פולקסווגן עדכנה את ID.4 ו-ID.5: מנועים חשמליים חזקים יותר ומולטימדיה חדשה
עדכון הקרוסאובר החשמלי פולקסווגן ID.4 והקרוסאובר-קופה ID.5 לא השפיע על העיצוב החיצוני והפנימי. אך הרכבים צוידו במנועים חשמליים חזקים יותר, במולטימדיה חדשה ובסוללה משופרת, ובכך זכו לשיפור בדינמיקה ולטווח נסיעה מוגדל. בנוסף לכך, הטעינה נהייתה מהירה יותר.
פולקסווגן ID.4 הוצג לראשונה בשנת 2020, הרכב החדש נחת בישראל בסוף 2022, וכיום הוא נכנס לעשרת הקרוסאוברים החשמליים הטובים ביותר בשוק הישראלי. הקרוס-קופה ID.5 לא משווק רשמית בארץ, לפחות בינתיים.
בתוך פולקסווגן ID.4 ו-ID.5 המעודכנים הופיעה מערכת מדיה חדשה, שמסכה הוגדל ל-12,9 אינץ'. יחד עם זאת, שופרו לוח המחוונים הוירטואלי והתצוגה העילית האופציונלית. בורר מצבי התמסורת ממוקם כעת על גל ההגה.
ביצועי מערכת המדיה שופרו והתפריט עוצב מחדש. העוזר הקולי IDA מבין פקודות בצורה מדויקת יותר. תוכלו לשאול אותו, בין היתר, על מזג האוויר, אירועי ספורט, הבורסה וכו'. את הערכה משלימה מערכת השמע היוקרתית Harman Kardon בת 10 רמקולים בהספק כולל של 480 וואט (אופציה).
מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס בגרסאות הנעה אחורית פינה את מקומו למונע המפיק 286 כ"ס. המומנט גדל מ-310Nm ל-545Nm. ההספק בגרסאות הנעה כפולה עלה בצורה לא כה משמעותית: מ-265 ל-286 כ"ס. גרסת הספורט הבכירה GTX מפיקה 340 כ"ס במקום 299 הקודמים.
גרסת ID.4 GTX מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 5,4 שניות (במקום 6,2). המהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש בכל הגרסאות של ID.4 ו-ID.5 (במקום 160). השינוי פסח רק על הגרסה הבסיסית של הרכב החשמלי: המהירות המרבית שלו עומדת על 170 או 160 קמ"ש כמקודם.
הקיבולת היעילה של הסוללה לא השתנה (77 קוט"ש), אך הודות למערכת ניהול צריכת האנרגיה החדשה, טווח הנסיעה של ID.4 עלה מ-533 ל-550 ק"מ, של ID.5 – מ-545 ל-556 ק"מ. עבור דגמי הנעה אחורית, הספק הטעינה המרבי נשאר זהה, 135 קילוואט, אך עבור דגמי הנעה כפולה הוא גדל ל-175 קילוואט. זה מאפשר לספק אנרגיה שתספיק ל-178 ק"מ תוך 10 דקות. מערכת הטעינה הממוטבת אמורה בנוסף להאיץ את התהליך ולשמור על קיבולת הסוללה.
פולקסווגן ID.4 מוצע בישראל בשתי גרסאות: בגרסה הבסיסית המנוע החשמלי מפיק 170 כ"ס, בגרסה המתקדמת – 204 כ"ס. המחיר של הגרסה הפשוטה ביותר ID.4 204 PRO מתחיל ב-235,458 ₪