קיה EV5 החדש יקבל הנעה כפולה וגרסת GT חמה
במסגרת אירוע EV Day חברת קיה הבהירה את המאפיינים הטכניים של קיה EV5 החדש. הקרוסאובר החשמלי יהפוך לדגם גלובלי ויורכב בשתי מדינות (סין ודרום קוריאה). הגרסאות הבכירות יקבלו הנעה כפולה. יותר מכך, בעתיד תופיע הגרסה העוצמתית והמהירה ביותר בשם GT.
הפרמיירה העולמית של קיה EV5 הסדרתי התקיימה באוגוסט 2023 בתערוכת הרכב בצ'נגדו, סין
לדברי היצרנית, קיה EV5 "פותח ותוכנן בהתחשב בכל הצרכים והרצונות של משפחות מדור המילניום". הדגם מבוסס על פלטפורמת E-GMO, שעל גביה מורכבים רכבים חשמליים אחרים מאת התאגיד יונדאי-קיה. אך EV5 מצויד במערכת חשמל 400 וולט, אילו הקרוס-האצ'בק EV6, שכבר נמכר בישראל וקרוסאובר הדגל EV9 קיבלו מערכת 800 וולט.
מאפייני העיצוב החיצוני: יחידות תאורה קדמיות לא שגרתיות, פאנל אטום במקום גריל, ידיות נשלפות ופנסים אחוריים בצורת L. מימדי המרכב: אורך 4,615 מ"מ, רוחב 1,875 מ"מ, גובה 1,715 מ"מ; אורך בסיס גלגלים 2,750 מ"מ. כלומר, מבחינת הגודל, קיה EV5 החדש לא רחוק מהגרסה המוארכת של קיה ספורטאז'.
תא הנוסעים מרופד בעור מלאכותי ובבד המיוצר חלקית מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים. תא הנוסעים מכיל 5 מקומות, המושב האחורי מתקפל ויוצר רצפה ישרה. בחלק הקדמי של התא: מסכי המחוונים והמולטימדיה, כל אחד בגודל "12,3, מעל כונסי האוויר המרכזיים ממוקם פאנל מגע בגודל "5 לשליטה באקלים, מתחת ממוקמים מקשים פיזיים. בין המושבים הקדמיים יש קטע "מרחף" עם משטח טעינה אלחוטי ומחזיקי כוסות. מאחור יש תא בנפח 4 ליטר לאוכל ומשקאות עם פונקציות קירור וחימום.
מפרט האבזור (תלוי בשוק ורמת הגימור) של קיה EV5 שנת 2024 יכלול תצוגה עילית, בקרת אקלים תלת-אזורית, עד 7 כריות אוויר, מושבים עם עיסוי, אוורור ומשענות רגליים, שפע מערכות עזר אלקטרוניות.
הקרוסאובר יוצע עם הנעה קדמית או כפולה, כלומר, עם מנוע חשמלי אחד או שניים. היצע מערכות ההנעה של קיה EV5 שנת 2024 כבר ידוע:
- הקרוסאובר יוצע עם הנעה קדמית או כפולה, כלומר, עם מנוע חשמלי אחד או שניים. היצע מערכות ההנעה של קיה EV5 שנת 2024 כבר ידוע:
- הגרסה ה"בינונית" תצויד באותו המנוע, אך קיבולת הסוללה תגדל ל-88 קוט"ש, וכך גם טווח הנסיעה (ל-720 ק"מ)
- הגרסה הבכירה, בנוסף למנוע הקדמי, תקבל מנוע אחורי בהספק 95 כ"ס, ההספק הכולל של יחידת הכוח הוא 313 כ"ס. אך קרוסאובר כזה יוכל לעבור על טעינה בודדת רק 650 ק"מ
בקוריאה מותקנים אותם המנועים כמו בסין, אך מערכת ההנעה הכפולה של EV5 מאפשרת להפיק 306 כ"ס. בנוסף לכך, מותקנות סוללות קומפקטיות יותר בקיבולות 58 ו-81 קוט"ש. מאוחר יותר תופיע גרסת GT הספורטיבית, אך כרגע אין מידע לגביה.
קיה EV5 יושק קודם כל בסין, שם תחילת המכירות מתוכננת לסוף שנת 2023. לשאר השווקים הקרוסאובר יגיע מאוחר יותר