מגאן רנו - רכב קומפקטי למשפחה מקבוצת C. יוצר מאז 1995 על ידי חברת רנו הצרפתית, וזמין במספר גרסאות: האצ'בק חמישה דלתות, הסדאן והסטיישן. כיום, דורו הרביעי של הרכב נמכר, שחווה שיפוץ רב בשנת 2020 (מידע עד 2021). בישראל, המגאן מוצע בגרסת הסטיישן, המכונה גרנד טור. בנוסף, יש דגם מגאן סדאן גרנד קופה.
רנו מגאן ‏2020. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 4 דור, שדרוג
AUTOBOOM

סטיישן רנו מגאן גרנד טור. דור 4, מתיחת פנים 2020

רנו מגאן ‏2020. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 4 דור, שדרוג

מגאן רנו - רכב קומפקטי למשפחה מקבוצת C. יוצר מאז 1995 על ידי חברת רנו הצרפתית, וזמין במספר גרסאות: האצ'בק חמישה דלתות, הסדאן והסטיישן. כיום, דורו הרביעי של הרכב נמכר, שחווה שיפוץ רב בשנת 2020 (מידע עד 2021). בישראל, המגאן מוצע בגרסת הסטיישן, המכונה גרנד טור. בנוסף, יש דגם מגאן סדאן גרנד קופה.

רנו מגאן גרנד טור – הדור הרביעי לסטיישן אשר הופיע בספטמבר 2016 (הדגם מיוצר במרכבי סדאן והאצ'בק גם כן). בשוק הישראלי הסטיישן מוצע עם מנוע טורבו-דיזל ותיבת 7 הילוכים רובוטית דו-מצמדית.

מבחוץ

עיצוב הסטיישן רנו מגאן 2020 החדש מיושם בסגנון המשפחתי של המותג עם קווי מרכב נועזים ודינאמיים, כרטיס הביקור של הדגם הינה התצורה המקורית של החרטום – יחידות תאורה "זועפות" בעלות פסי תאורת יום בצורת C וכיסוי כרום של הגריל. אך גם מזוויות אחרות לרכב מראה נאה וסולידי – דפנים מובלטים בעלי כנפיים "שרירניות", קווי פיסול אקספרסיביים ופנסי LED מרהיבים המשתרעים כמעט לכל רוחב החלק האחורי של המרכב.

למרכב של הדור הרביעי של סטיישן המימדים הבאים: 4626 מ"מ לאורך, 1835 מ"מ לרוחב, 1447 מ"מ לגובה. בהשוואה לקודמו, מגאן החדש התארך ב- 64 מ"מ והתרחב ב- 27 מ"מ, ועם זאת נמך ב- 24 מ"מ. אורך בסיס הגלגלים – 2712 מ"מ, ונפח תא המטען – 521 ליטר (1504 כאשר מושבים אחוריים מקופלים).

מבפנים

תא הנוסעים של הסטיישן מעוצב ברוח הדגמים ה"בכירים" של המותג, לו מראה מושך וסולידי. תכונה ייחודית – צג 7 אינץ' הממוקם באופן אנכי על קונסולה כמעט שטוחה שאחראי על פונקציות המולטימדיה ובלוק בקרת האקלים השוכן מתחתיו. ברשות הנהג הגה רב-תכליתי מסוגנן וצג 7 אינץ' הממלא את תפקידו של לוח מחוונים המסורתי. זוהי גרסת "Zen" המוצעת בשוק הישראלי.

עם בוא הדור החדש מגאן זכה לחומרי גימור איכותיים יותר, ביניהם תוכלו לפגוש פלסטיק רך, אלקנטרה ואפילו עור נאפה טבעי. תא הנוסעים של הסטיישן מיועד ליישב נהג וארבעה נוסעים.

מנועים ושאסי

רנו מגאן גרנד טור 2020/2021 מיובא לישראל עם מנוע טורבו-דיזל 1,5 ליטר בעל הזרקת דלק ישירה. עמו הרכב צורך 5,1 ליטר ל- 100 ק"מ בנהיגה משולבת. תיבת הילוכים – 7 היל' רובוטית דו-מצמדית.

סטיישן רנו מגאן החדש מצויד במתלים עצמאיים בכל הגלגלים, מלפנים ומאחור מותקנות תמוכות מקפרסון. לו הגה כוח חשמלי, בלמי דיסק בשני הסרנים (קדמיים מאווררים) ובלם יד אלקטרוני. אפשרויות נוספות הכלולות בדגמים הישראליים: חישוקי סגסוגת, חיישני גשם ואור, בקרת אקלים מפוצלת, צג צבעוני מתכוונן על לוח המחוונים, מראות וחלונות חשמל. מערכת המולטימדיה R-LINK 2 מצוידת במסך-טאבלט מגע בגודל 7 אינץ' עם 8 רמקולים. ישנם חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית, בקרת שיוט וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.

רשימת אמצעי בטיחות הסטנדרטיים הינה נרחבת למדי וכוללת ESP (בקרת יציבות דינאמית), ASR (בקרת משיכה), ABS עם סיוע בבלימת חירום ושש כריות אוויר.

איזו מכונית תעדיפו — רנו מגאן גרנד טור או אחת ממתחרותיה?
21 קולות