גרסת הייצור של קיה EV5: מנוע חשמלי אחד בהספק 218 כ"ס ו-700 ק"מ בין טעינות
ב-25 באוגוסט 2023, בתערוכת הרכב בצ'נדו הסינית, קיה הציגה רשמית את גרסת הייצור של הקרוסאובר החשמלי EV5. כרגע יש מידע לגבי גרסה יחידה בעלת מנוע חשמלי אחד בהספק 218 כ"ס וטווח נסיעה של 700 ק"מ בין טעינות. בשוק הראשון עבור הדגם, סין, כבר נפתח פנקס ההזמנות. הדגם יגיע לשאר השווקים מאוחר יותר.
ההרכבה של קיה EV5 החדש תתבצע בסין. תחילת השיווק מתוכננת לנובמבר 2023, טווח המחירים כבר ידוע: מ-22 עד 32 אלף דולר. לאחר מכן הרכב החשמלי יישלח לשווקים זרים: זהו הניסיון הראשון של קיה ביצוא רכבים מתוצרת סינית למדינות אחרות.
קיה EV5 הוצג בתור קונספט עוד באביב, כבר אז הבטיחו שהשקת הדגם הסדרתי תתקיים בנובמבר 2023. בקיץ הושק קיה EV6, שכבר מוצע בישראל בשתי גרסאות. אחרי כן יצא EV9 הגדול שנמכר עכשיו באירופה, אך עדיין אין מידע לגבי הגעתו לארץ.
הקרוסאובר החשמלי החדש מעוצב בסגנון המקורי Opposites United ("איחוד ניגודים"), כמו גם קיה EV9; על השני הדגמים עבד צוות המעצבים בניהולו של קארים חביב. מבחינה חיצונית, EV5 הסדרתי כמעט זהה לדגם הקונספט ושמר על רוב ההחלטות העיצוביות, כולל קווי המתאר הייחודיים של הפנסים הקדמיים, ה-"Kia Tiger Nose" המאסיבי, הפנסים האחוריים בצורת L ועיצוב דומה על הג'נטים בקוטר R19. אבל במקום מצלמות התקינו מראות שגרתיות, ובדלתות – ידיות נשלפות רגילות.
מבחינת המימדים, קיה EV5 החדש קרוב לגרסה המוארכת של קיה ספורטאז': אורך 4,615 מ"מ, רוחב 1,875 מ"מ, גובה 1,715 מ"מ, בסיס גלגלים – 2,750 מ"מ. הרכב החשמלי מבוסס על פלטפורמה שונה לגמרי, E-GMP עם מערכת חשמל 800 וולט. בסרן הקדמי מותקנים מתלי מקפרסון, בסרן האחורי יש מערך רב-חיבורי.
החלל הפנימי החדשני של הקונספט עם מושבים מסתובבים, שמטרתו "לפרוץ גבולות בין החוץ לפנים על מנת לספק גישה בלתי מוגבלת לנוף", נותר בגדר של קונספט. עם זאת, הארכיטקטורה החשמלית אפשרה להקצות מרחב נוח לנוסעים ולמטען.
לקיה EV5 יש רצפה ישרה בשורה השנייה, משענת הגב של המושב האחורי מתקפלת למשטח אחיד עם רצפת תא המטען וישנם שני תאים עמוקים נוספים בתחתית. המושב של הנוסע הקדמי משולב עם הטונל המרכזי, אך זהו רק אלמנט עיצובי ואין אפשרות למקם נוסע שלישי באמצע. כך שתא הנוסעים מיועד רק ל-5 אנשים.
לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל "12,3 ומסך מולטימדיה באותו הגודל מאוחדים ויזואלית למסך אחד, וביניהם מותקן פאנל מגע נוסף בגודל "5 לשליטה בבקרת האקלים המפוצלת. בשביל הפונקציות החשובות ביותר יש מקשים פיזיים מתחת לפתחי האוורור המרכזיים. מצבי הנהיגה נשלטים באמצעות בורר מאחורי ההגה. בין המושבים הקדמיים ישנו קטע "מרחף" עם משטח טעינה אלחוטית ומחזיקי כוסות. תאורת האווירה משנה לא רק את הצבע (64 גוונים), אלא גם את הבהירות (10 רמות).
עבור השוק הסיני אושרה בינתיים גרסה יחידה בעלת הנעה אחורית המצוידת במנוע חשמלי בהספק 218 כ"ס ו-310Nm. הקיבולת של סוללת הליתיום-ברזל-פוספט אינה מצוינת, אך כבר ידוע כי טעינה מלאה אמורה להספיק ל-700 ק"מ. בהמשך מובטחות לצאת גרסאות אחרות.
יותר פרטים פרטים לגבי קיה EV5 הגלובלי אמורים להיחשף באוקטובר.