SERES 3 EV הוא קרוסאובר קומפקטי חשמלי לחלוטין המיוצר משנת 2022. "טלקאר" הידועה כיבואנית Kia הודיעה על תחילת שיווקו של סרס 3 EV בישראל. המחיר מתחיל מ-142,960 ₪ (כולל אגרת רישוי), מוצעת אחריות – על יחידת הכוח במשך 8 שנים או עד 100,000 ק"מ, על שאר המכלולים – 5 שנים. תעשיית הרכב הסינית ממשיכה בהתפשטות של רכבים חשמליי
סרס 3 EV ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

סרס 3 EV. רכב סיני עם הבטחות סבירות

סרס 3 EV ‏2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

SERES 3 EV הוא קרוסאובר קומפקטי חשמלי לחלוטין המיוצר משנת 2022. "טלקאר" הידועה כיבואנית Kia הודיעה על תחילת שיווקו של סרס 3 EV בישראל. המחיר מתחיל מ-142,960 ₪ (כולל אגרת רישוי), מוצעת אחריות – על יחידת הכוח במשך 8 שנים או עד 100,000 ק"מ, על שאר המכלולים – 5 שנים. תעשיית הרכב הסינית ממשיכה בהתפשטות של רכבים חשמליים לעבר בכל רחבי העולם. הדגמים החשמליים של מותגים סיניים שונים זה מזה בפרמטרים שונים ובאיכות. סרס 3 EV הוא אחד מהם, שייך לקו הדגמים של החברה הגדולה Sokon המשווקת את הרכבים החשמליים שלה תחת המותג Seres. כיום הוא משווק רשמית בישראל. אנו חקרנו אותו לעומק ורוצים לשתף אתכם במה שהרכב הסיני יכול להציע.

סוקון או סרס. הדרך הסבוכה של משפחת ז'אנג

בפיתוח רכבי סרס החשמליים לוקח חלק שותפו לשעבר של אילון מאסק ומייסד-שותף של Tesla מרטין אברהרד. מרטין הוא מהנדס מעולה, היה המנכ"ל הראשון של טסלה והמפתח של העקרונות הבסיסיים ליצירת רכבים חשמליים באופן כללי. יתר על כן, חברת סוקון, בעלת המותג סרס, מזמינה גם מומחים אמראיקאים בולטים אחרים וכן משתפת פעולה עם חברות סיניות מובילות כגון Huawei, אשר מפתחת טכנולוגיות מידע ותוכנות עבור הרכבים החשמליים.

הידעתם?

מראה חיצוני

סרס 3 EV החדש נראה מעט משונה: חלקו האחורי הוא חד ובולט ופונה כלפי מעלה, חלונות הצד מוצרים לכיוון החלק האחורי, לשמשה הקדמית שיפוע גדול, דפנות הצד מצולעות, גלגלים קטנים יחסית. המילה המתאימה ביותר לתיאור הופעתו של הקרוסאובר תהיה "נועז". למרות שמדובר בדוגמת עיצוב שאינה מרשימה במיוחד ואף מעט חריגה, הוא ללא ספק יצליח למצוא את קהל המעריצים שלו. מימדי הקרוסאובר: אורך 4,385 מ"מ, רוחב 1,850 מ"מ, בסיס גלגלים 2,655 מ"מ, גובה 1,650 מ"מ, מרווח גחון 180 מ"מ. אגב, סרס 3 EV הוא אחד מהרכבים הקלים ביותר בקטגוריית רכבי פנאי קומפקטיים, שוקל 1765 ק"ג בלבד.

חלל הפנים

תא הנוסעים של סרס 3 EV שנת 2022 מאוד עכשווי, אינו מפואר, שכן גם אין לצפות זאת מפורמט של קרוסאובר נגיש. עם זאת, רמת הגימור הבסיסית, בדומה לכמעט כל רכב סיני אחר, כוללת חבילה מלאה של אופציות ופונקציות. ביניהן:

  • מסך בקרה בגודל 10,25 אינץ';
  • אותו מסך של מערכת המולטימדיה;
  • מראות מתקפלות אוטומטית;
  • בקרת אקלים מפוצלת;
  • מפתח "חכם";
  • מושבים מתכווננים חשמלית והרבה מעבר.

לתא המטען קיבולת צנועה: 0,3 קוב, כושר ההעמסה המותר – עד 300 ק"ג. עם זאת, בתא הנוסעים ישנם מקומות רבים לחפצים קטנים. מפרט האבזור הבסיסי עבור ישראל כולל סאנרוף פנורמי, חלונות מוכהים, ריפוד עור מלאכותי, מסילות גג וחישוקי סגסוגת קלה R18.

יחידות כוח

הקרוסאובר החדש מצויד במנוע חשמלי בהספק 163 כ"ס עם מומנט מרבי של 30,5 קג"ם. המנוע מסוגל להאיץ את הרכב החשמלי עד 100 קמ"ש תוך 8,9 שניות. המהירות המרבית מוגבלת על ידי התוכנה לכדי 155 קמ"ש. על טעינה מלאה של סוללת הליתיום-יון בקיבולת 52,7 קוט"ש הרכב החשמלי מסוגל, תיאורטית, לעבור עד 329 ק"מ. על פי תוצאות נסיעת המבחן שלנו, כעשרה ק"מ לפני ההתרוקנות הרכב החשמלי מאט באופן עצמאי וללא אזהרה בכ-10 קמ"ש בכל קילומטר. באמצעות טעינה סטנדרטית ניתן למלא את הסוללה תוך 8 שעות, מכשיר טעינה מהירה יטעין עד 80% תוך 30 דקות בממוצע.

בטיחות

בכל הנוגע לבטיחות, סרס 3 EV טרם התייצב למבחני ריסוק, אבל לכל הפחות ידוע שהוא מכיל מספר אופציות בטיחות מתקדמות בנוסף ל-6 כריות בטיחות

  • חיישני חניה קדמיים ואחוריים;
  • מצלמות 360°;
  • התרעה על סטייה מנתיב;
  • התרעה על התקרבות רכב מלפנים ועוד.

בשורה תחתונה, נראה כי סרס 3 EV הוא רכב חשמלי מאובזר היטב בעל מאפייני דינמיקה, טווח נסיעה, נוחות ובטיחות סבירים. המתחרים העיקקריים שלו הם רכבים חשמליים סינים אחרים.

כבר רכשתם לעצמכם מכונית חשמלית סינית?
103 קולות