קיה פרוסיד הוא רכב בעל חמש דלתות המסווג על ידי היצרנית בגאווה כ-"shooting brake". דהיינו: לפנינו סטיישן, אולם בעל עיצובו הדינמי יותר, בהשוואה ל"קרונות" ול"עגלות" הרגילות ומזכיר רכב קופה בזכות הגג המונמך. דגם "שוטינג ברייק" מאת Kia הופיע בשנת 2018 ועבר מתיחת פנים ב-2021. פרוסיד לא משווק בישראל, אך כן מוצע קיה סיד הרגי
קיה פרוסיד ‏2021. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1
AUTOBOOM

סטיישן ספורט קיה פרוסיד

קיה פרוסיד ‏2021. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

קיה פרוסיד הוא רכב בעל חמש דלתות המסווג על ידי היצרנית בגאווה כ-"shooting brake". דהיינו: לפנינו סטיישן, אולם בעל עיצובו הדינמי יותר, בהשוואה ל"קרונות" ול"עגלות" הרגילות ומזכיר רכב קופה בזכות הגג המונמך. דגם "שוטינג ברייק" מאת Kia הופיע בשנת 2018 ועבר מתיחת פנים ב-2021. פרוסיד לא משווק בישראל, אך כן מוצע קיה סיד הרגיל – הן סגרסת האצ'בק והן בגרסת סטיישן.

בישראל נמכרת גרסת הדור השלישי של קיה סיד דגם שנת 2018, סיד החדש לאחר מתיחת פנים 2021 טרם נחת בארץ. הסטיישן מצויד בשני מנועים לבחירה: בנזין טורבו 1,4 ליטר בהספק 140 כ"ס שאליו משודכת תיבת 7 הילוכים רובוטית או דיזל 1,6 ליטר בהספק 136 כ"ס יחד עם תיבת 6 היל' ידנית. צריכת דלק ממוצעת ל-100 ק"מ – 5,6 ו-4,2 ליטר בהתאם. עבור ההאצ'בק לא זמין מנוע דיזל, אולם יש שני דגמי בנזין: 1,4 ליטר 140 כ"ס ו-1,6 ליטר 115 כ"ס. הראשון מסוגל להאיץ את ההאצ'בק עד מהירות מרבית של 206 קמ"ש. ההנעה בכל הגרסאות היא קדמית.

פרט מעניין

דור ראשון

קיה פרוסיד נבדל מהדגמים האחרים במשפחה בזווית שיפוע חדה יותר של קורות הגג האחוריות. כתוצאה מכך, תא המטען של הדגם קטן במקצת מזה של אחיו סיד SW (סטיישן): 594 ליטר מתחת למדף. בכל אופן, זהו נתון מכובד מאוד. אורכו של הסטיישן הספורטיבי הוא 4,605 מ"מ, גובה – 1,422 מ"מ, פחות מסיד הרגיל. הרוחב זהה – 1,800 מ"מ. בסיס הגלגלים זהה גם הוא – 2,650 מ"מ. הגלגלים של פרוסיד גדולים, בקוטר מכובד של 17 או 18 אינץ'. תא הנוסעים – בעל מהות ספורטיבית: מושבים עם תמיכת צד חזקה, הגה קטום בתחתית. אך חשוב מכך, לפרוסיד כיול שאסי ספורטיבי ומרווח גחון מונמך ב-5 מ"מ (135 מ"מ) בהשוואה לסטיישן הרגיל.

עבור המכונית הוצעו שלושה מנועי בנזין לבחירה, כולם מסדרת T-GDI (הזרקה ישירה ומגדש טורבו): 3 צילינדרים 1,0 ליטר (120 כ"ס), 1,4 ליטר (140 כ"ס) 1,6 ליטר (גרסת GT בהספק 200 סוסים). הראשון הגיע בשילוב עם תיבת הילוכים ידנית, המתקדמים יותר – בתיבה רובוטית. בהיצע נכלל גם דיזל – 1,6 ליטר בהספק 136 כ"ס, זמין עם שתי סוגי התיבות.

מתיחת פנים שנת 2021

העדכון העניק לקיה פרוסיד 2021 פגושים חדשים, גריל אחר, מילוי שונה של פנסי הלד. אורות היום הזכורים בזכות העיצוב הארבע-נקדותי שלהם, הוחלפו בשלושה פנסי קו. פרוסיד החדש מגיע עם לוח מחוונים דיגיטלי בעל תצוגה חדשה ועם מערכת מדיה מעודכנת. התווספו אפשרויות גימור פנימי חדשות (עכשיו תשע במקום חמש). עודכן מכלול העוזרים האלקטרוניים הנקרא Drive Wise: נוספה בקרת סטייה מנתיב ומערכת הבלימה האוטונומית "למדה" לפעול גם בעת נסיעה לאחור. עבור מנוע 1.0 T-GDI כעת מוצעת תיבה רובוטית בתור אופציה. שנה לפני מתיחת הפנים מנוע 1,4 ליטר הוחלף ב-1.5 T-GDI.

האם Kia היא לטעמך?
9 קולות