למבורגיני העוצמתית ביותר – דגם המסלול אסנזה
ביולי 2020 למבורגיני חשפה הייפר-קאר המיועד למסלול שנושא השם היפה אסנזה. הודות לעוצמת מנוע V12, שעל פי דיווחים היא עולה על 830 כ"ס, נכון להיום זוהי למבו העוצמתית ביותר בתולדות המותג האיטלקי האגדי. ההייפר-קאר נוצר עבור מסלול על ידי מחלקת Squadra Corse. כל זה משתקף בשם הרכב באותיות SCV.
יחס הספק למשקל הוא יותר ממרשים: 1,66 כ"ס / ק"ג. מתוכנן לייצר 40 רכבים בלבד, השיווק החל בשנת 2021. מעניין שבעלי למבורגיני אסנזה יהפכו לחלק מ"מועדון בלעדי" אשר יציע להם נהיגה ברמה הגבוהה ביותר: ראשית, "במסלולים היוקרתיים ביותר בעולם", שנית, בהדרכת נהגים מומחים: את הבעלים-מעריצים יאמנו עמנואל פירו בעל חמש אליפויות "לה-מאן 24 שעות" ונהג של Squadra Corse מרקו מאפלי. בנוסף, עבור מועדון אסנזה נבנה האנגר חדש בקרבת המפעל שבו ממוקמים 40 גראז'ים פרטיים עם שירות מיוחד בשביל כל רכב. בעל המכונית יוכל להתפעל מהיופי שלה בכל עת, ביום ובלילה, ולהשגיח דרך מצלמות רשת מאפליקציה בסמארטפון.
אז מהו דגם מסלול הייעודי?
אסנזה הונדסה על ידי מחלקת Lamborghini Squadra Corse וסטודיו העיצוב Lamborghini Centro Stile. היא נחשבת ליורשת הישירה של דגמי Miura Jota ו- Diablo GTR. המכונית נוצרה עם התחשבות בכל הדרישות של FIA לאבי טיפוס של דגמי מרוצים, וזוהי מכונית GT הראשונה אשר זכתה לכבוד כזה. מושבי ספורט אנטומיים OMP מבוססים על שלדת קרבון ומאושררים על ידי FIA. החלטה אלגנטית מוצלחת: מונוקוק עשוי קרבון אפשר להסתדר ללא כלוב בטיחות מכוער שמפריע להתיישב בתא הנוסעים. סטפנו דומניקאלי, אשר ניהל באותה תקופה את למבורגיני והחל מינואר 2021 הינו המנכ"ל של פורמולה-1, קרא לעבודה על ההייפר-קאר "מעשה גבורה הנדסי".
החלטה לא שגרתית: מתלי עצמות עצה כפולות האחוריים מותקנים ישירות על התיבה – 6 הילוכים סיקוונסיאלית X-trac, כלומר, תיבת ההילוכים הינה אלמנט תומך של השאסי. לרכב גלגלים שונים מקדימה ומאחורה (19 אינץ' ו- 20 אינץ' בהתאם), הג'נטים מיוצרים מסגסוגת מגנזיום, הבלמים – תוצרת החברה המוכרת Brembo Motorsport. מערכת הפליטה מסופקת על ידי חברת Capristo Exhaust. בודי קיט אווירודינמי המחוכם בעל אלמנטים מגרסאות Super Trofeo Evo ו- GT3 Evo של הורקאן מייצר 1200 ק"ג של כוח הצמדה במהירות של 250 קמ"ש – מספרים מדהימים: זה יותר ממכוניות מרוץ קטגוריית GT3.
לאסנזה הגה רב-תכליתי, כמעט כמו למכוניות פורמולה-1, השליטה בכל הפונקציות העיקריות ופונצקיות עזר מתבצעת דרכו: כוונון הדיפרנציאל, המצמד, הגה כוח ההדירואלי, ABS ובקרת המשיכה; רדיו, מגבים, אור גבוה. חלל הפנים של ההייפר-קאר מדופן בקרבון בשילוב עם אלקנטרה. את מימדיה ומחירה של אסנזה 2021 החברה ממשיכה לשמור בסוד.