סקודה אניאק iV הוא קרוסאובר חשמלי במימדים בינוניים המיוצר על-ידי המותג הצ'כי סקודה משנת 2020. הקרוסאובר העירוני, המבוסס על הפלטפורמה המודולרית MEB, הוא רכב חשמלי חדשני, אך אל הראשון בהיצע של המותג הצ'כי (הראשון היה סקודה סיטיגו iV שיצא במאי 2019). אניאק iV נהנה מביקוש גבוה יחסית: כבר נמכרו מעל 100 אלף יחידות. וגרסאו
סקודה אניאק iV RS. חזק יותר, מהיר יותר
AUTOBOOM

סקודה אניאק iV RS. חזק יותר, מהיר יותר

סקודה אניאק iV RS. חזק יותר, מהיר יותר

סקודה אניאק iV הוא קרוסאובר חשמלי במימדים בינוניים המיוצר על-ידי המותג הצ'כי סקודה משנת 2020. הקרוסאובר העירוני, המבוסס על הפלטפורמה המודולרית MEB, הוא רכב חשמלי חדשני, אך אל הראשון בהיצע של המותג הצ'כי (הראשון היה סקודה סיטיגו iV שיצא במאי 2019). אניאק iV נהנה מביקוש גבוה יחסית: כבר נמכרו מעל 100 אלף יחידות. וגרסאות ה-RS, כמובן, שיחקו תפקיד חשוב בהשגת תוצאה זו. סקודה אניאק iV RS היא גרסה חזקה ומהירה יותר של אניאק iV הפופולרי. ובתחילת 2022 הופיעה גם גרסת קופה עוצמתית – סקודה אניאק קופה iV RS. נכון להיום אלו הם הרכבים החשמליים החזקים ביותר (300 כ"ס), בעלי הטווח הארוך ביותר (יותר מ-500 ק"מ לפי WLTP) וגם היקרים ביותר מאת סקודה!

בישראל ניתן לרכוש את סקודה אניאק iV החדש במחיר החל מ-190,527 ₪ (נתונים לשנת 2022). לארץ מיובאת גרסת הנעה אחורית חד-מנועית בהספק 204 כ"ס (310Nm) עם סוללה בקיבולת 82 קוט"ש המספקת טווח של 510 ק"מ בין טעינות.

חשוב

עיצוב חיצוני

מאחר וסקודה אניאק iV RS היא רק הגרסה הספורטיבית של אניאק iV הרגיל, לקרוסאובר זה אין הבדלים מהותיים במראה. הגרסה העוצמתית נבדלת מהרגילה בעיצוב חיצוני אגרסיבי יותר, הנוצר על-ידי תוספות קונטרסטיות שחורות בציפוי מבריק. הגלגלים מגיעים בקוטר R20 עם צמיגי חתך נמוך. נוסיף שדימוי הגריל "Crystal Face" מכיל כ-131 לדים.

חלל פנימי

גם תא הנוסעים לא עבר שינויים דרסטיים. ההבדלים בגרסה החזקה – העיצוב הוא בעיקר שחור, טקסטיל מקורי, ופאנלים דקורטיביים דמויי קרבון. וכמובן, הרכב קיבל הגה ומושבים ספורטיביים. מפרט האבזור הבסיסי הוא עשיר: תאורת לד מלאה, בקרת אקלים תלת-אזורית, וכן מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות מתקדמות. בתוספת תשלום ניתן להזמין גג פנורמי כהה, פנסי מטריקס וגלגלי R21.

מערכות הנעה

להזכירכם, סקודה אניאק iV הבסיסי מוצע בכמה גרסאות עם הנעה אחורית או כפולה:

  • גרסת הכניסה אניאק 50 iV מצוידת במנועי חשמלי אחד בהספק 148 כ"ס (מומנט מרבי 220Nm) ובסוללה בקיבולת 55 קוט"ש (קיבולת יעילה 52 קוט"ש) המאפשרת לעבור 340 ק"מ על טעינה בודדת לפי WLTP.
  • אניאק 60 iV – עוצמתי יותר (179 כ"ס, 310Nm) ובעל סוללה גדולה יותר (62/58 קוט"ש) וטווח מוגדל (390 ק"מ).
  • אניאק 80 iV – מפיק 204 כ"ס ו-310Nm, מצויד בסוללה בקיבולת 82/77 קוט"ש המספקת 510 ק"מ של טווח נסיעה.
  • אניאק 80x iV גרסה דו-מנועית עם הנעה כפולה (265 כ"ס, 425Nm) וסוללה בקיבולת 82 קוט"ש המספקת 460 ק"מ של טווח נסיעה.
סקודה אניאק iV RS ‏2022. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

גם הגרסה החזקה ביותר, אניאק iV RS, קיבלה שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 300 כ"ס, המספקים לרכב האצה ל-100 קמ"ש תוך 6,5 שניות; מגביל המהירות האלקטרוני בגרסת ה-RS הוזז מ-160 ל-180 קמ"ש. המנועים ניזונים מסוללה בקיבולת 82 קוט"ש. על טעינה בודדת הקרוסאובר עבור עד 460 ק"מ. הרכב תומך בטעינה מהירה, המאפשרת למלא את הסוללה מ-10% ל-80% תוך 36 דקות בלבד. ישנם חמישה מצבי נהיגה: Eco, Comfort, Normal ו-Sport (כמו ב-אניאק iV הסטנדרטי) ובנוסף מצב Traction המיוחד שמספק יעילות מרבית בנסיעה על משטחים מחליקים ובדרכי עפר, בעוד הנעה כפולה קבועה פועלת במהירויות עד 20 קמ"ש. כושר הגרירה של גרסת ה-RS הוא 1,4 טון. בתור אופציה הרכב מצויד בהתקן גרירה עם קיפול חשמלי.

מה דעתכם על רכבים חשמליים ספורטיביים?
1 קול