טסלה חשפה את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2023: ההכנסות גדלות, אם כי לא מהר כפי שצופה, אך הרווחים יורדים על רקע הפחתת המחירים כדי להגדיל את היקף המכירות. אבל הסייברטראק המיוחל לא יעזור להמריץ את הרווחים: "חפרנו את הקבר שלנו בעזרת הסייברטראק" – אמר אילון מאסק.
טסלה. ההכנסות גדלות, אך הרווחים יורדים: סייברטראק "חפר את הקבר" של החברה
AUTOBOOM

טסלה. ההכנסות גדלות, אך הרווחים יורדים: סייברטראק "חפר את הקבר" של החברה

טסלה. ההכנסות גדלות, אך הרווחים יורדים: סייברטראק "חפר את הקבר" של החברה

טסלה חשפה את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2023: ההכנסות גדלות, אם כי לא מהר כפי שצופה, אך הרווחים יורדים על רקע הפחתת המחירים כדי להגדיל את היקף המכירות. אבל הסייברטראק המיוחל לא יעזור להמריץ את הרווחים: "חפרנו את הקבר שלנו בעזרת הסייברטראק" – אמר אילון מאסק.

טסלה תתקין בסייברטראק "Beast Mode" ואופציות מעניינות אחרות

האמירה הרגשית של אילון מאסק נועדה להדגיש את הקשיים הרציניים בייצור ההמוני של הטנדר, איתם ממשיכה טסלה להתמודד עד היום. הסייברטראק הוצג עוד בשנת 2019, מאז תחילת השיווק של הטנדר החשמלי הפרובוקטיבי נדחתה באופן קבוע, והמסירות הראשונות ללקוחות יחלו רק בנובמבר 2023.

טסלה סייברטראק שנת 2021. טנדר דו-קבינה, דור 1.

עם זאת, מאסק תולה תקוות גדולות בסייברטראק: הטנדר צבר כמעט 2 מיליון הזמנות מוקדמות. אולם היקף הייצור הראשוני לא יעלה על 125 אלף יחידות בשנה. וככל הנראה, היקף ייצור של 250,000 יחידות בשנה יושג רק ב-2025. לכן, לקוחות רבים לא יצליחו לקבל את הטנדר שלהם עד 2029.

תא נוסעים. טסלה סייברטראק שנת 2021. טנדר דו-קבינה, דור 1.

לפי סטטיסטיקת החברה, במהלך תקופת יולי-ספטמבר 2023 נמסרו 435,059 רכבים, מה שגבוה ב-26,5% בהשוואה לאותה תקופה ב-2022 (343,830), אך נמוך ב-6,67% מאשר ברבעון השני של השנה הנוכחית. (466,140). מינואר עד ספטמבר 2023 נמכרו קרוב ל-1,320,000 רכבים. היעד לשנת 2023 הוא כ-1,8 מיליון.

טסלה מודל 3 שנת 2023. סדאן, דור 1, שדרוג 1.

במהלך כל שנת 2022 טסלה הצליחה למכור 1,313,851 רכבים חשמליים. מודל 3 ומודל Y אחראיים לכ-95% מהמכירות. הנתח של מודל S ומודל X היקרים יותר הוא כ-5% בלבד

להזכירכם
טסלה מודל S שנת 2021. ליפטבק, דור 1, שדרוג 2.

טסלה חשפה רק עכשיו את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של 2023. סך ההכנסות של החברה מיולי עד ספטמבר הסתכם ב-23,35 מיליארד דולר, עלייה של כ-8% לעומת התקופה המקבילה ב-2022. אך לפי ציפיות האנליסטים, בתקופה זו טסלה הייתה אמורה לקבל יותר – כ-24,2 מיליארד דולר.

Tesla Report

למרות הגידול בהיקף המכירות והצמיחה בהכנסות, הרווח הנקי של החברה, להיפך, צנח ב-44% (בהשוואה לרבעון השלישי של 2022) והסתכם ב-1,85 מיליארד דולר. הרווחים ירדו ב-31,5% בהשוואה לרבעון השני של 2023 וממשיכים ליפול רבעון שלישי ברציפות. עם זאת, על אף שהרווחים יורדים, זה לא אומר שהחברה מפסידה כסף: טסלה רווחית כבר 4 שנים ברצף.

על רקע פרסום הדוח הכספי מניות החברה נפלו ב-9%

חשוב
Tesla Report

הירידה ברווחים, בראש ובראשונה, נובעת מהפחתה קבועה של מחירי הרכבים החשמליים של טסלה במטרה להגדיל את היקף המכירות. אבל גם יצרניות רכב אחרות (חלק גדול מהן מסין) לא נחות ומגבירות את היקפי הייצור של הדגמים החשמליים והופכות אותם לאטרקטיביים יותר עבור הצרכן הסופי.

Tesla Report

לפי אנליסטים מחברת Kelley Blue Book, הנתח של טסלה מסך מכירות הרכבים החשמליים בארה"ב ירד מ-60% ברבעון הראשון של 2023 ל-50% ברבעון השלישי.

נתונים

ומה יהיה בהמשך – רק הזמן יגיד

האם לדעתכם טסלה תצליח לשמור על העמדה המובילה בשוק הרכב החשמלי?
17 קולות