סובארו WRX STi – גרסה עוצמתית ודינאמית יותר של סדאן 4 דלתות סובארו WRX המיוצר על ידי יצרנית רכב Subaru היפנית משנת 2014. דגם WRX ללא תוספת STi הינו רכב ספורטיבי יומיומי, ואילו WRX STi נוצר אך ורק בשביל דינאמיקה. הוא נבדל במכסה מנוע מאלומיניום בעל כונס אוויר גדול ובכנף אחורית עוצמתית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי נית
סובארו WRX STi ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סדאן סובארו WRX STi. דור 1 מתיחת פנים (2016)

סובארו WRX STi ‏2017. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג

סובארו WRX STi – גרסה עוצמתית ודינאמית יותר של סדאן 4 דלתות סובארו WRX המיוצר על ידי יצרנית רכב Subaru היפנית משנת 2014. דגם WRX ללא תוספת STi הינו רכב ספורטיבי יומיומי, ואילו WRX STi נוצר אך ורק בשביל דינאמיקה. הוא נבדל במכסה מנוע מאלומיניום בעל כונס אוויר גדול ובכנף אחורית עוצמתית. נכון לשנת 2021 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון לרכב הספורט לאחר מתיחת פנים שנת 2016.

הופעת בכורה הרשמית של סובארו WRX STi התקיימה בשנת 2014 בתצוגת רכב בדטרויט, וב- 2016 הדגם עבר מתיחת פנים. בישראל מכונית זו מוצעת בשתי רמות גימור (2.5i ו- 2.5 Premium), שתיהן מצוידות במנוע טורבו בנזין 2,5 ליטר בהספק 300 כ"ס ובתיבת הילוכים ידנית – אפשרויות אחרות פשוט אינן מוצעות עבור WRX STi; נכללים הנעה כפולה מקורית, בקרת יציבות דינאמית רב-מצבית, מערכת חלוקת מומנט אקטיבית ומנגנוני בלמים עוצמתיים Brembo.

מבחוץ ומבפנים

בכדי שהרכב יזכיר יותר את הקורותיו המהוללים, גרסת עיצוב הראשית שלו – צבע מרכב כחול האופייני עם חישוקי סגסוגת קלה או יצוקים זהובים. קיימים, וודאי, גם שילובי צבעים אחרים: מלבד כחול עמוק המפורסם אפשר לבחור לבן, כסוף, אדום, אפור כהה או שחור.

לא סתם עבור הגרסה הספורטיבית והעוצמתית נבחר מרכב סדאן: חלוקת המשקל בין הסרנים והאווירודינמיקה שלו טובה יותר ביחס להאצ'בק. מימדי הרכב יצאו הבאים: אורך מרכב – 4595 מ"מ, רוחב – 1796, גובה – 1476. נפח תא מטען – אינו הפרמטר החשוב ביותר בשביל מכונית ספורטיבית, אך אצל סובארו המהירה הוא בהחלט מקובל – 340 ליטר.

התדמית של סובארו WRX STi – אגרסיבית, נמרצת, ומוכרת במיוחד. לא יכל להיות אחרת: מהירות מרבית של הרכב עומדת על 250 קמ"ש, ול- 100 קמ"ש רכב הספורט מזנק מעמידה תוך 5,2 שניות. תא הנוסעים של מכונית כזו פשוט חייב להכיל מאפיינים ספורטיביים: חגורות בטיחות אדומות, מושבי Recaro נהדרים בעלי שוליים אדומים, שיוצרים יחד עם אלמנטים אחרים באותו צבע אווירה לנהיגה אקטיבית.

חטיבות כוח

מתחת למכסה מנוע האלומיניום של סובארו WRX STI נמצא מנוע טורבו בוקסר רוחבי בעל הזרקה רב-נקודתית ומצנן ביניים. בעת נפח של 2.5 ליטר הוא מפיק 300 כ"ס (ב- 6000 סל"ד) ומומנט של 407Nm (ב- 4000 סל"ד). יש לציין כי המנוע מצויד במערכת בקרת שסתומים אקטיבית כפולה, שאפשרה להשיג מדד מומנט כמעט "שטוח" בטווח סל"ד רחב. זמן האצה מעמידה ל- 100 קמ"ש – 5.2 שניות בלבד, מהירות מרבית – 250 קמ"ש.

לסובארו WRX STI מתלים עצמאיים לגמרי. במתלים הקדמיים (מקפרסון) מותקנים זרועות אלומיניום דמויי L להפחתת משקל בלתי נתמך וקפיצים נוקשים במיוחד. במתלים אחוריים עם עצמות עצה כפולות מותקנים גם קפיצים מאוד נוקשים ותותבים מחוזקים. מייצבים קדמי ואחורי בקוטר גדול מפחיתים זוויות גלגול.

מערכת הנעה חכמה SI Drive נשלטת על ידי בקר חוגה, הקובע אחד משלושת מצבי תגובה לדוושת הגז. כך, אפשר לבחור אחד משלושה מצבי נהיגה: סטנדרטי ונוח Intelligent, ספורטיבי Sport, ואקסטרימאלי Sport Sharp. הרכב מצויד בתיבת 6 הילוכים ידנית עם מנגנון העבר הילוכים מקוצר. לתיבת ההילוכים מסייעת מערכת Incline Start, המחזיקה את הבלמים בכדי שהמכונית לא תתגלגל מטה בעת זינוק בעליה.

הרכב מצויד בהנעה כפולה סימטרית עם שלושה דיפרנציאלים. בין הסרנים נמצא דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני מסוג פלנטארי, המחלק את המומנט בין הסרנים כברירת מחדל ביחס 41:59 לטובת הגלגלים האחוריים. בסרן הקדמי מותקן דיפרנציאל LSD, מאחורה – Torsen.

מערכת VDC משוכללת מאפשרת לבחור את רמת התערבות האלקטרוניקה השולטת במשיכה, או לנתק לגמרי. כמו כן, מערכת רב-מצבית של דיפרנציאל מרכזי אקטיבי (DCCD) מאפשרת לנהג לשנות את רמת נעילת דיפרנציאל מרכזי לפי שיקול דעתו בהתאם לתנאי הדרך ועדיפויות.

אבזור

רמת גימור סטנדרטית העשירה כוללת פנסי LED, פנסי ערפל קדמיים, כוונון וחימום חשמליים של מראות צד, איתותים במראות, כוונון זווית ועומק הגה, הגה רב-תכליתי, התנעה בכפתור, מחשב דרך בעל צג 3,5 אינץ' אינפורמטיבי בלוח המחוונים, מושב נהג חשמלי, כניסה ללא מפתח, מפתח-שלט רחוק, בקרת אקלים, נגן CD ומערכת שמע בת 10 רמקולים, חיבורי AUX, USB, מצלמה אחורית. להגברת הפונקציונאליות, שורת מושבים השנייה מתקפלת ביחס 40/60, דלת תא המטען – חשמלית.

ואם לדבר על בטיחות, ראשית כל יש לציין את מסגרת חיזוק המרכב שחוזקה ב- 40%. הגנה אמינה על הנהג והנוסעים מספקת חבילה מלאה של כריות אוויר, הכוללת כריות ברכיים לנהג; סט מערכות אקטיביות: בקרת לחץ צמיגים, ABS בעלת 4 צינורות עם EBD, סיוע בבלימה.

האם יש צורך במכונית עם איכויות ראלי בחיי היומיום?
1 קול