הפעלה קולית. במפרט האופציות נכללים מסך מגע 7 אינץ', תמיכת Apple CarPlay. נפח האחסון צנוע מאוד – 0,1 קוב בלבד.

מנועים ותמסורת

פרארי F8 ספיידר 2021/2021 – בעלת הנעה אחורית, מיובאת לישראל עם מנוע 3,9 ליטר V8 בי-טורבו המפיק 710 כ"ס ו- 770Nm של מומנט, אליו משודכת תיבת 7 הילוכים אוטומטית. דווקא המנוע והשאסי נחשבים לאלמנטים המוצלחים ביותר של F8. הם מספקים מהירות והתנהגות כביש אשר עושים על הנהג רושם שישאיר חותם. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש – 2,9 שניות. היכולת של F8 ספיידר להתמודד עם פניות באפס יד זכתה לקטגוריה נפרדת של ביקורות נלהבות. ישנן אופציות מתקדמות כגון מערכת Ferrari Dynamic Enhancer System, שפועלת בצוותא עם פונקציית בקרת החלקה צידית ומווסתת את לחץ הבלימה על הקליפרים בעת תאוצה ביציאה מפניות.

במקביל, פרארי הצליחה לשמור על איזון במובן שהרכב אינו מבצע את כל העבודה עבור הנהג, השימוש באמצעים אלקטרוניים הינו מוגבל בדיוק ברמה שתאפשר לנהג להרגיש את עצמו נהג פורמולה-1 מקצועי. האלקטרוניקה רק מספקת העברת הילוכים מדויקת וזריזה, פונקציות בלימה, האצה וכו'.

בטיחות

מכונית הספורט הינה בעלת פונקציות בטיחות בסיסיות, אך מפרט האופציות המתקדמות מוגבל, מאחר ומשוער שמכונית כזו תהיה בבעלות של נהג מספיק מיומן המסוגל לדאוג בכוחות עצמו על נהיגה בטיחותית ברכב הכוחני. בהיצע אופציות הצנוע כלולים מצלמה אחורית וחיישני חנייה אחוריים – כך פרארי מפצה על אחד מהחסרונות הבודדים של המכונית – ראות אחורית מוגבלת.

ל-F8 מבחר מצומצם של עוזרים אלקטרוניים. מה דעתך על כך?
3 קולות