עיר גדולה עם רחובות צפופים שלה ועם חוסר קבוע במקומות החנייה, מאלצת אותנו לשנות את ההרגלים שלנו. אנחנו מיד מתחילים להעריך את תיבת ההילוכים האוטומטית, את מערכת ה''סטארט-סטופ'' ומתחילים לשקול את הרכישה של רכב חשמלי או לפחות את הגרסה ההיברידית. בזמן שמתחילים סיבוב חמישי כדי למצוא מקום חנייה נוח שיהיה במרחק של פחות מ-
The Best Cars for the City
AUTOBOOM

המכוניות הטובות ביותר לעיר

The Best Cars for the City

עיר גדולה עם רחובות צפופים שלה ועם חוסר קבוע במקומות החנייה, מאלצת אותנו לשנות את ההרגלים שלנו. אנחנו מיד מתחילים להעריך את תיבת ההילוכים האוטומטית, את מערכת ה''סטארט-סטופ'' ומתחילים לשקול את הרכישה של רכב חשמלי או לפחות את הגרסה ההיברידית. בזמן שמתחילים סיבוב חמישי כדי למצוא מקום חנייה נוח שיהיה במרחק של פחות מ-3 ק''מ מהמקום, מתחילים לקנא בבעלים של סמארט… המרכז של העיר הגדולה הוא די צפוף - שני רכבים גדולים לא יכולים לעבור ביחד. לכן, דווקא רכבים קומפקטיים מרגישים בנוח בג'ונגלים העירוניים האלה. אי-אפשר למצוא רכב אוניברסלי שיתאים לכל אחד. חלק מהנהגים מוגבלים מבחינת התקציב, לחלק חשוב שהרכב יכניס את כל בני המשפחה שלהם ולחלק, כאב ראש העיקרי הוא צריכת דלק, כי הם חייבים לנסוע הרבה. בראש ובראשונה בואו נברר מהם המדדים החשובים ביותר כשבוחרים רכב וננסה למצוא את הרכב המתאים ביותר לנסיעה בתוך העיר. נא לא לשכוח להצביע בסוף הכתבה.

מימדים וסוג המרכב

המדד הראשון והחשוב ביותר הוא מימדים קומפקטיים. לרכבים קומפקטיים יש יכולת תמרון גבוהה יותר ברחובות צפופים בעיר. אך למטבע יש גם צד שני - קיבולת, ככל שהרכב הוא קומפקטי יותר, תא הנוסעים שלו יהיה מרווח פחות. זה הגיוני, שהבחירה שלנו אמורה להגיע מתוך איזון בין רצון לקחת יותר אנשים וחפצים לתוך הרכב לבין צורך אמיתי בכך. אם אתם מחפשים רכב קומפקטי ומעשי שמיועד לנסיעה בתוך העיר, אנחנו ממליצים לבחור בהאצ'בק. רכבים בתצורת סדאן או סטיישן הם פחות יעילים בתוך העיר.

יכולת תמרון

בנסיעה ברחובות קטנים ומפותלים יכולת תמרון גבוהה היא נדרשת מאוד. יכולת תמרון מסופקת בזכות המימדים הקומפקטיים של הרכב, ובזכות מדד חשוב נוסף - הגבלת זוויות הסיבוב של הגלגלים הקדמיים. האינדיקטור העיקרי ליכולת התמרון הוא רדיוס הסיבוב. רדיוס הסיבוב הנדרש לרכב בעל יכולת תמרון מספקת לנסיעה בתוך העיר נע בין מ-4.5 לבין 5.6 מטר.

מנוע

אחד מהמרכיבים החשובים בעת בחירת הרכב העירוני הוא המנוע. האפשרות היעילה ביותר לנסיעה בעיר הגדולה היא מנוע בנפח שלא עולה על 1.6 ליטר. זה גורם לחיסכון בדלק: בדרך כלל, ככל שנפח המנוע הוא קטן יותר, כך צריכת הדלק היא נמוכה יותר. כמובן שבסופו של דבר צריכת הדלק תלויה בסגנון הנהיגה ובתנאי שימוש. מנועי טורבו בעלי הספק גבוה יכולים להיות די בזבזניים בדלק. מנוע עם הספק עד 150 כ''ס הוא מספיק כדי לעמוד בקצב התנועה ולעקוף רכבים בבטיחות. דינמיקת התאוצה היא שולית. המדד החשוב ביותר הוא צריכת הדלק, זה חשוב יותר מלפתוח פער כשמעיצים ברמזור.

סוג דלק

אנחנו לא לוקחים בחשבון את יחידות הכוח החשמליות, יש להן מדדים מיוחדים משלהן. אז באיזה סוג של דלק לבחור - בנזין או דיזל? אין כאן תשובה חד-משמעית. הדיזל עולה פחות, מצד שני מנועי בנזין מודרניים הם חסכוניים במיוחד. דבר אחד אפשר להגיד בוודאות: גם אם לרכב אין את סוג המנוע המועדף עבורכם, זאת לא סיבה לבטל את הקנייה. מצד שני, אם יש לדגם גרסה היברידית, אפשר ואף כדאי בראש ובראשונה לשקול את הרכישה של הגרסה הזאת.

תיבת הילוכים

בנסיעה בתוך העיר עם כבישים עמוסים עדיף לבחור בתיבת הילוכים אוטומטית. הנסיעה האיטית בפקקים בשעות שיא במצב "סטארט-סטופ" קבוע מתישה, היד מתעייפת מהעברת הילוכים והרגל מתעייפת גם. כמובן זה עניין של הרגל, אבל רמת הנוחות היא בין המדדים החשובים ברכב מודרני ואין סיבה להתנגד לטרנד.

מערכות בטיחות

מערכות הבטיחות ברכב יכולות להיות אקטיביות (כולל מערכות מונעות מצבים מסוכנים על הכביש) ופסיביות. ההתקנים האחראיים על הבטיחות הפסיבית של הנהג והנוסעים הם חגורות בטיחות, כריות אוויר, וילונות בטיחות והמבנה המיוחד של המרכב, שגם זכה לתשומת לב רבה בשנים האחרונות.

מערכות אקטיביות:

  • מערכת בלימה מונעת נעילה ABS;
  • מערכת מונעת החלקה;
  • בקרת יציבות;
  • מערכת חלוקת כוח בלימה;
  • מערכת סיוע לבלימת חירום;
  • מערכת זיהוי הולכי רגל;
  • מערכת ניטור שטחים מתים וכו'.

מערכות עזר אקטיביות פופולריות:

  • בקרת שיוט אדפטיבית;
  • מערכות סיוע בחנייה;
  • מערכת זיהוי תמרורים;
  • מערכות סיוע לירידה ועלייה במדרון;
  • מערכת בקרת מצב הנהג וכו'

תא נוסעים ואבזור

כמה שיותר אופציות, יותר טוב. זו האמת הברורה. בואו נציין רק את החשובות ביותר ביניהן. הגה רב-פונקציונלי לשליטה במולטימדיה בלי לסטות את תשומת לב של הנהג מהכביש, מערכת אקלים טובה ומושבים מחוממים ומאווררים. עוד תוספת אופציונלית אך שימושית היא מערכת מידע ובידור מתקדמת עם פונקציית ניווט. נפח תא המטען הוא מדד חשוב רק במידת הצורך, דחוף לקחת "על הסיפון" את כל מה שצריך ועוד קצת מעבר. רכב עירוני קומפקטי אמיתי, בהתאם לשם, חייב להיות קומפקטי, קיבולת נוספת של תא המטען היא מיותרת לחלוטין.

15 רכבים המובילים לעיר

נגיד מראש, ברשימה שלנו נמצאים דגמים פופולריים של יצרניות שונות שנבחרו על-ידי הלקוחות. איזה דגם מהרשימה הוא הכי טוב - זאת ההחלטה שלכם בלבד!

פולקסווגן פולו הוא רב מכר של המותג שמוכר כרכב הטוב ביותר בעולם. הדגם מגיע בגרסאות בעלות צורת מרכב האצ'בק, סדאן וסטיישן, יש לו תא נוסעים מרווח ומגוון רחב של מערכות סיוע לנהג. מדובר ברכב דינאמי וחסכוני עם מפרט אבזור שכולל את כל מה שנדרש לרכב המודרני.

קיה ריו היא רכב קומפקטי בתצורת האצ'בק באורך קצת מעל 4 מטרים בעלת רשימת אופציות ארוכה, מחיר נגיש וכן אמינה.

רנו קליו הוא האצ'בק עירוני צרפתי נאה. לרכב תא הנוסעים די מרווח, מושבים ארגונומיים ונפח מכובד של תא המטען. אפילו רמת הגימור הפשוטה ביותר מאובזרת בחיישן חנייה קדמי ואחורי ובמצלמה אחורית.

קיה פיקנטו היא מכונית קטנטנה בעלת עיצוב בולט וקליט. אורך המרכב עומד על 3,595 מ''מ בלבד ויש לה מנועים חסכוניים.

הונדה ג'אז היא מכונית עירונית כמעט מושלמת, יש לה מפרט אבזור טוב. דינמית וזריזה.

סיטרואן C3 הור רכב עירוני אמיתי בתצורת האצ'בק בעל אפשרות רחבה להתאמה אישית בעיצוב, מפרט אבזור עשיר, מנועים מתקדמים ביותר וחסכוניים, מתלים חזקים.

יונדאי i10 הוא רכב סאב-קומפקטי בתצורת האצ'בק באורך 3,670 מ''מ בלבד. לדגם מפרט אבזור מתקדם, תא נוסעים מרווח ומימדים קומפקטיים, צריכת דלק נמוכה.

טויוטה אייגו היא רכב קומפקטי ביותר בתצורת האצ'בק, אורך המרכב שלה עומד על 3,465 מ''מ בלבד. לפי מדד צריכת דלק, המכונית היא סופר חסכונית, יש לה מגוון רחב של אופציות ומערכות עזר מתקדמות.

טויוטה יאריס הוא האצ'בק קומפקטי, אופנתי, דינמי ואף קשוח ויש לו מפרט אבזור בסיסי טוב.

סקודה פאביה היא רכב קומפקטי בתצורת האצ'בק בעלת תא נוסעים מרווח ותא מטען די גדול. לרכב עיצוב חיצוני מודרני, תא נוסעים משוכלל ומגוון רחב של אבזור נוסף.

סיאט איביזה הוא רכב קומפקטי שהפך לרכב נוסעים הספרדי הפופולרי ביותר בעולם: יש לו מושבים נוחים, תא נוסעים תמציתי, עיצוב חיצוני אטרקטיבי, מימדים קומפקטיים, מגוון רחב של אבזור מתקדם.

סוזוקי סוויפט הוא אחד מהרכבים בתצורת האצ'בק מפלח החסכוני האטרקטיביים והנגישים ביותר בשוק. מדובר בדגם מודרני ויש לו מפרט אבזור בסיסי עשיר.

סוזוקי איגניס הוא רכב קומפקטי, מודרני, נאה וחסכוני בתצורת האצ'בק ויש לו תא נוסעים נוח ועיצוב חיצוני יפה במיוחד.

פיג'ו 208 הוא רכב קומפקטי צרפתי. היוצרים טוענים שהוא מתקדם, טכנולוגי ואקספרסיבי. לרכב רמת נוחות ובטיחות גבוהים. האבזור הבסיסי כולל הגה רב-פונקציונלי, תא כפפות עם קירור ובקרת שיוט אדפטיבית.

פולקסווגן גולף הוא המייסד של סגמנט הרכבים באותו שם, הדגם המצליח ביותר של פולקסווגן והמכונית הנמכרת ביותר באירופה. הרכב בתצורת האצ'בק מאובזר במגוון רחב של טכנולוגיות מתקדמות, הוא הדגם הראשון של פולקסווגן שיודע לשתף מידע עם כלי רכב אחרים ותשתיות תחבורה ברדיוס עד 800 מ'.

בחירתכם?
308 קולות