סאנגיונג - כוחם של שני דרקונים
SsangYong Motor Company היא יצרנית כלי רכבי השלישית בגודלה בדרום קוריאה. פירוש השם SsangYong הינו "שני דרקונים". נראה שבמכוניות אלו מתחת למכסה המנוע אין כוחות סוס, אלא כוחות דרקון! היצרנית הקוריאנית הוותיקה ביותר SsangYong תפסה היטב את הנישה שלה בפלח השוק של רכבי השטח, והציעה פתרון רציני במחיר נמוך יחסית. כיום החברה הפכה לאחד המותגים הקוריאניים המוכרים ביותר עם מפעלי ייצור כמעט בכל מקום בעולם. מכוניות SsangYong מרגישות בנוח בשוק הקרוסאוברים הקומפקטים ורכבי השטח.
המותג SsangYong היה בזמנים שונים בבעלות חברות שונות. אבל הנה הדבר הכי לא צפוי! משנת 2010 ועד היום היא בבעלות התאגיד ההודי Mahindra & Mahindra, חטיבת רכב ההודית Mahindra Group. ככל הנראה, היא הציעה את המחיר הגבוה ביותר ... כמעט מיד לאחר שעברה תחת הכנפיים של החברה ההודית, התרחש אירוע משמעותי נוסף בתולדות המותג הקוריאני SsangYong. החברה עברה מייצור רכבי שטח לייצור קרוסאוברים, המבוקשים הרבה יותר בשוק המודרני.
איך הכול התחיל?
הכול התחיל בשנת 1954 עם Ha Dong-hwan Motor Company, שייצרה רכבי שטח עבור צבא ארה"ב. אחריהם הגיעו משאיות, אוטובוסים ואפילו אמבולנסים המיועדים לשוק הדרום קוריאני. למכוניות הראשונות לא היה אפילו לוגו, היה רק מספר סידורי וסמל הכוכב המחומש הלבן על מכסה המנוע. בתחילת שנות ה-60 הופיעו "שני הדרקונים" של SsangYong, שהפכו ללוגו ולסמל הרשמי של המותג. הדרקון הוא סמל לחוזק, הגנה ושגשוג. ולSsangYong יש שניים מהם!
בשנת 1977 שינתה החברה את שמה ל- Dong-A Motor. אבל היא עדיין לא ייצרה מכוניות. רק בשנת 1986 החל ייצורם של רכבי השטח הראשונים מדגם "Korando", והחברה שינתה את שמה לSsangYong. במקביל, סמל החברה עודכן ושונה למודרני יותר.
גם קוריאה יכולה!!
!Korea Can Do ובתרגום: "גם קוריאה יכולה!" והיא באמת יכולה. אין כמו דגם ה Korando שמוכיח לנו את זה, זהי "מכונית השנה 2001", רכב שטח קומפקטי מבית SsangYong, ששמו בעצם הורכב מהקיצור של המשפט "Korea Can Do". אגב, "Korando" נרשם בספר השיאים של גינס כשם הרכב בעל החיים הארוכים ביותר.
Korando היא המכונית הראשונה של המותג SsangYong, ששורשיה מובילים ל Jeep Wrangler האגדי. דגם זה יוצר תחילה לצרכי הצבא, ורק לאחר מכן הפך זמין ל"אוכלוסייה האזרחית" בשמו Korando K4. מכונית זו הייתה דומה מאוד ל-Wrangler האמריקאי, המבנה הממוסגר ומתלים תלויים עם קפיצי עלים ומערכת "דיזל" אטמוספרי בנפח 2.2 ליטר ו-68 כ"ס. הדור הבא היה Korando Family הינה בעלת חמש הדלתות, ונבנתה במפעל היצור של Isuzu Trooper.
"Korando" נרשם בספר השיאים של גינס כשם הרכב בעל החיים הארוכים ביותר.
שנתיים לאחר שחרורו של Korando חברת SsangYong Motor התבססה כלכלית כל כך עד שאפילו רכשה את יצרנית הרכב הבריטית Panther. שלוש שנים ייצרה חטיבת Panther SsangYong את הרודסטרים המעולים של Panther Kallistal. זה באמת היה ארוע מכונן בתולדות החברה והשקעה רווחית עד מאוד. בשנת 1988, SsangYong החלה למכור את מכוניות המשפחתית Korando Family ברישיון לחברת Isuzu היפנית.
בשנת 1991 החברה הקוריאנית כרתה ברית אסטרטגית עם Mercedes-Benz AG. המטרה העיקרית של המיזם המשותף הייתה ליצור כלי רכב ומנועים מודרניים. אך עבור מרבית הקונים, היחסים עם Mercedes היו הסיבה החשובה ביותר בעת רכישת מכונית SsangYong. המוכרים בסוכנויות רכב מהרו והשתמשו בשם היצרן הגרמני בכל מכירה ומכירה! תחבולה שיווקית נהדרת! אבל לא רק. אחת התוצאות המוצלחות של שיתוף הפעולה בין SsangYong ו Mercedes היא מכונית מדגם SsangYong Musso, רכב שטח בגודל בינוני שיצא לאור בשנת 1993. הוא צויד במנוע של Mercedes-Benz שיוצר ברישיון. וכידוע אין אמין יותר מ Mercedes! על פי נתוני SsangYong, מנוע בנזין זה בנפח 3.2 ליטר מסוגל היה לנסוע מיליון ק"מ ללא צורך בשיפוץ כללי! תיבת ההילוכים, אוטומטית עם 4 הילוכים של Mercedes-Benz שהורכבה ברכב זה הייתה גם כן אמינה עד מאוד. דגם זה קיבל פרס Auto Design Award בזכות המראה האירופאי המסוגנן.
בשנת 1997 הציג SsangYong לציבור הרחב את מכונית הסדאן הגדולה Chairman. מכונית זו הייתה דומה מאוד ל Mercedes-Benz S class , וגם Mercedes-Benz W124 מיושן מעט יותר. זו הייתה תוצאה נוספת של שיתוף פעולה בין קוריאנים לגרמנים. זמן קצר לאחר מכן, SsangYong הפכה לבעלים של יצרנית רכב קוריאנית גדולה אחרת, Daewoo Motors. אך במשך שלוש שנים שלאחר החתימה על החוזה SsangYong לא ראה יתרונות מיוחדים משיתוף פעולה עם Daewoo. ובכן, בשנת 2001, אותו דגם הKorando זכה בתואר "מכונית השנה".
בשנת 2004 נרכשה SsangYong על ידי יצרנית הרכב הסינית הגדולה ביותר - SAIC Motor Corporation Limited, שהחליטה לחזק את ייצור רכבי שטח של SsangYong. ובכן, הקוריאנים לא אכזבו! SsangYong הצדיקה את המוניטין שלה בייצור רכבי שטח טובים. מערך הרכב של החברה כולל את הדגמים Rexton, Kyron, Actyon ו Actyon Sports. מעניין לדעת שכל הדגמים של המכוניות האלו היו מבוססות על מבנה המסגרת. בשנת 2002 הוצג ה- SsangYong Musso Sports, טנדר שטח רב-תכליתי. באותה שנה פתחה החברה מרכז טכנולוגי משלה בסין. אך גם שיתוף הפעולה עם הגרמנים לא נשכח. בשנת 2003 נולד דגם Rexton SsangYong - רכב שטח המבוסס על דגם (Mercedes-Benz M-Class (W 163 ומיוצר ברישיון הניתן לחברה מ-Mercedes-Benz. בשנת 2005 הוציאה החברה שני דגמים חדשים לחלוטין - Kyron ו- Actyon.
ובכן, לאחר שעברה תחת כנפיהם של חברת Mahindra & Mahindra ההודית, החברה החליטה על מהלך שאפתני ופנתה לשוק רכבי השטח העירוניים הקטנים. היצע בשוק זה רחב ותחרותי עד מאוד , הלקוחות מחפשים את "התמורה הכי טובה לכסף", שוק הקרוסאובר במסדרת B כבר אוכלס על ידי רכבי שטח-כביש זולים ומרתקים כמו Nissan Juke, Peugeot 2008 ו Renault Captur. בעקבותיהם שחררה SsangYong לשוק את הטירונית החדשה שלהם Tivoli ... עבור "פרויקט Tivoli" נוצרה פלטפורמה חדשה לחלוטין הכללה גוף נושא עומס, מנועי בנזין ודיזל בנפח 1.6 ליטר פותחו במיוחד. יתר על כן, ללקוחות ניתנה בחירה בין שינוי בהנעה לכל ארבעת הגלגלים, הכלל את מוניטין "רכבי השטח" של SsangYong, לבין Tivoli עם גרסת הנעה קדמית זולה יותר, אך גם חסכונית יותר. הלקוחות התבקשו גם לבחור גם בין הרכב מכאני בעל 6 הילוכים לבין AISIN , שנמצאות גם במכוניות MINI, דבר שהפך את קו היצור של Tivoli לאחד הרחבים והמגוונים בסגמנט.
עבור מרבית הקונים, השותפות עם Mercedes הייתה הסיבה החשובה ביותר ברכישת מכונית SsangYong.
בשנת 2010 עודכן גם Korando האגדי. הוא איבד את המסגרת ואת התמסורת הג'יפ הרצינית, אך גם הזמנים השתנו לחלוטין. אגב, הוא תוכנן על ידי לא אחר אלא ג'ורג'טו ג'וג'יארו עצמו מ-Italdesign. שיקול זה התגלה כנכון לחלוטין! SsangYong יצרה קרוסאובר מודרני ומסוגנן, שנראה נהדר לא רק על רקע המתחרים, אלא גם בלט מכל קו הדגמים הקיימים. בזכות העיצוב המעניין הצליח Korando החדש למשוך אליו כל כך הרבה תשומת לב. כך שבשנת 2018 חברת SsangYong Motor הציגה רשמית את מיניוואן השטח המעודכן Korando Turismo.
ובכן, האם הצלחנו לשכנע אתכם ש"קוריאה אכן יכולה! " נכון לעכשיו, מכוניות המותג SsangYong מרגישות בטוחות מאוד בשוק הקרוסאוברים ורכבי שטח הקומפקטיים של היום, וזאת למרות שהתחרות בשווקים אלה היא אולי העזה ביותר.