Skoda Superb – מכונית קטגוריית D מבית יצרנית רכב Skoda הצ'כית, הנמצאת בייצור משנת 2001 במרכבי ליפטבק וסטיישן. סופרב שייכת לקטגוריית רכבי מנהלים, נחשבת לספינת הדגל של סקודה ומשמשת את נשיא צ'כיה לנסיעות עסקים ונסיעות רשמיות. בתרגום מאנגלית, משמעות המילה "Superb"– מצטיין, מעולה, יוצא מן הכלל. כיום בשוק נוכחים כבר שלוש
סקודה סופרב ‏2019. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 3 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סקודה סופרב. מצטיין ויוצא מן הכלל.

סקודה סופרב ‏2019. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 3 דור, שדרוג

Skoda Superb – מכונית קטגוריית D מבית יצרנית רכב Skoda הצ'כית, הנמצאת בייצור משנת 2001 במרכבי ליפטבק וסטיישן. סופרב שייכת לקטגוריית רכבי מנהלים, נחשבת לספינת הדגל של סקודה ומשמשת את נשיא צ'כיה לנסיעות עסקים ונסיעות רשמיות. בתרגום מאנגלית, משמעות המילה "Superb"– מצטיין, מעולה, יוצא מן הכלל. כיום בשוק נוכחים כבר שלושה דורות של סקודה סופרב, האחרון מהם מוצע כיום בישראל בדגם שנת 2019 לאחר מתיחת פנים במרכב ליפטבק.

דור ראשון

דור ראשון של סקודה סופרב יוצר בין השנים 2001 ל- 2008 ועבר מתיחת פנים ב- 2006. סופרב מבוסס על פלטפורמת Volkswagen B5 עליה הורכב הדור החמישי של פולקסווגן Passat, זכה לבסיס גלגלים מוגדל בעשרה ס"מ בהשוואה למקור, מה שסיפק מרווח נוסף לנוסעים מאחור. סופרב ראשון היה סדאן קלאסי בעל הנעה קדמית, הוא הציע מגוון אופציות מרשים למדי ו"פתרונות חכמים" האופייניים לסקודה: מטרייה הממוקמת בגומחה מיוחדת בדלת האחורית, Footboard – פלטפורמה מתקפלת המובנת לתוך גב מושב נוסע קדמי שמאפשרת לנוסע מאחור למתוח את רגליו ולשים אותן עליה, Lounge Step – שטיחים מקוריים בעלי צורת משענת רגליים עבור הנוסעים בשורה האחורית. מתיחת פנים העניקה לדור הראשון של סופרב גריל חדש, פנסי חזית שונים, אורות איתות נוספים המובנים לתוך מראות הצד ופנסים אחוריים חדשים בצורת "C".

דור שני

הדור השני של סקודה סופרב יוצר בין השנים 2008 ל- 2015, ועבר מתיחת פנים ב- 2013. סופרב השני בוסס על פלטפורמת B6 ובו הותקן מנוע רוחבי. סוג מרכב הראשי בו יוצר סופרב 2 היה ליפטבק, ובדלתו האחורית יושמה טכנולוגיה חדשנית המאפשרת לה להיפתח כמכסה מטען מסורתי של סדאן או כדלת חמישית של ליפטבק – יחד עם החלון. בסיס הגלגלים הוקטן ב- 42 מ"מ ביחס לדור הקודם, למרות זאת, הודות לסידור מנוע רוחבי מרווח תא הנוסעים אינו נפגע, אלא אפילו גדל. ודגם סטיישן Superb Combi שנת 2009 יכל להשוויץ בנפח תא מטען כמעט גדול ביותר בין אחיו לפלטפורמת פולקסווגן – עמד על 633 ליטר במצב רגיל, ועם מושבים אחוריים מקופלים – גדל ל- 1865 ליטר! זהו שיא בקטגוריית "D"! סקודה סופרב הוכתרה בתואר "רכב יוקרה הטוב ביותר" בשנת 2009 על פי Top Gear, וזאת לצד שפע פרסים אחרים.

דור שלישי

בשנת 2016 סקודה סופרב זכתה לתואר "מכונית השנה" בצ'כיה ונהייתה "מכונית משפחתית טובה ביותר" בבריטניה.

דור סקודה סופרב השלישי והנוכחי נכנס לייצור בשנת 2015 ומתבסס על פלטפורמה מודולארית MQB מאת פולקסווגן, אשר כמו כן ניחנת בסידור מנוע רוחבי. בהשוואה לקודמו, הדור השלישי לליפטבק מעט גדל במימדים וזכה לתא נוסעים מרווח יותר, ונפח תא המטען קבע בקטגוריית D שיא חדש – 625 ליטר. ופעם נוספת מתבלט סטיישן Superb Combi – תא המטען שלו שוב נהיה הגדול ביותר בקטגוריה. חזות סופרב החדשה מתהדרת בפנסים בעלי עיטורים בסגנון קריסטל בוהמי הצ'כי, ואבזור המכונית התעשר באופן ניכר.

בשנת 2016 סקודה סופרב דור 3 זכתה לתואר "מכונית השנה" בצ'כיה ונהייתה "מכונית משפחתית טובה ביותר" בבריטניה, והביסה פעם אחר פעם את מתחריה הישירים במבחנים שונים.

מתיחת פנים בשנת 2019 העניקה לסקודה סופרב יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור, פגושים חדשים וכיתוב ŠKODA גדול על הדלת האחורית המחליף את הסמל. לסופרב המחודש הוענק מגוון נרחב של אופציות נוספות ואבזור עדכני ביותר. מעבר לכך, הופיעו דגם בעל הנעה כפולה Superb Scout ודגם היברידי הפועל על בנזין וחשמל – Superb iV.