אקורה ZDX דור שני: חשמלי שלם ומעט אמריקאי
אקורה, מותג היוקרה של הונדה, השיק את הרכב החשמלי הראשון שלו. מבחינה רשמית, אקורה ZDX זוהי גרסת דור שני של דגם באותו שם. דור ראשון שווק בין השנים 2009 – 2013 בתור קרוסאובר-קופה עם מנוע בנזין. דגם דור השני הוא חשמלי מלא ואמריקאי למחיצה: מבוסס על הפלטפורמה Ultium מאת התאגיד ג'נרל מוטורס.
גרסת דור ראשון של אקורה ZDX זהו קרוסאובר יקר ויפה תואר, בעל מרכב בצורת קופה השייך לסגמנט המימדים הבינוניים. הרכב חולק פלטפורמה עם הונדה פיילוט ואקורה MDX וצויד במנוע V6 בנפח 3,7 ליטר בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. למרבה הצער, הדגם מצא לעצמו רק 6,118 קונים. נקווה ש-ZDX המחודש יזכה ליותר הצלחה.
בשוק ארה"ב, העיקרי עבור היצרנית, אקורה ZDX החדשה תושק בשנת 2024 במחיר התחלתי של כ-60 אלף דולר. גרסת הספורט טייפ S תוצע במחיר מ-70 אלף דולר.
העיצוב החיצוני
אקורה ZDX זהו קרוסאובר גדול מימדים: אורך 5,022 מ"מ, רוחב 1,956 מ"מ, גובה 1,636 מ"מ, בסיס גלגלים 3,094 מ"מ. הדגם קיבל מכסה מנוע קמור וחלק עליון שחור (גג, מסילות גג, קורות). במקום הגריל, בחרטום מותקנת תוספת אטומה בצבע המרכב המזכירה את השבכות של דגמי הבנזין, עם לוגו גדול של אקורה מעליו שנראה כמו מצבט.
פנסי החזית זהים לדגמים האחרונים של הונדה, עיצוב אורות היום – קווים שבורים. הפגוש הקדמי מכיל שלושה כונסי אוויר, החלק התחתון הוא שחור בתוספת אלמנטים כסופים צרים, שאותם ממשיכה ה"חצאית" באותו הצבע. החלק האחורי של המרכב מוסיף למקוריות: רף אחד כבר לא יהיה מופתע לראות את הספוילר, אך במקום חלון במכסה המטען קיבלנו אלמנט שחור החצוי על-ידי פס כסוף ומעוקל. הקרוסאובר צויד בגלגלים יפים בקוטר מ-20 עד 22 אינץ'.
תא נוסעים
בתא הנוסעים המפואר – מסך מולטימדיה בגודל "11,3 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "11. העיצוב הדו-גוני הקונסטרסטי נראה מאוד אופנתי. לאווירה מוסיפה אופצית הפרימיום: מערכת שמע Bang & Olufsen בעלת 18 רמקולים, ארבעה מהם מובלעים בתוך התקרה. מימדי הרכב יתנו מקום מספק רק לחמישה נוסעים.
מערכת ההנעה
אקורה ZDX שנת 2023/2024 מבוסס על פלטפורמת Ultium מאת התאגיד האמריקאי ג'נרל מוטורס, שאותה הוא חולק עם הקרוסאובר החשמלי שברולט בלייזר.
הגרסה הבסיסית מגיעה עם מנוע חשמלי אחד הממוקם בסרן האחורי בהספק 345 כ"ס. אך ישנה גם גרסה בכירה, ZDX Type S, המצוידת ביחידת כוח דו-מנועית בעלת הספק מרשים – 507 כ"ס. בקרוסאובר מותקנת סוללת ליתיום-יון בקיבולת 102 קוט"ש. טווח הנסיעה המרבי עומד על 523 ק"מ.
עד שנת 2040 אקורה מתכננת לעבור לייצור רכבים חשמליים בלבד עבור ארה"ב, ו-ZDX היא הסנונית הראשונה. לחברה יש כוונות רציניות: עד 2030 היקף המכירות השנתי בארה"ב אמור להגיע ל-300,000 יחידות.